تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817792925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار مقام هاي عاليرتبه خارجي با روحانی (+عکس)


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: ديدار مقام هاي عاليرتبه خارجي با روحانی (+عکس)
رییس‌ جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان برای همکاری در ایران و مولداوی، بر ضرورت معرفی این پتانسیل‌ها به بخش های خصوصی و سرمایه‌گذاران دو کشور در راستای توسعه مناسبات مشترک تأکید کرد.


به گزارش عصرایران؛ حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار «ایگور دودون» رییس جمهور مولداوی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که استقلال مولداوی را به رسمیت شناخت و طی 25 سال گذشته روابط صمیمانه و خوبی میان دو کشور برقرار بوده و تهران از گسترش همه جانبه این روابط استقبال می کند.


رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه ایران و مولداوی در مناطق حساسی از آسیا و اروپا قرار دارند، اظهار داشت: ما باید در راستای تأمین منافع و آینده ملت‌های خود در برابر دشواری‌ها و پیچیدگی‌های منطقه هوشیارانه ایستادگی کنیم.


دکتر روحانی افزایش رفتارهای خشن میان قدرت‌های بزرگ را برای صلح جهانی نگران‌کننده دانست و افزود: اگر ملتی متحد و یکپارچه بوده و برای دستیابی به منافع خود تلاش کند، هرگز شکست نمی خورد. از سوی دیگر در شرایط امروز جهان ،کشورهای مستقل که تحت فشار قدرت‌های بزرگ نیستند، باید در کنار یکدیگر قرار داشته باشند.


دکتر روحانی گفت: امروز پس از توافق هسته‌ای شرایط مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی ایران با کشورهای دوست از جمله مولداوی فراهم شده به گونه ای که پس از برجام روابط تجاری و اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا 80 درصد و با روسیه حدود 70 درصد افزایش یافته است.


دکتر روحانی همچنین بر ضرورت افزایش ارتباط بیشتر میان مسئولان دو کشور و رایزنی آنها برای ارتقاء سطح مناسبات و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله علمی، فناوری، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و همکاری‌های گسترده در زمینه مسایل و موضوعات بین‌المللی و توسعه گردشگری میان ایران و مولداوی تأکید کرد.



ديدار مقام هاي عاليرتبه خارجي با روحانی (+عکس)



رییس جمهور خاطر نشان کرد: معتقدیم نباید در دنیای امروز به دنبال ایجاد بلوک جدید بود، بلکه باید همه کشورها در راستای منافع مشترک به دنبال توسعه روابط دوستانه با یکدیگر باشیم.


ایگور دودون رییس جمهور مولداوی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور ایران، مناسبات ایران و مولداوی را در 25 سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و افزود: مطمئناً روابط ایران و مولداوی در سال 2017 وارد سطح جدیدی از پیشرفت خواهد شد.


 دیدار معاون اول رییس جمهور غنا با روحانی


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار الحاجی باوومیا معاون اول رییس جمهور غنا با قدردانی از حضور وی و هیأت بلند پایه سیاسی و اقتصادی همراه در مراسم تحلیف، گفت: جمهوری اسلامی ایران و غنا همواره از روابط دوستانه و نزدیکی برخوردار بودند و با توجه به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در دو کشور برای تعمیق روابط وجود دارد، آمادگی داریم با برقراری ارتباط نزدیک بین بخش‌های خصوصی دو کشور، ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، علمی و فناوری‌های پیشرفته را به نفع دو ملت فعال کنیم.


رییس‌ جمهور تسهیل در روابط بانکی را پایه اولیه و اصلی در تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور دانست و گفت: تسهیل مراودات بانکی بین دو کشور می‌تواند پایه مستحکمی در تقویت مناسبات اقتصادی ایجاد کند.


دکتر روحانی همچنین لزوم معرفی و آشنایی بخش‌های خصوصی دو کشور را از ظرفیت‌های موجود در ایران و غنا مورد تأکید قرار داد و گفت: بخش‌های خصوصی در صورت آشنایی با ظرفیت‌های همدیگر می‌توانند روابط نزدیک و عمیقی در راستای سرمایه‌گذاری‌های مشترک برقرار کنند.



ديدار مقام هاي عاليرتبه خارجي با روحانی (+عکس)



رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: اراده جدی دولت ایران و غنا بر توسعه هر چه بیشتر روابط استوار است و این موضوع به عنوان پایه اولیه در تحکیم روابط دوجانبه در کنار مستقل بودن دو ملت می‌تواند پایه‌های مستحکمی در برقراری روابط عمیق بین ایران و غنا باشد.


الحاجی باوومیا معاون اول رییس جمهور غنا نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از حضور در تهران به منظور شرکت در مراسم با شکوه تحلیف اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته نشان داده که دوست خوب و قابل اعتمادی برای کشور غنا است، از این‌رو دولت جدید غنا مصمم است، تمام فعالیت‌ها و تلاش‌های خود را جهت تعمیق مناسبات و روابط دو کشور بکار بگیرد.


معاون اول رییس جمهور غنا با بیان اینکه کشورش به دنبال ساختن اقتصاد پویا و متکی به خود است، گفت: معتقدیم می‌توانیم از ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌ها که از علم و فناوری‌های پیشرفته برخوردار است، برای ایجاد اقتصاد متکی به خود استفاده کنیم، از این‌رو قصد داریم روابط خود را هر چه بیشتر با ایران تقویت کنیم.


باوومیا خاطر نشان کرد: برای ایجاد روابط تجاری برقراری روابط بانکی بین دو کشور ضروری است ، لذا سریعاً از بانک‌های مهم غنا خواهم خواست که روابط کاری خود را با ایران شروع کنند.


دیدار رییس مجلس ملی تانزانیا با روحانی


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار "جاب یوستینر اندوگایی"گفت:‌ گسترش روابط با کشورهای قاره آفریقا از جمله تانزانیا و زنگبار برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و این سفر نشان از اراده سیاسی طرفین در این راستا است.


رییس جمهور با بیان اینکه ایران، هیچگاه برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای دوست توجهی به خواسته های  قدرت‌های مداخله گر نداشته و نخواهد داشت، افزود: امروز دیگر دوران مداخله در کشورهای مستقل و  اعمال اینگونه سیاست‌ها در جهان به پایان رسیده و نمی‌توان اینگونه خواسته ها را بر ملتها تحمیل کرد.



ديدار مقام هاي عاليرتبه خارجي با روحانی (+عکس)



«جاب یوستینر اندوگایی» رییس مجلس ملی تانزانیا نیز در این دیدار با تقدیر از دعوت و میهمان‌نوازی شایسته جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان افزود: حضور پرشور مردم ایران در انتخابات نشان از بالا بودن سطح دمکراسی در ایران است.


رییس مجلس ملی تانزانیا همچنین خواستار توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف، میان دو کشور شد.




تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 06 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن