تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 4 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818215800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کره جنوبی از احتمال گشایش مجتمع صنعتی با کره شمالی خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: کره جنوبی از احتمال گشایش مجتمع صنعتی با کره شمالی خبر داد


یک مقام ارشد کره جنوبی گفت که چنانچه کره شمالی به تحرکات تهدید آمیز خود خاتمه دهد اولین اقدام، گشایش مجتمع صنعتی مرزی «کائه سونگ» در مرز دو کره خواهد بود.

به گزارش ایرنا، با تیرگی روابط دو کشور این مجتمع که بیش از 120 شرکت کره ای و 50 هزار نیروی کار کره شمالی در آن فعال بودند، در حال حاضر تعطیل است.

«چو میونگ گیو» وزیر وحدت کره جنوبی که مسوول امور دو کره هم محسوب می شود، در سخنانی اعلام کرد که با پایان اقدامات خطرناک کره شمالی امکان کاهش تحریم های بین المللی علیه این کشور هم وجود دارد.

کره جنوبی در ماه های گذشته چندین بار خواستار گفت و گوی دو کره شده است اما کره شمالی به این درخواست ها واکنش نشان نداده است.

وی گفت که دولت «مون جائه این» رییس جمهور کره می خواهد روابط بهبود یابد اما کره شمالی باید برنامه تسلیحاتی هسته ای و موشکی بالستیک را متوقف کند.

او در همایش اقتصادی در پایتخت کره که خبرگزاری یونهاپ نیز به آن اشاره کرده است، گفت: در واقع در شرایط فعلی نمی توان کاری صورت داد اما مساله بازگشایی مجتمع می تواند اولین اقدام در صورت توقف برنامه های مذکور در کره شمالی باشد.

وزیر وحدت کره گفت که اگر به دنبال واکنش مثبت کره شمالی به درخواست های بین المللی، تحریم ها هم کاهش یابد می توان در اولین فرصت مساله مجمتع صنعتی «کائه سونگ» را مورد بررسی قرار داد.

این مجتمع از سال 2000 میلادی به این طرف فعال بوده است و در واقع به عنوان نمادی از مصالحه دو کره محسوب می شود که از اوایل سال گذشته میلادی تعطیل شد.


تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 26 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن