تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798394946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار سردار سلیمانی در دیدار با مقام های کرد چه بود؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


المانیتور بررسی کرد؛ در دیدار مقام های ایرانی و امریکایی با مقام های کردی درباره همه پرسی کردستان عراق چه گذشته است؟
هشدار سردار سلیمانی در دیدار با مقام های کرد چه بود؟
ایران امریکا به طر مشترک اما به طور جداگانه از مسعود بارزانی اقلیم خودمختار کردستان عراق خواسته اند تا در زمینه برگزاری همه پرسی دست نگه دارد و این کار را فعلا انجام ندهد. سایت «المانیتور» با اشاره به این که دیپلمات ها و فرماندهان ایرانی و امریکایی هر دو تلاش کرده اند تا مقام های اقلیم کردستان عراق را متقاعد به عدم برگزاری همه پرسی استقلال ان منطقه کنند می نویسد:«خواست آنان دو چیز است یا لغو برگزاری همه پرسی یا به تعویق انداختن این همه پرسی است که برای روز ۲۵ سپتامبر برنامه ریزی شده است.
روز نو : ایران امریکا به طر مشترک اما به طور جداگانه از مسعود بارزانی اقلیم خودمختار کردستان عراق خواسته اند تا در زمینه برگزاری همه پرسی دست نگه دارد و این کار را فعلا انجام ندهد.
سایت «المانیتور» با اشاره به این که دیپلمات ها و فرماندهان ایرانی و امریکایی هر دو تلاش کرده اند تا مقام های اقلیم کردستان عراق را متقاعد به عدم برگزاری همه پرسی استقلال ان منطقه کنند می نویسد:«خواست آنان دو چیز است یا لغو برگزاری همه پرسی یا به تعویق انداختن این همه پرسی است که برای روز ۲۵ سپتامبر برنامه ریزی شده است. 


به گزارش روز نو ، سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و برن مک گورک نماینده ویژه امریکا در امور ضد داعش همراه با داگلاس سیلیمان سفیر امریکا در بغداد، اربیل، سلیمانیه تلاش کرده اند تا تمام طرفین را برای دستیابی به توافق متقاعد کنند. 


یک منبع که در ارتباط با جلسات اتحاد میهنی کردستان عراق با مقام های امریکایی  و ایرانی بوده به المانیتور گفته است که هر دو طرف ایرانی و امریکایی در مورد همه پرسی اجماع دارند و معتقدند که نباید انجام شود و این پیام را به طور جداگانه به مقام های کردی به خصوص به حزب اپوزیسیون گوران که مخالف همه پرسی در شرایط کنونی است منتقل کرده اند. هر دو طرف ایرانی و امریکایی باور دارند که برگزاری رفراندوم باید تا زمانی که پشتیبانی منطقه ای و بین المللی لازم کسب نشده به تعویق بیفتد. یک مقام عضو حزب گوران به المانیتور می گوید که این موضوع را در دیدار با سفیر امریکا در میان گذاشته است. «وشیار عمر» که عضوی از هیئت همراه گوران در دیدار با امریکایی ها در ۱۳ سپتامبر بوده می گوید که مک گورک به طور اشکارا نشان داد که امریکا ۱۰۰ درصد مخالف برگزاری رفراندوم در ۲۵ سپتامبر است. 


یکی از مقام های حزب اتحادیه میهنی کردستان نیز گفته است سردار سلیمانی در دیدارهای خود درباره برگزاری رفراندوم در شرایط کنونی هشدار داده است . این مقام اتحادیه میهنی گفته است که سردار سلیمانی گفته که او تاکنون مانع از اقدام احتمالی شبه نظامیان شیعه حشد الشعبی علیه نیروهای کرد شده است و با این حال، ممکن است که دیگر این کار را انجام ندهد. 


این سایت اشاره می کند که فرماندهان سایر گروه های شبه نظامی از جمله «هادی عامری» از سازمان بدر یکی از اجزای مهم حشد الشعبی نیز هشدار داده است که عراق علیه همه پرسی در کردستان متحد خواهد شد و اصرار جریانات سیاسی حاکم در کردستان عراق بر رفراندوم می تواند به بروز یک جنگ داخلی در آن کشور بیانجامد. 


المانیتور اشاره می کند در حالی که ایران و امریکا هر دو مخالف برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان عراق هستند استدلال آنان با یکدیگر متفاوت است. واشنگتن نگران است که برگزاری انتخابت حیدر العبادی نخست وزیر عراق را پیش از انتخابات ۲۰۱۸ میلادی تضعیف کند. منطق امریکا این است که هرگونه از دست رفتن قدرت عبادی سبب می شود تا ایران و طرفدارانش از جمله حشد الشعبی سود ببرند. از سوی دیگر تهران نگرانی دارد که رفراندوم یک شیوه امریکایی – اسرائیلی برای ایجاد بی ثباتی بیش تر در منطقه باشد و بر ۸ میلیون نفر جمعیت کردستان و امنیت ایران تاثیر منفی بگذارد. 


المانیتور می نویسد به نظر می رسد تنها گزینه پیش روی امریکا و ایران برای متقاعد کردن بارزانی به منظور توقف برگزاری رفراندوم از طریق یک توافق نامه کردی داخلی است. مگ گورک در جلسه خود با مقام های کردی به این موضوع اشاره کرده است و گفته که همه پرسی باید از طریق پارلمان اقلیم کردستان عراق به تعویق بیفتد. این موضوع سبب می شود تا گوران زمان کافی برای بحث درمورد این موضوع با احزاب حاکم را داشته باشد و اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق را متقاعد به عقب انداختن زمان برگزاری همه پرسی نماید. 


این سایت در ادامه اشاره می کند اگر گوران با احزاب کردی دیگر به توافق نرسد اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان می توانند از نظر فنی برنامه های شان را پیش ببرند چرا که اکثریت کرسی ها یعنی ۸۱ کرسی از ۱۱۱ کرسی در دست آنان است. اعضای حزب جنبش گوران می گویند در دیدار با مک گورک گفته اند که این گزینه برای منطقه کردستان فاجعه بار خواهد بود. 


آفتاب نيوز




تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن