تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796920617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۸۵ درصد دانشجویان از فضای مجازی استفاده می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۸۵ درصد دانشجویان از فضای مجازی استفاده می‌کنند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه باید مراقب نفوذی ها در تشکل های مؤثر در دانشگاه ها بود خطاب به دانشجویان گفت: باید مبانی مقاومت در برابر آمریکا برای دانشجویان تبیین شود.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در دیدار شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) تقابلِ دو جریانِ «معتقد به مقاومت» و «معتقد به سازش» ، را مهمترین تقابل در جامعۀ از اول انقلاب تا امروز دانست و تأکید کرد: اگر این دو جریان را به‌خوبی برای جوانان تبیین کنید، بدنۀ دانشجویان به سراغ شما خواهند آمد و حقانیت شما را درک خواهند کرد و در نتیجه، جریان مقاومت بسیار قوی‌تر پیش خواهد رفت.


اهمیت تقسیم کار بین ستاد و صف    


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص کار تشکیلاتی خطاب به اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: مهمترین مسئله، تقسیم کار بین ستاد و صف است. شما به‌عنوان «اتحادیه» نمادِ آن انجمن‌ها یا دفاتری هستید که در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند؛ یعنی اصلِ تحکیم وحدت، همان انجمن‌ها هستند و شما در واقع آنها را جهت‌دهی و پشتیبانی می‌کنید، برایشان محتوا فراهم می‌کنید، سعی می‌کنید که آنها بهتر دیده شوند و رشد کنند تا مسئولیت اصلی خودشان را انجام دهند.


اگر در تعریف کار، دقت نکنید، ممکن است برخی کارهایی که دفاتر باید انجام دهند، شما خودتان انجام دهید؛ در این‌صورت دفاتر، در ریل اصلی خودشان قرار نمی‌گیرند.


بنا نیست هر کار خوبی را انجام دهیم؛ باید مهمترین کارِ خوب را انجام دهیم


وی افزود: اگر تعریف اتحادیه، به‌خوبی انجام گیرد و معلوم شود که نقش شما به‌عنوان «شورای مرکزی تحکیم وحدت» چیست، خیلی کمک می‌کند به اینکه برنامه‌های شما بهتر اجرا شود و تأثیرگذارتر باشد. البته هر برنامه و کار خوبی یک اثری دارد، اما بنا نیست که ما هر کار خوبی را انجام دهیم؛ چون کارهای خوبی که می‌توانیم انجام دهیم، خیلی زیاد است، ما وظیفه داریم مهمترین کارِ خوب را انجام دهیم. همان‌طور که اگر موقع نمازخواندن ببینیم یک کسی در حال غرق‌شدن است، باید نماز را باطل کنیم و برویم او را نجات بدهیم؛ چون این‌کار الان مهمتر از نماز است.


تشخیص اولویت‌ها، هنر یک مجموعۀ پیش‌رو است


به گزارش ایسنا، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اولویت‌بندی، تشخیص اولویت‌ها و تشخیصِ «الاَهَمّ فَالاَهَمّ» را هنرِ یک مجموعۀ پیش‌رو دانست و افزود: بالاخره در یک جامعه، همه دارند کار می‌کنند اما اکثریت مردم، یک روال عادی دارند و رشدِ جهشی نمی‌کنند و نمی‌توانند به‌صورت جهشی پیش بروند. اما عده‌ای هستند که-در هر عرصه‌ای وارد شوند- جهشی کار می‌کنند و جلو می‌روند؛ اینها کسانی هستند که قدرت تشخیص اولویت‌ها را دارند، و به تعبیر امروزی «نگاه راهبردی» دارند. خلاصۀ نگاه راهبردی، همین تشخیص اولویت‌هاست.


وی گفت: انسان‌های موفق کسانی هستند که راهبردی فکر می‌کنند؛ یعنی اولویت‌شناسی می‌کنند و خودشان را به «مسائل مهم» مشغول نمی‌کنند بلکه به «مسائل اهم» می‌پردازند؛ اینها به‌دنبال «ریشه‌ها» هستند و الا «شاخه‌ها» را که همۀ افراد می‌توانند ببینند! اگر راز موفقیت‌های انسان‌ها بزرگ را در عرصه‌های مختلف خلاصه کنیم، همین «شناخت اولویت‌ها» و «توجه به ریشه‌ها» است.


همیشه اقلیت‌ها تاریخ‌ساز بوده‌اند


وی ادامه داد: شما در مجموعۀ خودتان، حتماً اهداف و آرمان‌های بزرگی دارید و این خیلی خوب است؛ اصلاً انسان باید نگاهش به بالاترین قله‌ها باشد و توجه به خدا هم یعنی اینکه انسان به برترین وجود عالم توجه کند. اما لازم است بدانیم که برای رسیدن به این اهداف بلند، چه گام‌هایی باید برداریم؟ در اینجا «اولویت‌شناسی» مطرح می‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان تأکید کرد: نگاه راهبردی و شناخت اولویت‌ها را، هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی و تشکیلاتی خودتان درنظر بگیرید. فکر نکنید که چون تعداد اعضاء یا دفاترِ شما زیاد نیست، کار شما هم تأثیر چندانی نخواهد داشت. معمولاً در جوامع بشری، گروه‌های کوچک بوده‌اند که توانسته‌اند جریان‌های بزرگ را راه بیندازند. تاریخ را هیچ‌وقت اکثریت‌ها نساخته‌اند، بلکه اقلیت‌ها تاریخ‌ساز بوده‌اند؛ اقلیت‌هایی که نگاه راهبردی داشته‌اند، اکثریت را به‌دنبال خودشان کشانده‌اند.


کار اصلیِ شورای مرکزی «شناختِ اولویت‌ها» است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تأکید کرد: اصلِ کار شورای مرکزی این است که اولویت‌ها را شناسایی کند و دفاتر را به سمت آن اولویت‌ها هدایت کند. دفاتر شما هم متفاوت هستند؛ هنر شما این است که تشخیص دهید «هر دفتری، کدام اولویت را پیگیری کند؟» ظرفیتِ دانشگاه‌های مختلف را شناسایی کنید و برای دفتر خودتان در آن دانشگاه، اولویت مشخص کنید. در هر بخشی-اعم از بخش‌ِ آموزش، سیاسی، فرهنگی و تبلیغات- ببینید مهمترین کاری که باید انجام دهید چیست؟ برخی می‌گویند: «اول به کارهای زمین‌مانده بپردازیم» درحالی‌که خیلی از کارها زمین مانده‌اند، آیا هر کار زمین‌مانده‌ای را باید برداریم، یا آن کاری که مهمتر است را برداریم؟


نخبه‌شناسی و نخبه‌پروری، کار مهم تشکل‌هاست


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان نخبه پروری در دانشگاه را یکی از کارهای مهم تشکل ها دانست و افزود: بنا نیست هر کسی را جذب این مجموعه‌ها کنیم، کسانی را جذب کنیم که هر کدام‌شان بتوانند یک محور باشند. نخبه‌شناسی و نخبه‌پروری، کار مهم تشکل‌هاست. باید افراد نخبه را شناسایی کنیم و تشخیص دهیم که روی چه کسانی کار کنیم و آموزش بدهیم تا نتیجه بدهد؟


وی افزود: شما که نمی‌توانید برای هزار نفر آموزش بگذارید! به‌جای هزار نفر، پنجاه نفر را شناسایی کنید؛ اگر از این پنجاه نفر، بیست نفر هم برای شما باقی بماند، خوب است. اینها کسانی باشند که بعدها صاحب رأی بشوند و قدرت تحلیل داشته باشند و بتوانند ایستادگی کنند. بعضی‌ها خوب تحلیل می‌کنند اما اصلاً قدرت ایستادگی ندارند، و با یک هجوم، میدان را خالی می‌کنند! در شورای مرکزی خودتان روی این موضوع تأمل کنید که «هر کار خوبی پیشنهاد شد، نپذیرید!» بگویید: آیا مهمتر از این، کاری نیست؟ اگر کار مهمتری وجود داشته باشد، آن کار مهمتر را انجام دهید.


به‌جای دفاتر خودتان کار نکنید؛ این خدمت نیست!


وی ادامه داد: نکتۀ دیگر اینکه دفاتر خودتان را فعال کنید، شما به‌جای دفاتر کار نکنید؛ این خدمت نیست! مثل این است که یک پدر و مادری، همۀ کارهای فرزند خود را انجام دهند. پدر و مادرهای فهیم، سعی می‌کنند بچه‌های‌شان با سختی‌های زندگی آشنا کنند و بچه‌ها مزۀ «نداشتن» را بچشند، تا وقتی یک چیزی به‌دست آوردند، قدرش را بدانند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: دفاتر خودتان را وادار کنید که خودشان فکر کنند؛ نه اینکه شما فکر کنید و آنها فقط عمل کنند! سخت‌ترین کار در زندگی انسان، فکرکردن است. بسیاری از انسان‌ها اصلاً فکر نمی‌کنند؛ درصد کمی هستند که واقعاً فکر می‌کنند. رهبر انقلاب یک‌بار فرمودند: «فکری برای فکرکردن بکنیم!» خصوصاً اینکه امروزه این فضای مجازی، فرصت فکرکردن را از خیلی‌ها گرفته است.


مهمترین کارکرد تشکل‌ها، تربیت نیروهایی است که «نگاه راهبردی» داشته باشند


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان نگاه راهبردی در خصوص مسائل فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها را عامل مهم دانست و تأکید کرد: سعی کنید دفاتر خودتان را رشد دهید، رشددادن دفاتر هم به این است که وادار به فکرکردن و شناخت اولویت‌ها بشوند و نگاه راهبردی پیدا کنند. نگاه راهبردی هم به این است که نقاط ضعف و قدرت خودشان را بفهمند، همچنین فرصت‌ها و تهدیدهای خود را شناسایی کنند و با نگاه به این چهار موضوع، اولویتِ امروز خودشان در دانشگاه را تشخیص دهند.


مهمترین کارکرد تشکل‌ها، تربیت نیروهایی است که نگاه راهبردی داشته باشند؛ نیروهایی که توانایی تشخیص اولویت‌ها و قدرت ریسک‌پذیری پیدا کنند. چنین نیروهایی بعد از چند سال که وارد جامعه شوند، می‌توانند در جامعه هم تأثیرگذار باشند.


برخی تشکل‌ها «یک‌بار مصرف» هستند!


وی در خصوص تاریخچه فعالیت دفتر تحکیم وحدت گفت: مجموعۀ شما با تشکل‌های دیگری که امروز در دانشگاه‌ها هستند، تفاوت‌هایی دارد. شما از نظر عقبه، قدیمی‌ترین تشکل دانشگاه هستید. اولین مجموعه‌هایی که در دانشگاه‌ها شکل گرفت، انجمن‌های اسلامی بودند و مجموعۀ شما بالاترین سابقه را در دانشگاه‌ها دارد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: در مجموعۀ شما اتفاقاتی افتاده که بسیار افتخارآمیز است. این اتفاقات را به‌خوبی نشان دهید. هر مجموعه‌ای باید بتواند ریشه‌های خود را نشان دهد، این ریشه‌ها برای مجموعۀ شما هویت می‌سازد. برخی مجموعه‌ها مثل درخت کدو خیلی زود رشد می‌کنند اما مستحکم نیستند و زود هم از بین می‌روند. رهبر انقلاب دربارۀ این مجموعه‌ها از تعبیر «تشکل‌های یک‌بار مصرف» استفاده کردند. اما برخی مجموعه‌ها، ریشه‌های قوی و مستحکمی دارند.


دهۀ اول انقلاب، انجمن اسلامی یک‌تنه در مقابل همۀ جریانات معارض ایستادگی کرد


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان مجموعۀ دفتر تحکیم وحدت را ریشه‌دار دانست و افزود: مجموعه شما کارهای بزرگی انجام داده است. در دهۀ اول انقلاب، مجموعۀ انجمن‌های اسلامی یک‌تنه در مقابل همۀ جریانات معارض ایستادگی کرد. آنها واقعاً فداکاری کردند، آن‌هم در شرایطی که در دانشگاه تهران 30یا40 گروه مسلّح وجود داشت که ضدانقلاب بودند. آن موقع، چه کسانی ایستادند و از انقلاب دفاع کردند و از امام حمایت کردند؟ همین دانشجویان مجموعۀ شما بودند. در تسخیر لانۀ جاسوسی هم مجموعۀ شما بیشترین اثرگذاری را داشت. چون مجموعۀ شما خیلی مؤثر بود، دشمن آمد و سرمایه‌گذاری کرد تا بتواند مسیر آن را تغییر دهد. شما باید این عقبۀ پرافتخار خودتان را نشان دهید.


مجموعه‌هایی مثل شما که در حرکت‌های اجتماعی مؤثرند، باید مراقب نفوذی‌ها باشند


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نفوذ برخی جریانات مخالف نظام وانقلاب در دوره ای در دفتر تحکیم را عبرتی برای این تشکل دانست و تأکید کرد: مجموعۀ شما یک بخش عبرت‌آموز هم دارد؛ در یک‌دوره‌ای در تحکیم «نفوذ» اتفاق افتاد. این را هم به اعضاء جدید خودتان نشان دهید که نفوذ، چگونه اتفاق می‌افتد؟ اعضای دفاتر شما باید بدانند، مجموعه‌ای که عنوان اسلامی دارد و در حرکت‌های اجتماعی مؤثر است، مورد طمع دشمن واقع می‌شود. این عبرت را خوب تحلیل کنید و خوب به دانشجویان منتقل کنید تا اعضاء جدید دفاتر بدانند که همیشه یک جریاناتی دنبال نفوذ هستند؛ هم در انجمن‌ها و هم در خودِ نظام. البته مجموعۀ شما امروز دوباره به ریل اصلی خودش برگشته است و همان مواضعی که از ابتدا برای آن شکل گرفته بود را دنبال می‌کند.


امتیاز «پیشرو بودن» را برای خود حفظ کنید


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: بنیان‌گذاران مجموعۀ شما طبق اساسنامه‌ای که تنظیم کردند، کسانی را برای این مجموعه می‌خواستند که هم دین برایشان مهم باشد و هم ملت برایشان مهم باشد، هم آزادی، آزادگی، پیشرفت و مبارزه با ظلم برایشان مهم باشد. مجموعۀ شما باید یک مجموعۀ پیشرو باشد و این امتیاز را حفظ کند و الا ممکن است در فضای رقابت، عقب بماند. همیشه «شاخص‌های پیشرو بودن» را تعریف کنید تا این مجموعه‌ای که باسابقه‌ترین است، پیش‌روترین هم باشد.


وی ادامه داد: هر مجموعه‌ای، امتیازات خاص خودش را دارد. تشکل‌هایی مثل بسیج دانشجویی، انجمن مستقل، جامعۀ اسلامی و کانون‌های فرهنگی نیز هریک، ویژگی‌های خاصی دارند. شما به‌عنوان مجموعۀ تحکیم وحدت، ببینید «ما بِهِ الامتیاز» شما چیست؟ شما خودتان گفتمانِ خاص خود را تولید کنید و بر اساس آن پیش بروید.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها دفتر تحکیم وحدت را دارای جاذبه هایی برای دانشجویان دانشگاهها دانست و افزود: شما مبانی و اصولی دارید که شعارهای شما بر همان اساس تعیین می‌شود. شما برای جذب افراد به سمت خودتان، نمی‌توانید از هر بهانه و شعاری استفاده کنید! با یک معرکه‌گیری هم خیلی‌ها را می‌توان دورِ خود، جمع کرد، کمااینکه برخی جریاناتِ معارض یا خاکستری، از همۀ بهانه‌ها و شعارها برای جذب افراد استفاده می‌کنند.


وی ادامه داد: مجموعۀ شما جاذبه‌هایی دارد که برای جوانان مهم است. از این جاذبه‌ها استفاده کنید تا آرمان‌ها و پیام اصلی خودتان را به جوانان برسانید. این را تعریف کنید که بناست نقش شما در دانشگاه چه باشد؟ مثلاً می‌توانید عنوان «مطالبه‌گری از مسئولین» را برای خودتان انتخاب کنید. رهبر انقلاب این‌همه به مسئولین می‌گویند «به دانشگاه‌ها بروید و با دانشجویان مرتبط باشید و ارتباط صمیمی داشته باشید» اما در دانشگاه‌ها، خیلی کم به سراغ مسئولین می‌روند. برخی دفاتر شما این ظرفیت را دارند که مسئولین را به دانشگاه بیاورند و دانشجویان را هم جمع کنند؛ شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و حرف‌های اصلی خودتان را مطرح کنید.


مجموعۀ شما می‌تواند پرچم «کرسی‌های آزاداندیشی» را بلند کند


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در  ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از دیگر مسائلی بود که حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در این دیدار به آن اشاره و تأکید کرد. وی افزود: کرسی‌های آزاداندیشی هم این ظرفیت را دارد که مجموعۀ شما پرچم این کرسی‌ها را بردارد. شاید 70درصد مطالبی که شما می‌خواهید در دانشگاه‌ها فرهنگ‌سازی شود، با همین کرسی‌ها امکان‌پذیر باشد. رهبر انقلاب هم از این جهت گلایه‌مند هستند، یعنی آن‌طور که باید به کرسی‌های آزاداندیشی پرداخته می‌شد، پرداخته نشده است.


وی افزود: بصیرت‌افزایی هم کار دیگری است که در دانشگاه باید انجام شود. خیلی از جوانان امروز، دلایل درگیری ما با آمریکا و غربی‌ها را نمی‌دانند. اگر کسی بتواند اینها را برای نسل جوان ما خوب تبیین کند، خدمت بزرگی در دانشگاه انجام داده است. جوان به‌طور طبیعی روحیۀ مبارزه با ظلم و ستم را دارد، ولی ما از این روحیۀ ظلم‌ستیزی و کمک به مظلوم که در جوانان هست، به‌درستی استفاده نکرده‌ایم.


هنر، یکی از دروازه‌های اصلی برای ارتباط با دانشجویان است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها هنر را از بزاری مهم برای ارتباط با دانشجویان دانست و در این خصوص گفت: نقدِ بخش‌هایی از جامعه، کار دیگری است که باید در دانشگاه انجام شود. الان نشریات زیادی در کشور وجود دارد که واقعاً دارند سیاه‌نمایی می‌کنند و در جهت سیاست‌های نظام سلطه عمل می‌کنند. ببینید امروز به وسیلۀ هنر، چقدر دارند مردم ما را تحقیر می‌کنند و فضای جامعه را سیاه نشان می‌دهند! درحالی‌که این آسیب‌های اجتماعی مختص جامعۀ ما نیست و در سایر جوامع، بعضاً خیلی بیشتر از ما وجود دارد. 


وی تأکید کرد: هنر، یکی از دروازه‌های اصلی برای ارتباط با دانشجویان است؛ از این طریق، جوانان به سمت شما می‌آیند و بعد می‌توانید ارتباط‌های بعدی را برقرار کنید. طبق آمارهای موجود، بیشترین مطالعۀ دانشجویان در بخش رمان و شعر است. اما نیروهای ارزشی چقدر از این ابزارها استفاده کرده‌اند؟ مگر ما رمان‌های خوب، کم داریم؟! البته نمی‌گویم که خیلی زیاد داریم، اما این‌طور نیست که دست‌مان خالی باشد! شاعرهای بسیار خوب و شعرهای بسیار غنی داریم. اما دوستان ارزشی، معمولاً واردِ این وادی‌ها نمی‌شوند. البته ابعاد دیگر هنر هم وجود دارد که باید مد نظر قرار دهیم. شما که نمی‌توانید همۀ دانشجویان را با قرآن و نهج‌البلاغه جذب کنید! یک طیف خاصی هستند که از این طریق به سمت شما می‌آیند ولی عمدۀ دانشجویان با اینها نمی‌آیند. راه‌های مناسب دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر ظرفیت دفاتر شما خوب شناخته شود، از این راه‌ها نیز می‌شود استفاده کرد.


85درصد دانشجویان از فضای مجازی استفاده می‌کنند


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان فضای مجازی را از دیگر فرصت ها برای ارتباط با دانشجویان دانست و افزود: فضای مجازی هم ابزاری است که می‌توانید برای پیدا کردن مخاطبان و ارتباط با آنها، استفاده کنید. سعی کنید فعالیت‌های خودتان را در فضای مجازی توسعه دهید. الان طبق آمار، در جامعۀ ما بیش از 55درصدِ افراد از فضای مجازی استفاده می‌کنند اما در دانشگاه‌ها 85درصد افراد از فضای مجازی استفاده می‌کنند.


نمی‌شود از فضای مجازی غفلت کرد، به سمت استفاده از فضای مجازی برویم؛ هم در بحث آموزش‌های مجازی و هم در ارتباط‌گیری‌ها.


از همان اولِ انقلاب، بحث رابطۀ با آمریکا در سطح مسئولین بالای کشور مطرح بود


حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در خصوص مسئله 13 آبان و استکبارستیزی گفت: باتوجه به نزدیک‌بودن 13آبان، موضوعِ دیگری که باید مد نظر قرار دهیم، بحث درگیری با آمریکا و غرب است. درگیری ما با آمریکا از اول انقلاب وجود داشته است. از همان اول که آقای بازرگان، نخست‌وزیر شد و آقای یزدی، وزیر امور خارجه شد، دو دیدگاهِ خیلی روشن در این زمینه وجود داشته است. هرچند جنگ تحمیلی و مسائلی که منافقین پیش آوردند، باعث شد که جریان غربگرا برای حدود یک‌دهه در لاک خودش فرو برود؛ اما هیچ‌وقت از بین نرفت.


وی افزود: فکر نکنید که این موضوع فقط در سطح چند نفر روشن‌فکرِ غربگرا مطرح بوده! این بحث در سطح بالاترین مسئولین کشور مطرح بوده است. آقای هاشمی-در بالاترین سطح- دنبال این بود که به‌وسیلۀ امام(ره) بحث رابطه با آمریکا را حل کند؛ این موضوع مربوط به همان زمان حیات امام(ره) در حدود سال‌های 65یا66 بود.


همیشه دو جریان در داخل حاکمیت، دربارۀ ارتباط با آمریکا وجود داشته است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص مسئله ارتباط با آمریکا در کشور گفت: بعد از انقلاب، دو جریان که هر دو داخل حاکمیت بودند، دربارۀ ارتباط با آمریکا وجود داشت: یک جریان، همان جریان امام و رهبری و نیروهای ارزشی است که واقعاً آمریکا را طاغوت و مستکبر می‌داند و ایستادگی در مقابل آمریکا را جزء منافع ملی می‌داند و برایش بحث معرفتی هم قائل است. جریان دیگری که از همان اول انقلاب وجود داشته-خصوصاً در رده‌های مدیریتِ میانی- جریان علاقه‌مند و بلکه معتقد به ارتباط با آمریکا بوده است.


وی افزود: البته این جریان دوم، خودشان دو گروه هستند: یک عده‌ای به آمریکا علاقه ندارند و می‌گویند «آمریکا بد است» ولی در عینِ حال، می‌گویند: «راه دیگری جز کنارآمدن با آمریکا وجود ندارد و الا از بین می‌رویم!» ما اینها را خائن نمی‌دانیم، بلکه تشخیص آنها این‌گونه است؛ چون آمریکا را قدرت مسلط بر دنیا می‌دانند. گروه دیگری هم هستند که واقعاً غرب و آمریکا را دوست دارند، می‌گویند: «بالاخره در هرجایی، بدی‌هایی هم وجود دارد، اما شما تکنولوژی و پیشرفت و رفاه و آزادی در غرب را ببینید!» یعنی ظواهر غرب، چشم‌شان را گرفته است و غرب برایشان کعبۀ آمال است. این جریان غربگرا دچار یک‌نوع سطحی‌نگری است و حقیقت غرب را نمی‌بیند و فریب ظاهر غرب را می‌خورد و به قول‌های آنها اعتماد می‌کند.


جریانِ مخالفِ آمریکا در کشورمان، خوب رشد کرده است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: این دو جریان همیشه در تقابل با هم بوده‌اند. البته امروز جریان مخالفِ آمریکا در کشور ما بسیار قوی است، هرچند ممکن است در حدّ رسانه‌ها زیاد قوی و پررنگ نباشد، اما بدنۀ بزرگی از مردم ما-هم از جهت اعتقادی و هم تجربه‌های تاریخی و منافع ملی- معتقدند که آمریکایی‌ها و غربی‌ها دشمن ما هستند.


وی تصریح کرد: جریانِ مخالفِ آمریکا در کشورمان تابه‌حال خوب ایستادگی کرده و بسیار هم رشد کرده است. اینها توانسته‌اند در مقام عمل، بسیاری از حرف‌های خودشان را به اثبات برسانند و آمریکا را در منطقه شکست بدهند و نگذارند آمریکا به اهدافش برسد. درست است که امروز در کشورمان-در برنامه‌ریزی در بحث‌های اقتصادی و فرهنگی- مشکلات زیادی داریم، اما آمریکایی‌ها هیچ‌وقت نتوانسته‌اند غلبه کنند.


امروز جریان ارزشی در دانشگاه‌ها جریان غالب است


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها جریان ارزشی را جریان غالب امروز در دانشگاه ها دانست و افزود: امروز جریان ارزشی در دانشگاه‌های ما نیز جریان غالب دانشگاه‌ها است. دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما جریان ارزشی در دانشگاه‌ها خیلی پرقدرت حرکت می‌کند. این نشانۀ موفقیت جریانی است که به آمریکا اعتقادی ندارد.


وی تصریح کرد: امروز حرف‌های جریان ارزشی به اثبات رسیده است و این پیروزی بزرگی است. چهارسال پیش آیا شما می‌توانستید خوش‌بینیِ زیادی که نسبت به آمریکا وجود داشت را به‌راحتی از بین ببرید؟! اما امروزه، جریان مقاومت در مقابل آمریکا در حال پیشرفت است. و دیگر در کشور ما کمتر کسی می‌تواند صراحتاً از آمریکا حمایت کند و چهرۀ آمریکا را بزک کند. بالاخره این دو جریان دربارۀ رابطه با آمریکا وجود دارد. اگر بخواهیم جریان مقاومت را تقویت کنیم راهش این است که مبانیِ مقامت و مقابله در برابر آمریکا را به‌خوبی در دانشگاه‌ها تبیین کنیم.


وی گفت: تقابلِ این دو جریان؛ یعنی جریان معتقد به مقاومت و جریانِ معتقد به سازش، از اول انقلاب تا امروز، مهمترین تقابل در جامعۀ ما بوده است. اگر این دو جریان را به‌خوبی برای جوانان تبیین کنید، بدنۀ دانشجویان به‌طور عادی به سراغ شما خواهند آمد و حقانیت شما را درک خواهند کرد و در نتیجه، جریان مقاومت بسیار قوی‌تر پیش خواهد رفت.






۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن