تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818716883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاپ فرانسیس وارد میانمار شد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: پاپ فرانسیس وارد میانمار شد
رهبر کاتولیک‌های جهان امروز (دوشنبه) وارد میانمار شد تا با جوامع کاتولیک این کشور دیدار کند.
آفتاب‌‌نیوز : پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان تور شش روزه خود به میانمار و بنگلادش را آغاز کرده تا با جوامع کوچک کاتولیک این دو کشور فقیر آسیایی دیدار کند. اما سوال اینجاست که آیا وی در جریان این سفر از واژه روهینجا استفاده خواهد کرد یا خیر؟

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران تن از کاتولیک‌ها از سراسر میانمار امروز برای استقبال از پاپ فرانسیس به یانگون، بزرگ‌ترین شهر این کشور آمده‌اند.

کاتولیک‌ها با جمعیتی برابر با 660 هزار تن یکی از کوچک‌ترین گروه‌های اقلیت مذهبی در میانمار محسوب می‌شوند که تنها یک درصد از کل جمعیت 52 میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.

پاپ فرانسیس در جریان سفر به میانمار به صورت جداگانه با آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار، فرمانده ارتش و راهبان بودایی این کشور دیدار خواهد کرد.

وی همچنین با هیاتی از مسلمانان روهینجایی و رهبری مذهبی و سیاسی بنگلادش در داکا دیدار خواهد کرد.

کلیسای کاتولیک محلی میانمار علنا از پاپ فرانسیس درخواست کرده تا از استفاده از واژه روهینجا اجتناب کند.

اما پاپ فرانسیس تاکنون برای "خواهران و برادران روهینجایی" مراسم دعا و نیایش برگزار کرده و هرگونه تصمیم برای اجتناب از استفاده از واژه روهینجا لکه‌ای بر میراث وی برای به پا خاستن در حمایت از این جمعیت مظلوم و به حاشیه رانده شده محسوب می‌شود.

این سفر پیش از آغاز سیل خشونت‌ها در اوت سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود؛ یعنی زمانی که شبه‌نظامیان روهینجایی به پایگاه‌های پلیس در استان راخین حمله کرده و نیروهای امنیتی میانمار نیز عملیاتی را در واکنش به این حملات به راه انداختند که باعث فرار بیش از 620 هزار مسلمان روهینجایی به بنگلادش شد.



۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن