تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816091392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

‌هدف متمرکز شدن توزیع داروهای خاص ممانعت از رانت است - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
نانودارو
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بحث واردات داروهای خاص موضوعی کشوری است و در اختیار استان یا دانشگاه علوم پزشکی خاصی نبوده و نیست. به گزارش ایسنا، دکتر حسین نیک‌نهاد عصر یکشنبه 23 آبان در جمع خبرنگاران افزود: استان فارس با توجه به وسعت و در اختیار داشتن مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی در حوزه‌های پیوند، شیمی درمانی و دیگر بخش‌ها، بالغ بر 7.3 درصد کل داروهای وارداتی خاص را به خود اختصاص داده است.
او با بیان اینکه در شیراز مراکز پیوند عضو، فوق تخصصی سرطان و دیگر مراکز، در بعضی موارد مانند پیوند، 100 درصد کل داروها را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: در استان فارس انجام شیمی‌درمانی در مطب‌ها تعطیل و به مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی محدود شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: در بحث داروهای ام اس و تالاسمی، بعضی از اقلام دارویی تولید داخل داریم که به شکل رایگان بین بیماران و از طریق دانشگاه یا هلال‌احمر توزیع می‌شود و بیماران هزینه‌ای بابت این داروها پرداخت نمی‌کنند.
نیک‌نهاد افزود: داروهای شیمی درمانی هم تحت پوشش بیمه است اما به‌دلیل بالا بودن هزینه، فرانشیز بیماران هم گاه بسیار زیاد بوده و بعضی بیماران قادر به پرداخت هزینه‌ها نیستند که راهکارهایی از طریق دانشگاه برای تامین داروی این افراد اندیشیده و اعمال شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در 6 ماهه اول یک میلیارد و 700 میلیون تومان بابت پوشش فرانشیز بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص پرداخت کرده‌ایم، گفت: با توجه به نوع داروهای سرطان، میزان واردات این داروها در عدد زیاد نیست و با توجه به حساسیت‌های موجود، امکان توزیع این تعداد داروی وارداتی بین تمام داروخانه‌ها وجود ندارد لذا به شکل متمرکز در شیراز و در 5 داروخانه توزیع می‌شود.
او با تصریح اینکه متمرکز شدن توزیع داروهای سرطانی، مانعی بر سر راه ایجاد مافیاهای مورد نظر منتقدان عملکرد علوم پزشکی شیراز است، گفت: امروز 96 تا 97 درصد کل داروهای موجود در کشور تولید داخل است و تنها 3 یا 4 درصد وارداتی است که بعضی از داروهای وارداتی هم مشابه داخلی دارند، اما برخی بیماران به تشخیص پزشک و تایید مراکز مشخص، داروی خارجی استفاده می‌کنند.
نیک‌نهاد با بیان اینکه اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم در بحث توزیع داروهای خاص، عملکردی مشابه شیراز و فارس دارند، گفت: این داروها، داروهای خاص بوده و امکان ورود به بازار قاچاق دارد، لذا طرح موضوع مافیای دارو، اتهام بسیار بزرگی محسوب می‌شود. انتهای پیام


یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن