تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796935880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبک زندگی قهرمانی، حلقه مفقوده فوتبال


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سبک زندگی قهرمانی، حلقه مفقوده فوتبال
باشگاه‌ها و متولیان فوتبال چه میزان در ارتباط با سبک زندگی سالم و مناسب به بازیکنان آموزش‌های لازم را می‌دهند تا پس از رسیدن به اوج موفقیت، به دلیل بی‌توجهی به سبک زندگی قهرمانی، عمر ورزش قهرمانی خود را کوتاه نکنند و در نهایت از صحنه فوتبال محو نشوند؟
آفتاب‌‌نیوز : دکتر خسرو حمزه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: چند روزی است که جامعه فوتبال در نگرانی سلامت جوان اول تیم استقلال، مهدی قائدی است، فوتبالیست با استعدادی که با تکنیک و توانایی فنی خوب خود بارقه‌­ای از امید را در دل اهالی فوتبال ایجاد کرده بود اما یک تصادف شوم باعث شد این جوان به جای آن که این روزها برای درخشش در زمین فوتبال تلاش کند، روی تخت مراقبت‌های ویژه بیمارستان برای حفظ جان خود بجنگد. شنیده­‌ها حاکی از آن است که مهدی قائدی همراه با چند نفر از دوستان خود در حوالی نیمه شب در اثر سرعت زیاد اتومبیل دچار حادثه شده است. گذشته از این که امکان تصادف برای هر انسانی متحمل است اما سوال اصلی این است که یک بازیکن حرفه‌­ای فوتبال چرا تا این ساعت از شب بیدار است و به جای استراحت و تجدید قوا، با دوستان خود زمان را سپری می­‌کند؟


وی افزود: مهدی قائدی و مهدی قائدی­‌ها تا چه اندازه صاحب یک سبک زندگی با ثبات و سلامت هستند؟ آیا این بازیکنان به اندازه کافی آگاهی دارند که برای دوام داشتن در صحنه قهرمانی چگونه از خود مراقبت کنند؟


رییس کمیسیون روانشناسی انجمن روانشناسی ایران تصریح کرد: روی سخن بیش از آن که با این بازیکن جوان باشد، با باشگاه‌­ها و متولیان فوتبال است که تا چه میزان در ارتباط با سبک زندگی سالم و مناسب به این بازیکنان آموزش می­‌دهند؟ باشگاه‌­ها همگی کلمه فرهنگی را در عنوان باشگاهی خود یدک می­‌کشند اما تمام نیرو و توان خود را بر نتایج کوتاه مدت متمرکز کرده‌اند.


او اضافه کرد: اگر می­‌خواهیم از تمام ظرفیت یک بازیکن استفاده بهینه داشته باشیم باید آموزش شیوه صحیح زندگی قهرمانی را هم در دستور کار خود قرار دهیم. در حقیقت یک بازیکن جوان که به واسطه حضور در یک تیم فوتبال مجبور به زندگی بیرون از محیط خانوادگی و نظارت­‌های والدین است تا اندازه‌ای در معرض آسیب‌ها است. این فرد قرار است ارزش‌­های فکری و اساسی زندگی خود را از کدام نهاد خانواگی، دوستانه و اجتماعی کسب کند؟


دکتر حمزه خاطرنشان کرد: با نگاهی به فوتبال روز دنیا و ستارگان آن می‌­فهمیم که این بازیکنان پس از کشف شدن و رسیدن به تیم­‌های مطرح ضمن تلاش برای بهبود وضعیت فنی خود به هیچ وجه از توجه به سبک زندگی قهرمانی غافل نیستند اما این سبک زندگی قهرمانی شامل توجه به چه مواردی است؟ مواردی چون ساعت خواب، نوع لباس پوشیدن، میزان و نوع معاشرت با دوستان، نحوه استفاده صحیح از مزایای مالی کسب شده، چگونگی حضور و استفاده از فضای مجازی، توجه به فلسفه لذت طلبی، نحوه مواجهه صحیح با هواداران، تغذیه مناسب و پیگیری زندگی برنامه­‌ریزی شده و کار بر روی قوی کردن ذهن و ...


وی تاکید کرد: به این نکته باید توجه داشته باشیم که مطرح شدن در فوتبال به ویژه در تیم­‌های بزرگ سبب می‌شود یک بازیکن جوان که شاید تا به حال کمتر مورد توجه حتی اقوام و آشنایان قرار گرفته بود، ناگهان مورد توجه میلیون‌­ها نفر قرار بگیرد. از طرف دیگر امکانات مالی جدیدی برایش ایجاد می­‌شود (مثل اتومبیل لوکس و ...) و رسانه‌ها هم به او خواهند پرداخت. هضم این همه توجه برای یک جوان مستعد اما آموزش ندیده راحت نیست و بسیاری از این استعدادها پس از رسیدن به اولین موفقیت‌های چشم‌گیر، با بی‌توجهی به سبک زندگی قهرمانی خود، عمر ورزش قهرمانی خود را کوتاه کرده و از دوران اوج فاصله می‌گیرند. مثلا بازیکنی که می‌توانست ۱۰ سال در اوج باشد، به تدریج  از صحنه اول فوتبال محو می‌­شود. البته شاید کمترین تقصیر در این مورد متوجه خود بازیکن باشد زیرا وقتی آموزش و نظارت وجود نداشته باشد، چطور می­‌توانیم از بازیکن طلب کنیم که باید این‌ها را بداند و به آنها عمل کند؟


این روانشناس ورزشی ادامه داد: بازیکنان جوان فوتبال خوب است هنگامی که از بازیکنان بزرگ الگو می­‌گیرند تنها به تکنیک، ثروت، اتومبیل و لباس پوشیدن این قهرمانان توجه نکنند، بلکه به سبک زندگی سلامت آنها نیز توجه کنند. قهرمانی چون "کریستیا نورونالدو" با سبک زندگی خاص خود حتی در سنی که بسیاری از بازیکنان خود را بازنشسته اعلام می‌­کنند، مرد سال فوتبال جهان می­‌شود. بازیکنی که مدعی است ۵۰ هفته از سال را بین ساعات ۱۰ شب تا ۶ صبح به خواب می‌­رود. بسیاری از نکات دیگر توسط رونالدو و رونالدوها رعایت می­‌شود و دوره اوج آنها را طولانی­‌تر می­‌کند. در ایران هم راز تداوم بازیکنان چون ابراهیم صادقی، مهدی رجب­‌زاده و ... جز رعایت کردن این سبک زندگی نیست.


حمزه در پایان گفت: امیدوارم این حادثه تلخ پایان ناخوشایندی برای "باشوی دوست داشتنی فوتبال" به همراه نداشته باشد و ما باز هم درخشش مهدی قائدی را در زمین فوتبال شاهد باشیم اما پایان خوش‌­تر زمانی رقم می­‌خورد که باشگاه­‌های فوتبال به طور جدی در کنار آماده‌­سازی فنی بازیکنان، آموزش و نظارت بر سبک زندگی قهرمانی آنها را در دستور کار قرار دهند تا پس از این کمتر مشاهد چنین مواردی باشیم.









۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن