تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818701680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف آسیب پس از حمله قلبی با یک تزریق


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: محققان ایرلندی موفق شدند با یک تزریق، رشد عضله جدید را تحریک و آسیب ناشی از حمله قلبی را متوقف کنند.



به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این تزریق که تاثیر آن در عرض چند دقیقه مشخص می شود، می تواند آسیب ناشی از حمله قلبی را ترمیم و از خطر نارسایی قلب در آینده پیشگیری کند.

هر سال شمار زیادی در جهان به حمله قلبی مبتلا می شوند؛ حمله قلبی معمولا زمانی رخ می دهد که جریان خون به قلب توسط یک لخته کاهش می یابد و نبود خون غنی از اکسیژن به مرگ بافت قلبی منجر می شود.

این تزریق حاوی پروتیینی به نام فاکتور رشد مشابه انسولین (IGF-1) بوده که مشخص شده است آسیب پس از حمله قلبی را متوقف می سازد و رشد عضله سالم و جدید قلب را تحریک می کند.

محققان دانشگاه کالج کورک این تزریق را روی 47 نفر که از حمله قلبی جان سالم به در برده بودند، آزمایش کردند و متوجه شدند افرادی که این تزریق را دریافت کرده بودند، در قیاس با افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، بافت اسکار کمتری داشتند؛ بافت اسکار مورد نظر در مناطقی از قلب که عضله قلب مرده است، ایجاد می شود.

نتایج این آزمایش ها نشان دادند که تاثیر این تزریق بعد از نیم ساعت مشهود می شود. این تزریق یک مرحله ای باید در عرض 12 ساعت از بروز حمله قلبی صورت بگیرد و این زمانی است که قلب بی رمق شده و قادر به پمپاژ مناسب خون در سراسر بدن نیست.


شنبه 13 خرداد 1396 ساعت 19:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن