تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818005457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش روزنامه امريكايي از بازي دولت امریکا با كارت منافقين و رضا پهلوي براي كشاندن ايران به پاي ميز مذاكره


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


حتی دشمنان ایران نیز تغییر رژیم را نمی خواهند
گزارش روزنامه امريكايي از بازي دولت امریکا با كارت منافقين و رضا پهلوي براي كشاندن ايران به پاي ميز مذاكره
روزنامه «هافینگتون پست» ‌در گزارشی اشاره می کند که حتی دشمنان ایران نیز خواستار پرداخت هزینه سنگین تغییر نظام سیاسی در ایران نیستند و می دانند که تغییر رژیم در ایران دست کم در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.
روز نو : روزنامه «هافینگتون پست» ‌در گزارشی اشاره می کند که حتی دشمنان ایران نیز خواستار پرداخت هزینه سنگین تغییر نظام سیاسی در ایران نیستند و می دانند که تغییر رژیم در ایران دست کم در امکان پذیر نیست. 

گزارش روزنامه امريكايي از بازي دولت امریکا با كارت منافقين و رضا پهلوي براي كشاندن ايران به پاي ميز مذاكره

به گزارش سايت روزنو ، این روزنامه می نویسد:«پس از انتخاب مجدد روحانی در ماه مه سال ۲۰۱۷ به عنوان رییس جمهوری ایران بسیاری از تحلیلگران خاورمیانه به این نتیجه رسیدند که مشارکت انتخاباتی ۷۸ درصدی و اکثریتی در آن کشور به اندازه کافی نشان می دهد در حالی که مردم ایران خواستار آزادی های سیاسی و اجتماعی بیش تر هستند به طور مداوم از طریق فشار مدنی این کار را انجام می دهند و تمایلی به طریق تغيير رژیم ندارند. 
با این حال، منطق کارشناسان دشمنان ایران را متزلزل نکرده و آنان خواستار تغییر رژیم در جهت جلوگیری از افزایش نفوذ ایران در منطقه هستند. دونالد ترامپ رویکرد متضاد و خطرناکی نسبت به ایران با استفاده از برجام به عنوان یک ابزار درگیری اتخاذ کرده است.
 مشکل این است که علیرغم آن که ضدیت با ایران در رژیم سیاسی امریکا ریشه های عمیق دارد اما واقعیت تلخ این است که تغییر رژیم از طریق خشونت یا جنگ یا هر دو لزوما از سوی امریکا تحمیل شده است. این در حالیست که نتایج تغییر رژیم را در عراق، لیبی ، سوریه و یمن دیده ایم. ایا مالیات دهندگان امریکایی واقعا خواستار جنگ های گران و بی پایان دیگری هستند؟ 
اگر عراق و سوریه بر اثر جنگ دچار هرج و مرح شدند پیامدهای یک جنگ نظامی علیه ایران بسیار بدتر خواهد بود. طرفداران تغییر رژیم در ایران نمی گویند که بدیل و جایگزین شان چیست. هیچ شواهدی وجود ندارند که نشان دهند جنبش های اعتراضی داخلی در ایران به حدی باشند که ظرفیت براندازی داشته باشند. 
زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شد رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران برای او نامه نوشت. او اشاره کرد که طرفداران نظام پادشاهی متحدان طبیعی امریکا هستند و خرسند خواهند شد که در کنار ترامپ برای تغییر رژیم در ایران کار کنند. واقعیت آن است که رضا پهلوی ممکن است بتواند دست کم در میان برخی از شهروندان كهنسال ایرانی مخالف حکومت در ایران حمایت کسب کند اما در مقابل مردم ایران به مجاهدین خلق (منافقین) نگاه می کنند که به طرز وحشیانه ای دوست دارند قدرت را در ایران بدست گیرند در حالی که به هیچ وجه در ایران محبوبیت ندارد. 
حقیقت آن است که احمقانه است که حتی فکر کنیم آنان با حمایت امریکا نیز می توانند در ایران قدرت را بدست گیرند. دلیل بسیار ساده است. در نتیجه، حتی دشمنان ایران نیز تغییر نظام را نمی خواهند. 
هر ساله تشکیلات سیاسی مجاهدین خلق (منافقین) تحت عنوان شورای ملی مقاومت در نزدیکی پایتخت فرانسه در ویلپنت همایشی را برگزار می کنند که نمایشی خسته کننده است. به سخنرانان از جمله جان بولتون، رودی جولیانی و شاهزاده ترکی الفیصل نیز برای سخنرانی پول پرداخت شده است و شخصیت های سیاسی درجه دو نیز حضور می یابند. این تصویر بسیار غم انگیز است. حتی جمعیت طرفداران مجاهدین خلق (منافقین) نیز در این مراسم اجاره ای هستند که به عنوان بخشی از یک سفر تعطیلات اخر هفته به آنان پول پرداخت می شود تا پرچم تکان دهند. 
پشت این زرق و برق ایجاد شده با پول واقعیت آن است که تغییر رژیم  در ایران اتفاق نمی افتد و هیچ کس از خود شرکت کنندگان در اين همايش ها نیز باور ندارند که مریم رجوی روزی به ایران بازگردد. 
مطمئنا هیچ کس تحت هیچ توهمی قرار ندارد که سرانجام مجاهدین خلق (منافقین) بتوانند در ایران قدرت گیرند. نشانه هایی وجود دارند که نمایانگر آن هستند که مجاهدین خلق (منافقین) خود نیز دیگر در راستای تغییر رژیم کار نمی کنند. آنان به طور گسترده ای تبلیغات پرهزینه ای را تنها برای تبلیغ برند مجاهدین خلق (منافقین) انجام می دهند.
 این گروه تحت رهبری دوفاکتوی مریم رجوی اکنون انتخاب یک زن به نام زهرا مریخی را به عنوان دبیرکلی آن سازمان تبلیغ می کند تا نشان دهد که در ظاهر دموکراتیک است البته اظهار برگزاری انتخابات از سوی این گروه فرقه ای قدری عجیب است. 
اما در عمل در سالیان اخیر مجاهدین خلق (منافقین) در اقدام بی ثبات سازنده ای در ایران فعالیت نکرده اند. هم چنین، مجاهدین خلق برای دو دهه است که عضوگیری نداشته اند. میانگین سن اعضای آن گروه بیش از ۶۰ سال است .
 بسیاری از آنان ضعیف و بیمار هستند. در واقع، بیش از هزار عضو از آن گروه از سال ۲۰۰۳ میلادی زمانی که ان گروه صدام حسین حامی اصلی خود را از دست دادند اواره و رها شدند. این روند رو به افزایش است و اعضای باقیمانده از عراق به البانی انتقال یافته اند.
 این گروه در همه حال تنها یک نام است و نه یک نیرو برای تغییر رژیم در ایران. به همین خاطر است که سیاستمداران امریکایی، مقام های بازنشسته دولت ان کشور و سایرین درصدد تبلیغ برای آن گروه هستند. حمایت از سازمان مجاهدین خلق (منافقین) به آنان این اجازه را می دهد که بدون هیچ گونه خطری حس نفرت و تهدید و تحریک را در میان رهبران ایران و شهروندان ایرانی ایجاد کنند». 
این روزنامه در پایان می نویسد:«در حالی که مشخص نیست که آیا ترامپ در عمل خواستار جنگ با ایران است یا خیر آن هم با توجه به خطرات بزرگ این موضوع برای کل منطقه، اقدام او برای ایجاد تهدید به منظور از بین بردن برجام قطعا یک تاکتیک برای جلب ایران به مذاکره است.
 هم چنین امریکایی ها از مجاهدین خلق (منافقین) به عنوان یک تهدید تروریستی علیه ایران استفاده می کنند. احساس می کنند می توانند از طریق آن به ایران فشار آورند و تهران را دوباره پای میز مذاکره برگردانند. حمايت از مجاهدین (منافقین) تنها برای تنظیم کارت های مذاکره است چرا که هیچ کس حتی دشمنان ایران نیز خواستار پرداخت بهای تغییر رژیم در ایران نیستند». 






تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن