تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818227040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش شورای نگهبان به شایعات تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد در سال 88


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: واکنش شورای نگهبان به شایعات تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد در سال 88

شورای نگهبان با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به برخی اخبار منتشر شده درباره عملکرد شورای نگهبان (در تأیید صلاحیت‌های انتخابات سال 88) واکنش نشان داد.


شورای نگهبان با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به برخی اخبار منتشر شده درباره عملکرد شورای نگهبان (در تأیید صلاحیت‌های انتخابات سال 88) واکنش نشان داد.
متن اطلاعیه اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به شرح زیر است: «بسم الله الرحمن الرحیم در پی انتشار برخی اخبار که حاوی گمانه‌زنی‌هایی درباره نحوه عملکرد شورای نگهبان در مقاطع مختلف است، به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی می‌رسد که مواضع نهاد شورای نگهبان صرفا از طریق سخنگوی این شورا و یا اطلاعیه‌های رسمی اداره کل روابط عمومی اعلام می‌شود. اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان» این اطلاعیه در حالی است که مجتبی ذوالنور، نماینده اصولگرای مجلس، گفته است که شورای نگهبان سال ٨٨ سندی به دستش نرسید که بخواهد احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند اما معتقد بود محمد خاتمی صلاحیت ریاست‌جمهوری در دور دوم را نداشته است. او گفته: «اعضای شورای نگهبان آن زمان (سال ٨٠) به اتفاق آرا معتقد بودند که خاتمی صلاحیت ریاست‌جمهوری در دوره دوم را ندارد اما معتقد بودند که تأیید نکردن او بحرانی را برای کشور درست می‌کرد. یعنی تأیید خاتمی بد بود و تأیید نکردنش برای کشور بدتر.» ذوالنور گفته: «اگر رئیس‌جمهور منتخب را در دوره دوم رد صلاحیت می‌کردند، مشکل و ضعف قانونی برای ادامه کار ایجاد می‌شد؛ چون شورای نگهبان باید ناظر بر وضع موجود نظر دهد. اگر بخواهد رئیس‌جمهور مستقر را رد صلاحیت کند، عملا ادامه کارش در هشت ماه باقی‌مانده تا تحویل به دوره بعدی معنایی نخواهد داشت.» سخنگوی شورای نگهبان نیز پیش از این در نشست شورای عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مورد موضوع بررسی صلاحیت‌ها گفته بود: «در بحث صلاحیتی، قانون انتخابات شرایط و موانعی را گفته است. ما ناچاریم رفتار فرد را بررسی کنیم. ما چگونه می‌توانیم اعتقاد و التزام فرد را رصد کنیم. ممکن است اشتباهاتی هم رخ دهد ما هم مثل شما انسانیم.»
 

دریافت عناوین آخرین خبرها در تلگرام


یکشنبه, 20 اسفند 1396 ساعت 11:38





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن