تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816834165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۸ زنگ خطر عدم سلامت روده‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: ۸ زنگ خطر عدم سلامت روده‌ها
عجیب است اما بسیاری از مشکلات سلامت از جمله آکنه، واکنش های آلرژیک و حتی افسردگی و اضطراب می تواند ناشی از عدم سلامت روده ها باشد.
آفتاب‌‌نیوز :  اگرچه درد شکم، التهاب، و سایر مسائل گوارشی از علائم آشکار مشکلات روده ای هستند اما این تمام ماجرا نیست. سلامت روده شما بر فرایندهای دیگر مانند ترشح هورمون های خاص و سیستم ایمنی بدن نیز تاثیر می گذارد.

به گزارش آوای سلامت، شما ناچارید به دنبال بروز هر کدام از علائم زیر، به سلامت این عضو از بدن خود شک کرده و با پزشک تان در تماس باشید:

اضطراب و افسردگی: حدود ۷۰ درصد از سروتونین در بدن شما توسط روده ها تولید می شود. سروتونین انتقال دهنده عصبی احساس شادی است. مقادیر پایین این ماده شیمیایی سبب می شود احساس خستگی، افسردگی و اضطراب کنید.

سطوح بالای قند: دیابت مزمن ناشی از انباشت بیش از حد قند در خون شما است. اما علت دیگر آن می تواند عملکرد ضعیف روده باشد. باکتری های مفید روده در صورت آسیب دیدن منجر به ایجاد اشکال در فرایندهای متابولیکی می شوند که شکر را به انرژی تبدیل می کنند.

مشکلات پوستی: شرایتی مانند آکنه و اگزما ممکن است با مشکلات روده مرتبط باشند به ویژه زمانی که در باکتری های خوب روده تغییراتی ایجاد می شود. به عنوان مثال یک اختلال شناخته شده به نام سندرم روده تحریک پذیر باعث سخت شدن هضم ذرات خاصی از مواد غذایی و ایجاد التهاب بخصوص در پوست می شود.

مسائل گوارشی: التهاب شکم، تولید گاز و اسهال از علائم واضح تغییرات در باکتری های خوب روده است. باکتری های مفید روده مسئول حفظ سلامت دستگاه گوارش هستند، ضمن این که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و حتی بر نحوه عملکرد مغز نیز تاثیر می گذارند.

تنفس بدبو: هالیتوزیس یا همان تنفس بد بو ناشی از عدم تعادل میکروبی در روده است. در شرایطی که این عدم تعادل ها در معده آغاز می شوند، در بسیاری مواقع به بخش های دیگر بدن، از جمله دهان نقل مکان می کنند. اگر دهانشویه ها و روش های درمانی خارجی دیگر موجب از بین رفتن بوی بد دهان نمی شوند، بروز مشکل در روده ها می تواند دلیل این شرایط باشد.

مشکلات خواب: اختلالات خواب می تواند نشانه ای هشداردهنده از یک عدم تعادل در مواد شیمیایی ترشح شده توسط مغز برای خواب خوب باشد. همانطور که گفته شد، ۷۰ درصد سروتونین در روده ها ساخته می شود. هنگامی که سطوح سروتونین کاهش می یابد یا شرایط عادی ندارد، بی خوابی و اختلالات خواب از نشانه های شایع محسوب می شوند.

علاقه زیاد به شیرینی: عدم تعادل در باکتری ها به واسطه مصرف منظم قند و شیرینی ها می تواند اشتیاق بی انتها برای مصرف این نوع مواد غذایی را در پی داشته باشد. باکتری ها با این ماده که آنها را تغذیه می کند، سازگار می شوند و هنگامی که سطوح آن کاهش می یابد، آنها سوخت مورد نیاز خود را از مغز دریافت می کنند. در نتیجه، اشتهای بیشتری برای مصرف خوراکی های شیرین داشته و با گذشت زمان وزن اضافه خواهید کرد.

عدم تحمل غذایی: عدم تحمل غذایی، مانند عدم تحمل لاکتوز یا گلوتن، یک محصول جانبی ناشی از دشواری در گوارش کامل این مواد در روده ها است. در صورت ابتلا به سندرم روده نشت پذیر، این دشواری در تجزیه غذا یک واکنش التهابی را تحریک می کند، که نه تنها بر گوارش تاثیرگذار است، بلکه سیستم ایمنی بدن انسان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.





۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن