تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798994506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف ۱۲۰ گور دسته جمعی در عراق از سال ۲۰۰۳


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کشف ۱۲۰ گور دسته جمعی در عراق از سال ۲۰۰۳
جنایات صورت گرفته از سوی گروه تروریستی داعش در عراق در سایه کشف گورهای دسته جمعی در شهرهای مختلف این کشور هر روز بیش از پیش ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، طی سه سال گذشته این گروه تروریستی شهرهای ویران شده‌ای که شاهد وقوع درگیری‌های خشونت‌بار بوده از خود به جای گذاشته است. گورهای دسته جمعی که در برگیرنده اجساد نیروهای امنیتی و غیرنظامیان بوده هر روز در این کشور کشف می‌شوند. این غیرنظامیان در دادگاه‌های به اصطلاح شرعی گروه تروریستی داعش محکوم شده و بعد از آن توسط نیروهای این گروه تروریستی از فاصله بسیار نزدیک به ضربه گلوله به قتل می‌رسیدند.


جدیدترین گور کشف شده در منطقه الحویجه واقع در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر کرکوک است. راکان الجبوری جانشین استاندار کرکوک عنوان داشت: این گور دسته جمعی در مرکز پایگاه نظامی البکاره که توسط نیروهای آمریکایی در جریان اشغال عراق استفاده می‌شد، کشف شد. بعد از آن گروه تروریستی داعش از این پایگاه برای اعدام و از بین بردن قربانیان خود استفاده می‌کرد.


وی افزود: این گور دسته جمعی بسیار بزرگ بوده و در حال حاضر نمی‌توان تعداد کسانی که در آن دفن شده‌اند را شمرد یکی از شاهدان عینی عنوان داشت که دستکم صدها تن در این گور دسته جمعی دفن شده‌اند.


استانداری کرکوک در حال حاضر اقدامات قانونی را برای آزمایش دی ان ای افراد دفن شده در این گور دسته جمعی انجام می‌دهد. این گور در واقع یکی از ۱۲۰ گور دسته جمعی است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون در عراق و در جریان اقدامات گروه تروریستی القاعده و بعد از آن گروه تروریستی داعش پیدا شده است.


بر اساس این گزارش، اکثر گورهای دسته جمعی کشف شده در مناطقی پیدا شده‌اند که نیروهای عراقی توانستند کنترل این مناطق را از دست گروه تروریستی داعش طی سه سال گذشته به دست بگیرند و تعداد بسیار کمی از این گورها به قبل از ظهور این گروه تروریستی بازمی‌گردد.


تعداد این گورهای دسته جمعی بعد از آزادسازی مناطقی که پیشتر تحت کنترل گروه تروریستی داعش بوده به ویژه استان‌های دیالی، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار در حال افزایش است.


به محض آنکه گروه داعش کنترل مناطقی در شمال و غرب عراق را در سال ۲۰۱۴ به دست گرفت تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و سربازهای عراقی را که به دست نیروهای این گروه تروریستی افتاده بود در کنار غیرنظامیان شیعه و اقلیت‌های دینی مانند ایزدی‌ها به قتل رساند.


این گروه همچنین در میدان‌های عمومی شهرها و مناطق مختلف عراق دست به اعدام محکومان به اتهامات واهی می‌زد به طوری که گروه تروریستی داعش نزدیک به ۱۷۰۰ دانشجو و سرباز در دانشکده نظامی استان صلاح الدین در سال ۲۰۱۴ را تنها طی یک روز به صورت دسته جمعی به قتل رساند.


این گروه همچنین دست به کشتار ایزدی‌ها زد به طوریکه سازمان ملل اعلام کرد که این اقدام یک نسل کشی به شمار می‌آید. بعد از آنکه نیروهای این گروه به منطقه سنجار واقع در غرب شهر موصل در سال ۲۰۱۴ یورش بردند دست به کشتار ایزدی‌ها زدند و بعدها حدود ۳۰ گور دسته جمعی در این منطقه کشف شد.




۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن