تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818584627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: خلبان مقصر سانحه هواپیمایی تهران_ یاسوج است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: نماینده مجلس: خلبان مقصر سانحه هواپیمایی تهران_ یاسوج است
عوارض و زمینه‌های متعددی موجب اشتباه خلبان در سانحه هوایی تهران_ یاسوج شده است.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس کمیسیون عمران آخرین جزییات از علت سقوط پرواز تهران_ یاسوج را تشریح کرد.



محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران با اشاره به آخرین اطلاعات پرواز تهران_ یاسوج که سال گذشته دچار سانحه شد، گفت: ما اکنون در حال بررسی زمینه‌ها و عواملی هستیم که موجب اشتباه خلبان در این پرواز شده است.


وی با بیان اینکه براساس اطلاعات جعبه سیاه، خلبان در این سانحه مقصر بوده است، افزود: اینکه چرا خلبان دچار اشتباه شده، یا آنکه خلبان روند عادی و مراحل مختلف را طی کرده و یا اینکه آیا خلبان به لحاظ جسمی و روحی آمادگی داشته است یا خیر و همچنین هواپیما مناسب پرواز برای شرایط بحرانی بوده است، ما در حال بررسی و جمع‌بندی نهایی هستیم.


رضایی‌کوچی افزود: عوارض و زمینه‌های متعددی موجب اشتباه خلبان در سانحه هوایی تهران_ یاسوج شده است.


رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه بنده اطلاعات جعبه سیاه را کاملا مطالعه و مکالمات آن را گوش کرده‌ام، بیان کرد: در لحظات آخر کمک خلبان به خلبان می‌گوید هوا خراب است و بهتر است بازگردیم، اما متأسفانه خلبان به ادامه مسیر به سمت مقصد اصرار دارد و به دنبال آن ارتفاع هواپیما را کاهش داده و پایین‌تر از حد معمول می‌آید که این اقدام موجب برخورد هواپیما با کوه و بروز سانحه می‌شود.


وی تصریح کرد: کادر پرواز در زمان پرواز این هواپیما اطلاعات لازم را درباره شرایط جوی داشته و مکالمات جعبه سیاه این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد، اما متأسفانه خلبان علی‌رغم اصرار کمک‌خلبان خود به سمت شیراز نرفته و اشتباه می‌کند.


رضایی‌کوچی تأکید کرد: معمولا در چنین وضعیت هوایی، هواپیما باید بازگردد؛ لذا دلایل و زمینه‌های وقوع اشتباه از سوی خلبان در کمیسیون عمران قید شده است.


رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه خلبان به دلیل بیماری و جراحی قلب در این شرایط باید از یک خلبان و نه کمک خلبان در کنار خود استفاده می‌کرده است، افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی اجازه پرواز نباید صادر می‌شد و اصولا براساس آئین‌نامه داخلی شرکت هواپیمایی آسمان، این پرواز در چنین شرایط جوی نباید صورت می‌گرفت.


وی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان در وهله اول مقصر است و هواپیما باید در چنین شرایطی در فرودگاه تهران باقی می‌ماند و پرواز نمی‌کرد.


رضایی‌کوچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا خلبان با داشتن چنین شرایط جسمی مجوز پرواز گرفته است، اظهار کرد: طی 6 ماه گذشته بسیاری از خلبانان از سیستم هواپیمایی این شرکت رفته‌اند و عملا تعداد خلبان‌های این شرکت محدود شده است.


رئیس کمیسیون عمران با تأکید بر اینکه هواپیما نقص فنی نداشته است، اظهار کرد: اگر مقررات رعایت می‌شد این هواپیما می‌توانست در چنین شرایط آب و هوایی به شیراز رفته و سالم بماند.


وی تأکید کرد: کمیسیون عمران گزارش نهایی و کامل خود را درباره حادثه پرواز تهران_ یاسوج تا اواخر فروردین‌ماه آماده ارائه به مجلس خواهد کرد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان





۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن