تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817810741




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر ۳۳ دقیقه؛ مرگ یک نفردر ایران به دلیل حوادث ترافیکی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



هر ۳۳ دقیقه؛ مرگ یک نفردر ایران به دلیل حوادث ترافیکی
روز نو : قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به برخی آمار و ارقام در زمینه حوادث ترافیکی، گفت: حوادث ترافیکی در کشور ما سومین عامل مرگ و میر هستند و در هر ۳۳ دقیقه یک نفر در کشور ما فوت می‌کند.


ایرج حریرچی در نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از حوادث و سوانح با بیان اینکه ۶.۴۸ درصد از تولید ناخالص ملی ما صرف عوارض حاصل از حوادث طبیعی می‌شود، گفت: از هر ۱۵ تومانی که تولید می‌کنیم یک تومانش را برای حوادث ترافیکی از دست می‌دهیم. همچنین سالانه ۳۹ میلیارد دلار از درآمد ملی ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دلیل حوادث و سوانح ترافیکی از بین می‌رود.


وی ادامه داد: متاسفانه در هر ۳۳ دقیقه یک نفر در کشورمان به دلیل حوادث ترافیکی فوت می‌کند و ۲۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می‌شوند. ایران از نظر آسیب‌های ناشی از حوادث ترافیکی در رتبه هشتم قرار دارد و قبل از ما شش کشور آفریقایی و یک کشور آسیایی است که وضعیت‌شان از ما بدتر است.


حریرچی با بیان اینکه البته اقدامات مناسبی هم در این حوزه انجام شده است، گفت: ‌در سال ۸۴، ۲۷ هزار و ۸۰۰ نفر فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم، اما این تعداد در حال حاضر به ۱۵ هزار و ۹۳۲ نفر رسیده است. همچنین در گذشته حوادث ترافیکی عامل دوم مرگ و میر در کشورمان بوده‌اند، اما اکنون عامل سوم مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود. بنابراین هنوز راه زیادی برای بهبود شرایط داریم.


قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال گذشته ۴۹۶ هزار مورد اعزام آمبولانس برای حوادث و سوانح ترافیکی داشتیم، گفت: همچنین ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد اعزام آمبولانس به ماموریت‌های ویژه که دارای سه کشته یا پنج مصدوم هستند، داشته‌ایم. همچنین در سال گذشته ۷۶۸ هزار نفر مصدوم ترافیکی را در بیمارستان‌های کشور بستری کردیم و ۱۱۸۹ میلیارد تومان فقط هزینه صورتحساب بیماران مصدوم شده است.


وی با بیان اینکه ۷۰ الی ۹۰ درصد از عوامل مرگ و میر در جاده‌های کشور عوامل انسانی مانند صحبت کردن با موبایل، انحراف به چپ و ... است، گفت: بر این اساس کمتر از ۱۰ درصد از تصادف‌هایمان در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد و این موضوع اهمیت آغاز آموزش‌های مرتبط در این زمینه را پیش از مدرسه نشان می‌دهد.


حریرچی بر لزوم مطالعه و شناسایی دقیق عوامل آسیب، آموزش و اشاعه فرهنگ صحیح بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن تاکید کرد و گفت: تدوین پیوست سلامت برای ورود هر تکنولوژی، بازدارندگی قوانین، همراهی و مساعدت حوزه‌های حاکمیتی از جمله اقدامات لازم برای مقابله و پیشگیری از حوادث و تصادفات ترافیکی است. از سوی دیگر باید توجه کرد که سوانح عمدی مانند خودکشی و دیگرکشی هم در کشور از مسائل بسیار مهمی هستند که بیش از حوادث طبیعی در کشور جان افراد را به خطر می‌اندازند.


منبع: خبرانلاین


تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن