تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796312423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: بررسی صلاحیت وزیران نمایشی از دمکراسی، آزادی و اخلاق مداری بود/ افزایش 30 درصدی سهم زنان در دولت دوازدهم


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جهانگیری: بررسی صلاحیت وزیران نمایشی از دمکراسی، آزادی و اخلاق مداری بود/ افزایش 30 درصدی سهم زنان در دولت دوازدهم
معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس نمایشی از دمکراسی، آزادی و اخلاق مداری بود، گفت: بیش از دو سوم وزیران دولت دوازدهم بالای 200 رای از مجلس کسب کردند که می توان گفت بیش از دو سوم رای مجلس پشتیبان کابینه است.
روز نو : معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس نمایشی از دمکراسی، آزادی و اخلاق مداری بود، گفت: بیش از دو سوم وزیران دولت دوازدهم بالای 200 رای از مجلس کسب کردند که می توان گفت بیش از دو سوم رای مجلس پشتیبان کابینه است.


به گزارش  روز نو ، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس های قدیم و جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: انصافا نقدها نسبت به وزیران پیشنهادی جدی و اخلاقی بود و به هیچ وجه به مسائلی که لازم نبود در جلسات علنی و عمومی گفته شود، پرداخته نشد.
وی یادآور شد: در جلسات رای اعتماد بیشتر به مسائل کاری و مدیریتی پرداخته شد و در نهایت رای بسیار خوبی به وزیران پیشنهادی داده شد.
معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: واقعا ما نیاز به چنین هماهنگی داریم که در تصمیم گیری ها با قدرت بیشتری عمل کنیم.
جهانگیری در ادامه زهرا احمدی پور رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مدیر شایسته و پرتلاشی توصیف کرد که در یک دوره زمانی کوتاه بر حسب نیاز دولت مسئولیت را بر عهده گرفت و در این مدت خوب درخشید و موفق عمل کرد. 
وی با تشکر از زحمات احمدی پور ادامه داد: این فرصت ها را باید برای زنان جامعه ایجاد کنیم و یکی از اصلی ترین جهت گیری های دولت دوازدهم این است که زنان در مدیریت های کلان کشور حضور پیدا کنند.
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که از توانمندی های خانم احمدی پور در جای مناسب استفاده می شود، گفت: از دیگر زنان در بخش های مختلف نیز استفاده می شود.
جهانگیری افزود: چند ماه گذشته در جلسه شورای عالی اداری تصمیم گرفته شد تا پایان برنامه ششم سهم زنان در مدیریت کشور به 30 درصد افزایش پیدا کند البته در حال حاضر سهم زنان 22 درصد است.
وی درمورد علی اصغر مونسان رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز گفت: آقای دکتر مونسان از مدیران موفق کشور هستند که تجربه های خوب و موفقی در زمینه های مختلف داشته اند و در حال حاضر فرصت جدیدی برای ایشان و سازمان میراث فرهنگی بوجود آمده است.
وی در ادامه با بیان این که چالش های جدی در بخش های سیاسی، خارجی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی کشور و ملت است، گفت: در برخی موارد از مشکلات به عنوان ابرچالش نام برده است که باید سریعتر به آنها پرداخته شود.
معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: دولت دوازدهم این ابرچالش ها را در جلسه ای که خدمت رهبر معظم انقلاب رسیده ایم طرح کرده است و هم در جلسات دیگر بنابراین به نقطه ای رسیده ایم که دیگر نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کنیم.
جهانگیری با تاکید بر این که از طرف دیگر مطالبات مردم زیاد و جدی است، ادامه داد: در انتخابات 29 اردیبهشت مردم با رای خودشان مطالباتشان را مطرح کردند و از رییس جمهوری خواهان عملی کردن وعده هایش شدند و ایشان هم در عملی کردن و پیگیری وعده هایش جدی است تا آنها محقق شود.
وی با یادآوری این که دولت دوازدهم راه سخت و پیچیده ای را در پیش رو دارد، گفت: این راه به تنهایی قابل پیمودن نیست چرا که این موضوعات تنها دولت نیست و مربوط به همه کشور است.
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که مجلس و دولت دو قوه اصلی و تعیین کننده هستند، افزود: مجلس و دولت همواره کننده این مسیر هستند و نمایش مجلس در رای اعتماد به وزیران این تفاهم و انسجام را نشان داد که دولت و مجلس می خواهند در این مسیر حرکت کنند که البته بقیه ارکان نظام هم باید در این راه همراهی کنند.
جهانگیری با تاکید بر این که ما نیاز به انسجام و تفاهم ملی داریم، گفت: نیاز داریم که همه مدیران با هر سلیقه و جهت گیری و توانمندی به کشور خدمت کنند و از طرف دیگر فضای خدمت را برایشان فراهم کنیم که البته معنایش این نیست که حتما باید در دولت کار کرد.
وی خاطرنشان کرد: اکر کسی استعداد و توانایی برای پیشرفت کشور دارد، فکر نکند که موانع و محدودیتی برای پیشرفت پیش رویش است.
معاون اول رییس جمهوری افزود: دولت دوازدهم وظیفه اش این است که برای تفاهم ملی و انسجام پیشگام شود و این عزم ملی را در همه ارکان کشور به وجود آورد.
جهانگیری ادامه داد: می توانیم با عنایت الهی و حمایت های رهبری و پشتیبانی مردم که بزرگ ترین سرمایه ای است که امروز در اختیار رییس جمهوری و دولت است و با همکاری همه ارکان نظام می تواند این راه را به صورت مطلوب طی کنیم.
وی همچنین اظهارکرد: رییس جمهوری بعد از رای اعتماد وزیران پیشنهادی و ابلاغ به آنها، معاونین و اعضای دولت پیوستی را به همه دستگاه ها ابلاغ کرد که اولویت های دولت دوازدهم را پیگیری کنند.
معاون اول رییس جمهوری افزود: نهاد ریاست جمهوری، معاون اول رییس جمهوری و بخش های دیگر ریاست جمهوری مکلف به پیگیری مطالبات هستند و روسای دستگاه ها هم موظف هستند برنامه های عملیاتی زمان بندی شده برای تحقق اولویت های دولت داشته باشند و به آن عمل کنند.
جهانگیری در ادامه با تاکید بر این که هر سه موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهمیت فراوانی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: امروز دیگر دارایی های فیزیکی نظیر چاه های نفت و شرکت های بزرگ همانند گذشته اهمیت ندارند و کسانی که دارای اندیشه هستند صاحبان ثروت محسوب می شوند بنابراین ناگزیریم امکاناتی که در اختیار داریم را گسترش دهیم و منابع جدیدی برای کشور خلق کنیم.
وی میراث فرهنگی را از منابع مهم کشور برشمرد و گفت: کشوری که از تمدن تاریخی قوی برخوردار باشد در حقیقت از اقتدار برخوردار است.
معاون اول رییس جمهوری افزود: باید با اتکا به میراث فرهنگی خود نشان دهیم که چه داشته ایم و که بوده ایم و با این پشتوانه چه می توانیم داشته باشیم. 
جهانگیری با تاکید بر این که میراث فرهنگی می تواند یکی از عوامل مهم توسعه ایران باشد، یادآور شد: میراث فرهنگی چیزی نیست که در گذشته بوده و در همانجا مانده باشد بلکه امروز و آینده بشریت به میراث فرهنگی متصل است و ما باید فهم درستی از آن داشته و برای توسعه از آن استفاده کنیم.
وی به تنوع اقلیمی و جغرافیایی ایران اشاره کرد و گفت: ایران از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است و هر چه دنیا به سمت صنعتی شدن پیش می رود، جغرافیای زیبا فرصتی برای مناطقی است که از این جغرافیا برخوردارند. 
جهانگیری تصریح کرد: ما نباید فقط به دنبال درآمدهای نفتی باشیم و اگر به منابع دیگر نظیر جاذبه های طبیعی و گردشگری ایران توجه کنیم، می توانیم درآمدی بیش از درآمد نفت کسب کنیم.
وی ادامه داد: اگر از توسعه و اقتصاد مقاومتی صحبت می کنیم و اگر به دنبال سرمایه گذاری و رونق در کشور و توسعه پایدار و متوازن منطقه ای هستیم باید به مقوله گردشگری به صورت جدی توجه کنیم. 
وی با تاکید بر اهمیت صنایع دستی خاطر شان کرد: در دور افتاده ترین روستاهای کشور، پیر و جوان هنر را با ابزاری ساده تبدیل به صنعتی چشم نواز می کنند که در دنیا طالب زیادی دارد. 
معان اول رییس جمهوری به چالش پیش روی سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: هنوز در بخش حاکمیتی نتوانسته ایم فهم مشترکی در سه حوزه فعالیت این سازمان ایجاد کنیم و هر کس از این سه مقوله فهمی دارد و می خواهد بر همان مبنا عمل کند.
جهانگیری ادامه داد: این که توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور هر کدام چه نسبتی با این سه مقوله دارند موضوع مهمی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود و با دستگاه های فراسازمانی مرتبط نیز هماهنگی لازم صورت گرفته و فهم مشترکی ایجاد شود.
وی بر لزوم تلاش برای جذب گردشگران خارجی و ایجاد ارتباط با کشورهای طرف تعامل تاکید کرد و گفت: باید موانع پیش روی تکمیل زیرساخت های گردشگری را برطرف کرده و به بخش خصوصی میدان دهیم و موانع فرهنگی و موانع ساختاری و سازمانی را برای توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف کنیم.


منبع: ایرنا


تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن