واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
چگونه مایکروسافت با خارج شدن از مفهوم انحصار، میخواهد تمامی گیمرهای جهان را پوشش دهد؟ "ترجمه شده از وبسایت Gamesindustry"
به گزارش پردیس گیم، تا سال 2020 حدود 2 میلیارد نفر به بازیهای ویدیویی خواهند پرداخت و Microsoft میخواهد تمام آنها را پوشش دهد. این موضوع به این معنا نیست که Microsoft باید تا آن سال 2 میلیارد کنسول Xbox One بفروشد بلکه به این معناست که معیارهای این شرکت برای آنچه که "مشتری Xbox " مینامد درحال تغییر است. بیش از 144 میلیون نفر در جهان درحال بازی Minecraft هستند که همهی آنها به نوعی مشتری Microsoft محسوب میشوند، حتی آنهایی که آن را با PS4 بازی میکنند. هرکسی که قرار است بازی Sea of Thieves را بر روی Windows 10 بازی کند مشتری Microsoft محسوب میشود و آنان که بازی PUBG را روی Mixer (برنامه استریم آنلاین) مشاهده میکنند به نوعی مشتری Xbox نامیده میشوند.
"دارندگان Minecraft برروی Switch و PS4 درواقع مشتری Microsoft هستند" و سپس بازی Idle Miner Tycoon هست که بازی شبیهسازی برای IOS و Android است که توسط Fluffy Fairy توسعه یافته است و این بازی از پلتفرم Microsoft"s Play Fab و تکنولوژی ابری Azure استفاده میکند. اگرچه در این مورد "مشتری Xbox" بیشتر توسعه دهنده است تا گیمر ولی هنوز Microsoft بطور خاموشی روی تجربه گیمرها در این عناوین تاثیر میگذارد. کوین گمیل مدیر بخش Gaming Cloud در Microsoft میگوید: "وقتی فیل به سمت معاون اجرایی Microsoft ترفیع درجه یافت، برای گزارش به ساتیا نادلا (مدیر اجرایی) از او پرسیده شد که چگونه بخش بازی را در تمام شرکت رشد دهیم" "من از Minecraft به عنوان یک مثال استفاده میکنم؛ ما تاکنون 144 میلیون نسخه برای PC، Xbox، PS، Nintndo، و موبایل فروختهایم. وقتی به جایی که درحال رفتنیم دقت میکنم، به نظرم میرسد که این همان رشد بالاتر و فراکنسولی در تجارت ماست" "البته ما در هیچ شرایطی تجارت کنسولی را ترک نخواهیم کرد. ما به سرمایهگذاری در این زمینه ادامه میدهیم. تجربهی اختصاصی خانگی در حال حاضر برروی Xbox One X است و ما امیدواریم که این زمینه را در سالهای آینده ادامه بدهیم ولی وقتی تو فکر میکنی که ما چگونه قرار است تجارت خود را وسیعتر کنیم، لازم است که فراکنسولی فکر کنیم تا موفق شویم." پیش ار کنفرانس GDC (کنفرانس توسعهدهندگان صنعت بازیهای ویدیویی) Microsoft از بخش جدید Cloud Gaming رونمایی کرد و این بخش جدید تمام محصولاتی که از سیستم ابری پشتیبانی میکنند و شرکت آن محصولات را به توسعهدهندگان پیشنهاد میدهد را شامل میشود. Microsoft در حال ترک کردن سیستم عاملها و کنسولها نیست ولی تمرکزش به تنهایی روی آنها نمانده است و همچنین درواقع حتی به آنها نیاز ندارد. در قسمت مشتریهای Xbox این روند گستردهتر است. به همین دلیل است که تعداد بسیاری از بازیهای بزرگ به PC به اندازهی Xbox One میآیند. به همین دلیل است که Microsoft از قابلیتcross-play پشتیبانی میکند. اگر بازیکنان Rocket League در حال مسابقه برروی Switch با بازیکنان Xbox One هستند، این قسمتی از گیمرهایی است که Microsoft بطور غیرمستقیم به آنها دسترسی دارد.
"فرقی ندارد شما PS4 دارید یا Switch یا کامیپوتر. مایکروسافت میخواهد همه شما زیر سایهاش قرار داشته باشید..."
"چیزی که شما درحال مشاهدهی آن هستید تحولی است که این شرکت سالها برروی آن برنامهریزی کرده است." به گفتهی گمیل "اگر بطور مثال به Microsoft Office فکر کنید، این برنامه فقط روی سیستم عامل ما کار نمیکند بلکه روی IOS هم هست و ما هروقت که بخواهیم به همهجا دسترسی داریم. شما میبینید که فلسفهی شرکت ما سود بردن در فضای گیم است." "برما لازم است که واقعا تجارتمان را گسترش دهیم، ما نمیتوانیم که فقط برروی دستگاهها یا سیستم عاملهای خودمان بازی کنیم. ما میخواهیم به همه دسترسی داشته باشیم. اگر شما به مشتری فکر میکنید و در این مورد مشتری همان توسعهدهنده است و چیز درست برای آنها این است که به آن از طریق یک دستگاه یا سیستم عامل نگاه شود و برای آنها امکاناتی که از آن بهره ببرند فراهم شود، صرف نظر از آنکه برروی چه پلتفرم یا دستگاهی در حال بازی هستند." تکنولوژی برپایه ابری Microsoft حوزههای مختلفی را پوشش میدهد که شامل سیستم اخیرش یعنی Play Fab هم میشود که روی تقریبا 1200 بازی استفاده شده است. گمیل نام تعدادی از برندهای مختلف را بازگو میکند. به مانند Visual Studios، Simplygon، App Centre، Azure و... اسمهایی که برای بیشتر مردم معنایی ندارد ولی همهی اینها در حیطهی مرکزی تلاش تازهی Microsoft در توسعهی یک سیستم ابری قوی و دسته اول برای سازندگان بازی است. Microsoft تنها شرکتی تکنولوژی نیست که ابتکار کار را روی فناوری ابری در حوزه گیمینگ در دست گرفته است بلکه Amazon هم در این زمینه دست به اقداماتی زده است. بنابراین چرا بازیهای ویدیویی به چنین زمین جنگ مهمی برای دسترسی ابری تبدیل شده است؟ "چیزی که شما درمورد توسعهدهندگان بازی میفهمید آن است که آنان پرچمداران تکنولوژی کنونی هستند" گمیل توضیح میدهد "آنها واقعا درحال تلاش برای از بین بردن محدودیت در دنیای کامپیوترها هستند و اغلب اوقات سود جانبی زیادی را به جیب این شرکت و قسمتهای دیگر رساندهاند. اگر ما به این فکر میکنیم که چرا Microsoft بطور ناگهانی به صنعت بازیهای ویدیویی علاقه پیدا کرد، من به شما اینگونه جواب میدهم که Microsoft همیشه متوجه صنعت گیم بوده است، ولی این موضوع به تصدیق اینکه چگونه توسعهدهندگان گیم، تکنولوژی را رو به جلو حرکت میدهند و به اینکه چگونه تکنولوژیهای دیگر از این موضوع بهره میبرند، برمیگردد."
"کنسولهای Xbox جایی نمیروند بلکه سیاستهای Microsoft در حوزه گیم فراتر فروش کنسول است" بنابراین تکنولوژیهایی که در صنعت گیم استفاده میشود، میتوانند برای بهبود در قسمتهای دیگر این شرکت به مانند Office یا Windows یا هرتعداد از بخشهای دیگر استفاده شود. ولی برای Xbox بطور مشخص، هدف اساسی بالابردن دسترسی گیمر است. این شرکت اظهار داشته است که میخواهد این 2 میلیارد گیمر را از سه طریق بدست آورد: توسط بازیهایی چون Minecraft و Halo از طریق خدماتی چون Mixer، Xbox Live و Game Pass توسط سرویسهای ابری توسعهدهندگان بازی چیزی که در این راهبرد بیشتر به چشم میخورد چیز است که در این لیست نیست. "تمام این بازیها و خدمات میتوانند به گیمر ارائه شوند بدون اینکه به سختافزار مخصوصی نیاز باشد!" روزهایی که ما Xbox را بدون جعبهاش خواهیم داشت هنوز بسیار دورند. وقتی که ما ایدهی اینکه چگونه تکنولوژی ابری میتواند در صنعت گیم بکار برود یا همان قصهی افسانه مانند "Netflix برای بازیها" گمیل به سادگی توضیح داد که چیر باکیفیتی همچون Xbox One X به سختی با یک سرویس استریمینگ جایگزین خواهد شد، حداقل در این زمان، شما Microsoft را به اعتراف و پذیرش ابنکه در حال آمادهسازی برای آیندهای بدون کنسول است نخواهید دید. "اما اگر این شرکت در راهبردهای خود صادق و راسخ است، پس فکر اینکه روزی ما Halo را روی Playstation بازی کنیم یا به Xbox Live روی Nintendo دسترسی داشته باشیم دیگر آرمانی و خیالی نیست." نظر شما دربارهی این راهبرد بلندپروازانهی Microsoft چیست؟ مترجم: امیرمحمد سرساز
27 اسفند 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]