تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى‏ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى‏ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817791223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان سابق شهرداری، حتی اگر در دادگاه سروته قضیه را هم بیاورند با افکار عمومی چه می‌کنند؟ مسئولان قضائی چه خواهند کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مسئولان سابق شهرداری، حتی اگر در دادگاه سروته قضیه را هم بیاورند با افکار عمومی چه می‌کنند؟ مسئولان قضائی چه خواهند کرد؟
محمدعلی نجفی چند ماه پس از تصدی مسئولیت شهرداری تهران، گزارشی مفصل و ٥٠٠ صفحه‌ای از وجوه گوناگون امور شهری ارایه کرده است؛ از درآمدها و هزینه‌ها، سیاست‌های جذب نیروی انسانی و نظام پرداخت و دستمزد، نحوه واگذاری طرح‌های عمرانی و قراردادها و بالاخره اقدامات مجرمانه و سوءاستفاده از بودجه و اموال شهرداری و مردم و صرف آن در امور شخصی.
آفتاب‌‌نیوز : طبيعي است كه ارايه چنين گزارشي نافي رعايت و حفظ آبروي افراد نيست؛ چون لزوما نامي از كسي برده نشده است. هر چند اگر هم نامي ذكر مي‌شد، ايرادي نداشت؛ زيرا گزارش‌دهنده را در موقعيت مسئولانه‌تري قرار مي‌دهد و اينكه اعتماد بيشتري به گزارش و ادعاهاي خود دارد. طبعا دستگاه قضائي مجبور بود كه رسيدگي سريع‌تري در اين مورد بكند؛ ولي در هر حال متخلفان بايد بدانند كه اگر در دادگاه بتوانند اتهامات را به نحوي لاپوشاني كنند و سر و ته قضيه را هم آورند، در عرصه عمومي قادر به انجام اين كار نخواهند بود.


به گزارش آفتاب‌نیوز، مسأله مهمتر اين است كه اين رفتار نوعي اثر پيشگيرانه نيز دارد. همه مدیران حساب كار خود را خواهند كرد كه اقدامات آنان دير يا زود به عرصه افكار عمومي كشيده خواهد شد. از اين رو تحت تأثير دستورات خلافِ قانونِ مقاماتِ بالادستِ خود تن به انجام امور خلاف نخواهند داد. متأسفانه بايد گفت همين رفتارها و رويكردهاي اول و دوم بوده كه موجب شده كشور به چنين وضعي دچار شود كه به راحتي نتواند از تله فساد خارج شود. نمونه آن همين املاك نجومي بود كه اگر افشاگري رسانه‌اي نمي‌شد، به‌ طور قطع و يقين قضيه به جايي نمي‌رسيد، هر چند هنوز هم به جاي مورد انتظار نرسيده است.


هنگامي كه مشكلات شهرداري را در گزارش آقاي نجفي مي‌خوانيم، متوجه مي‌شويم كه اين شهر بر اساس معيارهاي اقتصادي ورشكسته محسوب مي‌شود. هنگامي كه سه برابر بودجه امسال آن بدهي داشته باشد و همزمان نيز در دوره انتخابات ٢٠‌درصد به كاركنان استخدامي خود اضافه كند! و حدود ٦٥٠ملك را به صورت سليقه‌اي در اختيار اشخاص و نهادها قرار دهد و قراردادهاي كاملا صوري ميلياردي بسته شود و هزينه‌هايش صرف انتخابات شود، طبيعي است كه اين اقدامات بايد به عرصه عمومي كشيده شود. اميدواريم كه اين رويه از يك‌سو مانع تكرار اين اتفاقات شود و از سوي ديگر به پاسخگويي سياسي و اداري و قضائي افرادي منجر شود كه اين وضع را ايجاد كرده‌اند.


منبع: شهروند





۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن