تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798389473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محاصره «حرستا» شکسته شد/ ۲۵ کشته در انفجار ادلب


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: محاصره «حرستا» شکسته شد/ ۲۵ کشته در انفجار ادلب
محاصره «حرستا» شکسته شد/ ۲۵ کشته در انفجار ادلب

ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن موفق شدند محاصره اداره حمل و نقل نظامی در منطقه حرستا واقع در حومه دمشق را بشکنند. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، فعالان سوری اعلام کردند در انفجار یکشنبه‌ شب در شهر ادلب، دست‌کم ۲۳ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. برخی منابع شمار کشته‌ها را ۲۵ نفر اعلام کرده و گفته‌اند این انفجار توسط یک خودروی بمب‌گذاری شده انجام شد. این منابع تصریح کردند، این انفجار در خیابان «الثلاثین» در ادلب رخ داد و هدف از آن، مقر گروهک موسوم به «اجناد القوقاز» (سربازان قفقاز) بود و بیشتر کشته‌شده‌ها را عناصر مسلح این گروهک تشکیل می‌دهند.
5a5259d3d4375067338b4576
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. شهر ادلب مرکز استانی با همین نام است که در کنترل چندین گروه شورشی مختلف قرار دارد و اصلی‌ترین این گروه‌ها گروه «تحریر الشام»( جبهه النصره سابق) است. گزارش‌ها از دیگر تحولات میدانی در سوریه حاکی‌ست که ارتش این کشور با پشتیبانی نیروهای همپیمان خود، پیشروی‌های گسترده‌ای در برخی مناطق حاصل کرده است. تلویزیون دولتی سوریه «الاخباریه» گزارش داد، نیروهای ارتش این کشور در پیشروی اخیر خود در استان ادلب، «سنجار» شهری که از اهمیت راهبردی برخوردار است را باز پس گرفته‌اند. سنجار تا سال ۲۰۱۵ در تصرف نیروهای دولتی بود ولی پس از آن به اشغال گروه‌های تروریستی درآمد. این شهر در حال حاضر تحت کنترل جبهه النصره قرار دارد. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» گفته است که بازپس‌گیری سنجار راه را برای حرکت نیروهای دولتی به سوی پایگاه نظامی «ابوالظهور» که اکنون در تصرف شورشیان است، هموار می‌کند. نیروهای دولتی سوریه اخیرا با حمایت نیروی هوایی روسیه پیشروی‌هایی را در استان ادلب، آغاز کرده‌اند با این امید که کنترل خود را بر مسیر اصلی مواصلاتی حلب به دمشق تضمین کنند. ادلب از آخرین پایگاه‌های تحت کنترل گروه‌های شورشی است و بر اساس اعلام سازمان ملل در حال حاضر بیش از دو نیم میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. در تحول میدانی دیگر، ارتش سوریه با کمک نیروهای هم‌پیمان خود محاصره اداره حمل و نقل نظامی در منطقه حرستا واقع در حومه دمشق را شکستند. المیادین گزارش داد، گروه‌های تررویستی تلاش می‌کردند که مناطق تحت اشغال خود در شهر حرستا را به شهرهای «عربین و مسرابا» متصل و ساختمان‌های اداره حمل و نقل و استانداری را محاصره کنند، ولی ارتش سوریه این عملیات را ناکام گذاشت. شورشیان سوری به ویژه گروه «احرار الشام» از یکشنبه گذشته دامنه سیطره خود را بر بخش‌هایی از این پایگاه نظامی در حرستا را افزایش دادند. حرستا یکی از آخرین مقرهای شورشیان سوری در غوطه شرقی دمشق است. شورشیان نوامبر گذشته به این پایگاه یورش بردند تا از فشار بر شهرک‌ها و روستاهای غوطه شرقی بکاهند.  

۱۳۹۶/۱۰/۱۸ ۰۸:۴۳:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن