پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان
پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا
دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک
تجهیزات و دستگاه های کلینیک زیبایی
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
تعداد کل بازدیدها :
1850923569
نقد و بررسی Sonic Mania
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Sonic Mania "به قلم پرهام آقاخانی" حدود 25 سال پیش بود که جوجه تیغیای آبی رنگ به نام سونیک متولد شد و دل گیمرهای بسیاری را با بازیهای بسیار خوبش ربود. ولی با گذر زمان و وارد شدن سری به بعد سوم، سونیک کلاسیک و بازیهایش به تدریج محو شدند. هر وقت هم که سگا خواست تا به دنیای دوبعدی بازگردد، شاهد حضور سونیک مدرن با تواناییهای جدیدش بودیم. اوضاع به همین منوال گذشت تا این که سگا بالاخره تصمیم گرفت تا جمعی از سازندگان خبره که از طرفداران سری نیز بودند را دور هم جمع کند و وظیفهی ساخت عنوانی دوبعدی دیگری به سبک بازیهای کلاسیک را به آنها بسپارد. آنها هم اثری ساختهاند که فراتر از انتظارات ظاهر شده و دنبالهای بسیار شایسته بر تریلوژی کلاسیک سونیک است.
وقایع بازی درست بعد از Sonic & Knuckles شروع میشود. سونیک و Tails یک سیگنال انرژی بسیار قدرتمند از سوی Angel Island دریافت میکنند و به سرعت عازم آنجا میشوند. ولی هنگامی که به Angel Island میرسند متوجه میشوند که Eggman نیز بیکار ننشسته بوده و گروهی از روباتهای ویژهاش با نام Hard Boiled Heavies را برای بررسی محیط فرستاده بوده است. بالاخره معلوم میشود که این سیگنالها متعلق به یک جواهر خاص و بسیار عجیب با نام Phantom Ruby است. ولی قبل از این که سونیک و Tails بتوانند کاری بکنند، انرژیای از جواهر پخش میشود و علاوه بر اعطا کردن قدرتهای جدید به Hard Boiled Heavies، سونیک، Tails و Knuckles را نیز بین بعدهای زمانی مختلف جابجا میکند. بنابراین آنها باید قبل از این که Eggman از استفاده از قدرت این جواهر سوء استفاده کند، آن را پس بگیرند. همانطور که انتظار میرفت، داستان بازی در کل بسیار ساده است و صرفا برای آغاز یک ماجراجویی دیگر به کار میرود. ولی اکثر بازیکنان برای داستان به سراغ سری سونیک نمیآیند و بیشتر به دنبال گیم پلی آن هستند؛ قسمتی که Sonic Mania به روشنی هر چه تمامتر در آن میدرخشد. گیم پلی Sonic Mania برای طرفداران سونیک و مخصوصا کسانی که تریلوژی اصلی را بر روی سگا جنسیس تجربه کرده باشند، نوستالژی خالص است؛ چون بازی دقیقا همان حس و حال عناوین مذکور را دارد. در ابتدای بازی میتوان از بین سه کارکتر اصلی سری (Sonic و Tails و Knuckles) یکی را انتخاب کرد که تواناییهای مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. سونیک سریعترین کارکتر است و میتواند از حرکات ویژهی سپرهای عنصری و حرکتی جدید با نام Drop Dash استفاده کند، Tails قادر به پرواز کردن است و Knuckles هم قادر به انجام حرکت Glide، بالا رفتن از موانع و درهم شکستن یک سری از دیوارهای مخصوص است. حتی میتوان به سبک سونیک 2 و 3، از تیم دونفره Sonic و Tails استفاده کرد که کارایی بیشتری نسبت به حالت تک نفرهی آنها دارد؛ چون در این حالت میتوانید تا با فشردن دکمهی پرش و دکمهی جهتی بالا در حین پریدن، از کمک Tails برای پرواز کردن استفاده کنید. یعنی به عبارتی هم سرعت سونیک و هم قدرت پرواز Tails را در اختیار خواهید داشت.
بازی از دوازده مرحلهی مختلف تشکیل شده است که هر کدام از آنها شامل دو Act میشوند. هشت مرحله از این تعداد نیز از بازیهای قدیمی سری به این عنوان راه پیدا کردهاند که در ظاهر درست همانند قبل هستند؛ ولی هر چقدر بیشتر پیش میروید متوجه تغییراتی بزرگ در آنها میشوید. اکنون هر مرحله بسیار بزرگتر از قبل است و میتوانید همانند مراحلSonic Generations، آنها را با عبور از راههای مختلف به اتمام برسانید. حتی میتوان با استفاده از یک سری ویژگیهای جدید مثل استفاده از سپرهای مختلف (آب، آتش و الکتریسیته) در مراحل تغییر ایجاد کرد و به مناطق جدیدی وارد شد. این تغییرات باعث شدهاند تا بازی چه برای کسانی که میخواهند سریع بروند و چه برای کسانی که خواستار اکتشاف در مراحل هستند، لذت بخش باشد. نکتهی جالبتر اینجاست که Level Set سونیک و Tails نیز با Knuckles تفاوت دارد و چنانچه او را برای بازی کردن انتخاب کنید، با چیدمانهای متفاوتی از مراحل روبرو خواهید شد. ولی متاسفانه با این که مراحل خوبی در بازی مورد استفاده قرار گرفتهاند و بازآفرینی آنها هم خیلی عالی صورت پذیرفته است، بعد از دیدن مراحل خارق العادهای مثل Studiopolis و یا Press Garden واقعا جای تاسف دارد که شاهد مراحل جدید دیگری در این بازی نیستیم. درست همانند سونیک 3 و با رسیدن به پایان هر Act، بازیکن در برابر یکی از باسهای آن مرحله قرار میگیرد که اولین باس فایت را ساختههای Eggman یا اعضای Hard Boiled Heavies شکل میدهند و در باس فایت دوم نیز به مصاف خود دکتر اگمن خواهید رفت. خوشبختانه تعادل مناسبی در طراحی باسها انجام شده و به همین خاطر، باسها در عین چالش برانگیز بودن فاقد لحظات ناجوانمردانه و چیپ (Cheap) هستد و با کمی دقت و برنامه ریزی، میتوان به راحتی از پس آنها بر آمد. همچنین این عنوان به سبک بازیهای قدیمی سری، از یک باس نهایی نیز بهره میگیرد که تنها با جمع آوری تمام زمردهای آشوب (Chaos Emeralds) در مراحل ویژه، میتوان به آن دسترسی پیدا کرد.
در Sonic Mania میتوان به دو نوع از مراحل ویژه دسترسی داشت. اولین مرحله ویژهی موجود در بازی، Blue Sphere است که از سونیک 3 باز میگردد. بعد از رد شدن از یک Sign Post (چک پوینتهای سری سونیک) و در صورت در اختیار داشتن حداقل 25 حلقه، ستارههایی بر بالای آن Sign Post ظاهر میشوند که میتوان با پریدن داخل آنها به این مرحلهی ویژه راه پیدا کرد. بازیکن در این مراحل وظیفه دارد تا تمام گویهای آبی موجود در صفحه را به رنگ قرمز تبدیل کرده و در عین حال از برخورد با گویهای قرمز جلوگیری کند. همچنین تعدادی حلقه نیز در طول این مراحل وجود دارند که جمع آوری آنها کاملا اختیاری است. بعد از اتمام این مرحله هم با توجه به تعداد حلقههای جمع آوری شده، بازی یک مدال نقرهای یا طلایی را به بازیکن اهدا میکند که برای آزادسازی محتویات اضافهای همچون قابلیتهای جدید، بخش Sound Test (آن هم در یک بازی نسل هشتمی!) و یا یک بازی اضافه در بخش Extras (که آن را برایتان اسپویل نمیکنیم)، به کار میروند. مراحل ویژهی بعدی نیز Dimension Heist نام دارند که نه تنها گرافیکی سه بعدی به سبک عناوین SEGA Saturn دارند، بلکه سبک بازی نیز در آنها به حالت Runner که بسیار یادآور عنوان Sonic R است، تغییر میکند. ورود به این مراحل با یافتن یک سری حلقهی بزرگ (همانند سونیک 3) انجام میشود که در گوشه و کنار هر مرحله و اغلب به طرز استادانهای مخفی شدهاند. پس از ورود به مرحله، باید برای دریافت کردن زمردهای آشوب، به تعقیب یک سفینه به سبک عنوان Sonic CD پرداخت و یک سری گویهای آبی رنگ را نیز جمع آوری کرد تا سرعت کارکتر به تدریج بالا رود. اما دو مانع بزرگ در این بین وجود دارند که کار رسیدن به زمردها را سخت میکنند. مانع اول حضور یک شمارشگر معکوس است که میتوان به سبک عنوان Knuckles Chaotix با جمع آوری حلقههای موجود در این مراحل، به میزان زمان باقی مانده افزود. دومین مانع نیز عوامل محیطی است. با افزایش سرعت، کنترل کارکتر بسیار دشوار شده و به همین خاطر جای گیری درست روی سطح مراحل برای عبور کردن از پرتگاهها و تیغها، به امری بسیار سخت تبدیل میشود.
اکنون که بازی عرضه شده است باید اقرار کرد که گرافیک بازی درست همانند نمایشهایش، بسیار عالی از آب در آمده است و این بازی قدرت بالای موتور گرافیکی آن (Retro Engine v5) را در ساخت عناوین Retro و دوبعدی اثبات میکند. بازی به شدت رنگارنگ است و مراحل قدیمی از نظر گرافیک و شکل و شمایل بسیار به مراحل اصلی شباهت دارند. حتی مراحل جدید نیز واقعا فوق العاده طراحی شدهاند و بعضی از آنها همانند Press Garden Act 2 از زیباترین مراحلی هستند که تا به حال در این سری استفاده شدهاند. انیمیشنهای جدیدی نیز برای تمام کارکترها و مخصوصا دشمنان طراحی شده که حرکات آنها را به شدت روان کردهاند. حتی میزان توجه به جزئیات در این بازی واقعا خارق العاده است و میتوانید با کمی دقت شاهد ریز کاریهایی مثل تکان خوردن جزئی خارهای سونیک در حال حرکت کردن باشید. بازیهای سری سونیک هر چقدر هم که بد ظاهر شده بودند، در بخش صوتی همواره قدرتمند بودهاند و Sonic Mania نیز از این قاعده مستثنی نیست. آلبوم موسیقی این بازی یک شاهکار به تمام معناست و Tee Lopes با تمام قدرت، هنرش را به نمایش گذاشته است. موسیقیهای بازی به شدت نوستالژیک و زیبا هستند و محال است که لحظهای از گوش دادن به آنها سیر شوید. علاوه بر این، موسیقیها نیز اشارات جالبی نیز به موضوعات مختلف دارند. به عنوان مثال، موسیقی Green Hill Act 2 به شدت یادآور Palmtree Panic از Sonic CD است، موسیقی مراحل Studiopolis و Press Garden به ترتیب حس و حال موسیقیهای Jet Set Radio و Shinobi را دارند و یا حتی این که نام و ریتم یک سری از موسیقیها، شباهتهای جالبی به موسیقیهای مایکل جکسون دارند که اشارهی بسیار خوبی به تاثیرات او بر روی بازیهای کلاسیک سری و همچنین دخیل بودنش در ساخت موسیقیهای سونیک 3 است.
البته موسیقیهای بازی تنها جایی نیستند که بازی به سایر مسائل و مخصوصا بازیهای دیگر اشاره میکند، چون سازندگان بازی Easter Eggهای بسیاری را نیز در طول مراحل پراکنده کردهاند که در صورتی که با بازیهای کمپانی سگا آشنایی داشته باشید، یافتن آنها قطعا برایتان جذاب خواهد بود. به عنوان مثال، تعدادی از باسهای بازی نسخهای ارتقا یافته از باسهای قدیمی سری هستند، صدای نویز پخش شده بعد از نابودی باس مرحله Studiopolis دقیقا همان صدای نویز آزاردهندهی مراسم 25 سالگی سونیک است، یا این که گزارشگر بخش Competition همان گزارشگر بازی Daytona USA است و حتی میتوان اشاراتی به ماشین Hornet از این بازی را نیز در مرحلهی Studiopolis یافت. در نهایت با این که بازی روی PC بسیار خوب بهینه سازی شده و حتی روی سیستمهای قدیمی نیز قابل اجراست، ولی متاسفانه و با وجود تاخیر دو هفتهای، همچنان از یک سری از کاستیها رنج میبرد. بازی به هیچ عنوان کنترلرهای D-Input (همانند کنترلر پلی استیشن 4) را پشتیبانی نمیکند و حتی از برنامههایی مثل X360CE نیز نمیتوان برای رفع این مشکل استفاده کرد. از طرفی دیگر نیز بازی در بعضی اوقات برای مدت اندکی دچار لگ میشود. البته جای شکر دارد که این مشکل در شرایط حساسی مثل باس فایتها اتفاق نمیافتد. بازبینی تصویری:
مراحل ویژه فقط دو نتیجه دارند: یا از شدت ناراحتی بر سر خودتان میکوبید یا این که از شدت خوشحالی فریاد میکشید
هنوز هم موسیقی شمارش معکوس غرق شدن سونیک میتواند آدرنالین خونتان را به حداکثر برساند...
از جمله اشارههای بازی به سایر بازیهای سگا
در بعضی مراحل، استفاده از سپرها باعث خلق لحظات بسیار جالبی میشود
سازندگان حتی به جوکهای معروف سری هم رحم نکردهاند!
ما هم به جوکهای سری رحم نخواهیم کرد! نکات مثبت: - گیم پلی لذت بخش و اعتیاد آور - گرافیک بسیار زیبا و پر جزئیات - موسیقیهای خارق العاده - ارزش تکرار بالا - Easter Eggهای فراوان - وجود کدها و محتویات قابل بازگشایی نکات منفی: - پشتیبانی نکردن از کنترلرهای Direct Input - برخی لگهای ناگهانی و باگها - نبود امکان ادامه دادن از Act دوم مراحل سخن آخر: Sonic Mania نه تنها یکی از بهترین بازیهای این سری، بلکه حتی یکی از بهترین بازیهای پلتفرمر چند سال اخیر است. کاملا مشخص است که این بازی توسط کسانی ساخته شده که به سری عشق میورزیدهاند و میدانستهاند که دارند دقیقا چه کار میکنند؛ چون این بازی آکنده از نوستالژی، رنگ، شور و شخصیت است. اگر از طرفداران سونیک هستید یا به عناوین پلتفرمر علاقه دارید، تجربهی این بازی را به هیچ عنوان نباید از دست دهید. :Verdict Sonic Mania is not only one of the best titles in the series, but is also one of the best platformer games in recent years. It"s clear that this game is made by people who really love the series and definitely knew what they were doing; because it"s full of nostalgia, color, passion and personality. If you"re a fan of sonic series or platformer games, you should not miss Sonic Mania Score: 9 - PC Version
16 شهريور 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
«صدایی که شنیده نشد» نقد و بررسی میشود
صدایی که شنیده نشد نقد و بررسی میشود شناسهٔ خبر 3962739 - چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲ ۰۰ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; کتاب صدایی که شنیده نشد اثر عباس عبدی و محسن گودرزی روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت در مرکز فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار میگیردنقد و بررسی Agents of Mayhem
نقد و بررسی Agents of Mayhem به قلم حامد زاهدی داستان از کجا شروع شد در سال 2014 استودیو Volition از سوی بازیکنان و مشوقان خود در شهر شمپین واقع در ایالت ایلینوی موفق به جمعآوری 200 هزار دلار کمکهای مردمی شد حال شرایط مهیا بود که استودیو نام برده شده دست بهنقد و بررسی Reservoir Dogs: Bloody Days
نقد و بررسی Reservoir Dogs Bloody Days به قلم احسان عباسی نسب 25 سال پیش بود که شش مجرم با نامهای مستعار آقای قهوهای آقای نارنجی آقای آبی آقای صورتی آقای سفید و آقای بلوند در کنار هم جمع شدند و در اثری به کارگردانی کوئنتین تارانتینو یکی از به«فقط پنج دقیقه» نقد و بررسی می شود
فقط پنج دقیقه نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3964876 - شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳ ۰۱ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; نشست نقد و بررسی تک داستانی از مجموعه فقط پنج دقیقه عصر امروز در فرهنگسرای ملل برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر نشست نقد و بررسی تک داسکتاب «شبیه دیوارها» در نمایشگاه کتاب نقد و بررسی می شود
کتاب شبیه دیوارها در نمایشگاه کتاب نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3968166 - سهشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵ ۳۶ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; نشست نقد و بررسی کتاب شبیه دیوارها نوشته امیرمحمد عباس نژاد روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در نمایشگاه کتاب تهران برگزارگسترش و آموزش نقد تئاتر/ برنامه نقد و بررسی در سیامین جشنواره تئاتر استان گیلان
گیل نگاه نیلوفر روحی آیین افتتاح دفتر استان گیلان کانون ملی منتقدان تئاتر ایران همراه با اجرا و نقد حضوری نمایش footfalls عصر چهارشنبه چهارم مردادماه به همراه جمعی از هنرمندان منتقدان و علاقهمندان در سالن رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتمالانبیا برگزار شد گیلان سومین استان صاحبشعارهای انتخاباتی در بوته نقد و بررسی
نامزدهای سه دوره انتخابات ریاست جمهوری دوره های11تا 9 شعارهای انتخاباتی در بوته نقد و بررسی تهران- ایرنا- واکاوی برنامه ها و شعارهای اعلامی نامزدهای ریاست جمهوری که در دوره های پیشین نتوانسته اند آرای لازم را به دست آورند و مقایسه آن با گفتمان پیروز گرایش های غالب را در میان انقد و بررسی قسمت اول Life is Strange: Before the Storm
نقد و بررسی قسمت اول Life is Strange Before the Storm به قلم علی رجبی زمانیکه Before the Storm معرفی شد خیلی دوستداشتم بدانم که این مجموعه بدون آن قدرتهای عجیب مکس و سفرهای مهیج زمانی چگونه خواهد بود خوشبختانه سرانجام با عرضه اولین قسمت فصل جانتهای خیابان پاستور در شیراز نقد و بررسی شد
انتهای خیابان پاستور در شیراز نقد و بررسی شد مستند انتهای خیابان پاستور با حضور محسن خان جهانی در شیراز نمایش و نقد و بررسی شد عصرایران - نشست نقد و بررسی مستند انتهای خیابان پاستور به کارگردانی مشترک محسن خانجهانی و جعفر محمدی در شیراز برگزار شد مستند انتهای خیابان پاستو«انتهای خیابان پاستور» در اصفهان نقد و بررسی شد (+عکس)
انتهای خیابان پاستور در اصفهان نقد و بررسی شد عکس نشست نقد و بررسی مستند انتهای خیابان پاستور به کارگردانی محسن خان جهانی و جعفر محمدی در کافه نقد اصفهان برگزار شد در نشست نقد و بررسی مستند انتهای خیابان پاستور در کافه نقد اصفهان مطرح شد که این مستند به خاطر این ساخته-