تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796348321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت اصلی وقوع حادثه پلاسکو اعلام شد/ استفاده از ادوات گرمایشی در طبقه دهم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: علت اصلی وقوع حادثه پلاسکو اعلام شد/ استفاده از ادوات گرمایشی در طبقه دهم
گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه پلاسکو در جلسه علنی امروز قرائت و ۷ مقصر حادثه اعلام شد.


گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در سال گذشته در جلسه علنی امروز قرائت و ۷ مقصر حادثه اعلام شد.


به گزارش مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران مجلس در خصوص بررسی حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو که در تاریخ ۳۰ دی ماه سال گذشته به وقوع پیوست و منجر به شهادت ۱۶ آتش نشان شد، از سوی سخنگوی کمیسیون قرائت شد.


این گزارش در پی ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون عمران و بر اساس ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس تهیه شده است.


این گزارش از شش بخش شامل «مقدمه و کلیات، شرح حادثه و علل آن، مسئولیت ها و وظایف قانونی، آسیب شناسی قوانین موجود، جمع بندی و توصیه ها و پیشنهادات» تهیه شده است.


در بخش «شرح حادثه و علل وقوع آن» اشاره شده است که پس از آتش سوزی در طبقه دهم ساختمان پلاسکو در ساعت ۷.۵۰ دقیقه روز ۳۰ دی ماه ۹۵، در ساعت ۹ صبح اکثر افراد عادی اعم از کسبه و شهروندان توسط نیروهای جستجو و نجات آتش نشانی از محل حادثه خارج و آتش سوزی کاهش یافته و لکه گیری آغاز می شود و تا ساعت ۱۰ صبح تعدادی آتش نشان گرفتار در طبقات فوقانی توسط بالابر و نردبان ها از ساختمان خارج می شوند.


اما با فروکش کردن نسبی حریق، نیروهای عملیاتی با هجوم گسترده کسبه و مالکین جهت جمع آوری اسناد و مدارک مالی مواجه می شوند و عملیات اطفای حریق و لکه گیری با اختلال مواجه می شود و در همین زمان گزارش می شود که مجددا شعله های آتش شدت گرفته و با ریزش آوار در طبقه دهم ساختمان، تعدادی آتش نشان گرفتار شده اند؛ در ساعت ۱۱.۰۲ دقیقه فرمانده صحنه عملیات دستور تخلیه فوری نیروهای عملیاتی و شهروندان از طریق بیسیم صادر می کند و در ساعت ۱۱.۳۳ دقیقه ساختمان فرو می ریزد.


علت حادثه حریق بهره برداری غیرمجاز کارگران واحدها صنفی در طبقه دهم ساختمان از ادوات گرمایشی و سیم کشی غیرمجاز و غیراستاندارد منجر به حریق اعلام شده است. از دیگر عوامل اصلی حریق و ریزش ساختمان عدم وجود استانداردهای لازم ایمنی در سیستم های برق صنعتی، روشنایی، تهویه، گرمایش، حفاظت، هشدار و تجهیزات اطفای حریق در ساختمان بوده است.


این گزارش در ادامه و در بخش «مسئولیت ها و وظایف قانونی» هفت مقصر را به همراه استنادات قانونی برای این حادثه اعلام کرده است که عبارتند از؛


مالک و مدیر ساختمان، اتاق اصناف و افراد صنفی، شهرداری و شورای شهر تهران، استانداری و فرمانداری تهران، وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت بحران کشور


گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه پس از آسیب شناسی قوانین موجود، در بخش جمع بندی اعلام کرده است که بیش از صد ساختمان بلندمرتبه مشابه پلاسکو در سطح تهران و دیگر شهرها وجود دارند که شرایط ایمنی آنها مناسب نیست.


همچنین در این بخش یادآوری شده است که میزان نقش هر یک از مقصرهای هفت گانه حادثه باید در مراجع ذیصلاح قانونی مشخص شود.


در این بخش همچنین اشاره شده است که یکی از اساسی ترین ریشه های عملکرد نامناسب دستگاه ها، عدم مسئولیت پذیری و عدم انگیزه در اجرای قوانین به دلیل فقدان امنیت شغلی است. در این خصوص قانونگذار در تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری تلاش کرده است که اولا مناصب حرفه ای و سیاسی را مشخصا تفکیک کرده و به مناصب حرفه ای ویژگی ارتقای سلسله مراتبی و سلب امکان جابجایی و تنزل (مگر در موارد تخلف) ببخشد، اما در عمل، مدیران ارشد دستگاه ها با بی اثر کردن این هدف قانون گذار مناصب حرفه ای را مشابه مناصب سیاسی دچار نوعی تزلزل کرده و در نتیجه کارکنان دستگاه ها احساس مسئولیت و همچنین اقتدار لازم برای اجرای قوانین را از دست داده اند.


این گزارش در پایان و در بخش پیشنهادات، پنج پیشنهاد برای اصلاح قوانین مرتبط با موضوع ارائه کرده است تا از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود.




تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 30 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن