تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798568850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل نیویورک تایمز از مراسم تنفیذ رییس جمهور/روحانی در برابر تندروهای داخلی و خارجی در تهران و واشنگتن خواهد بود/اقدامات ترامپ به ضرر روحانی و به نفع اصولگرایان تمام خواهند شد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تحلیل نیویورک تایمز از مراسم تنفیذ رییس جمهور/روحانی در برابر تندروهای داخلی و خارجی در تهران و واشنگتن خواهد بود/اقدامات ترامپ به ضرر روحانی و به نفع اصولگرایان تمام خواهند شد
روزنامه امریکایی نیویورک تایمز اشاره می کند که روحانی در آن واحد هم قوی تر است و هم ضعیف تر می نویسد:«پیروزی او در ماه مه پس از مقاومت در برابر مخالفان سرسخت اش مطمئنا اعتماد به نفس اش را افزایش داد.
روز نو :  روزنامه امریکایی نیویورک تایمز اشاره می کند که روحانی در آن واحد هم قوی تر است و هم ضعیف تر می نویسد:«پیروزی او در ماه مه پس از مقاومت در برابر مخالفان سرسخت اش مطمئنا اعتماد به نفس اش را افزایش داد.

تحلیل نیویورک تایمز از مراسم تنفیذ رییس جمهور/روحانی در برابر تندروهای داخلی و خارجی در تهران و واشنگتن خواهد بود/اقدامات ترامپ به ضرر روحانی و به نفع اصولگرایان تمام خواهند شد

به گزارش سایت روزنو، با این حال، به نظر می رسد مقام های عالی در سطوح مختلف می خواهند روحانی نتواند وعده های خود مبنی بر گشایش فضای سیاسی و اقتصادی را تحقق بخشد. این وضعیت سبب می شود کار برای روحانی دشواتر شود چرا که در خارج  نیز ترامپ رییس جمهوری امریکا موضع سخت تری در قبال ایران اتخاذ کرده است. احتمال ان کم نیست که روحانی نیز به سرنوشت بسیاری از روسای جمهوری قبلی ایران در سه دهه گذشته دچار شود. 
در ابتدا اولویت حتی خود را مطرح می کند سپس با برخورد و مقابله نهادهای غیر منتخب مواجه می شود و خیلی زود ناامیدی درباره امکان تحقق وعده ها حاکم شود.
 اکنون اما وضعیت در سال ۲۰۱۷ میلادی بسیار متفاوت از دهه های پیشین است. اکنون در وضعیتی عادی در تاریخ ایران به سر نمی بریم. مردانی که انقلاب را در سال ۱۹۷۹ میلادی به پیروزی رساندند و هدایت کردند یک به یک در حال کنار رفتن از صحنه سیاست هستند.
 اکنون نیز در صورت ایجاد هرگونه خلاء قدرت واقعی در ایران دو دیدگاه رقیب برای آینده جمهوری اسلامی ایران در حال رقابت با یکدیگر هستند: اصولگرایان که به دنبال حفظ ماهیت انقلابی خود هستند و عملگرایان که می خواهند رویکردی عملگرایانه تر داشته باشند و از شدت فشارها بکاهند. 
اکنون رقابت ها میان دو دیدگاه و رویکرد شدید است. روحانی در این میان از نقش قدرتمند برخی نهادهای خاص در اقتصاد انتقاد کرد و گفت که خواسته های مردم را با صدای بلند در برابر صاحبان قدرت مطرح می کند و از اقلیت کوچکی که برای یک ملت تصمیم گیری می کنند انتقاد کرد. این حرف های او محافظه کاران را نگران می کند».
این روزنامه در ادامه می افزاید:«میدان بازی اما دشوار است. در ماه جولای برادر روحانی به اتهامات مالی بازداشت شد و سپس به قید وثیقه ازاد شد با این حال، این رفتار تحقیر امیز با او می تواند اقای روحانی را تحت فشار قرار داده باشد. 
از سوی دیگر به نظر می رسد که رییس جمهوری امریکا تصمیم گرفته تا موضع سخت تری نسبت به ایران اعمال کند و به دنبال بهانه ای برای برهم زدن برجام ست. دولت ترامپ در حال حاضر با همکاری کنگره تحریم های وضع شده علیه ایران را تشدید کرده و فعالیت های موشکی آن کشور برخورد و مخالفت کند. تهران اکنون در منطقه برای تشکیل هلال شیعی در برابر قدرت های سنی به سرعت تلاش می کند و می خواهد از سود اقتصادی برجام بهره مند شود.
 هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم باور کنیم که ترامپ شاید بتواند موفق شود که شش قدرت جهانی را علیه ایران با خود همراه سازد.
 در این باره رهبران ایران نگرانی بسیار اندکی دارند. نگرانی بیش تر آنان از پیامدهای سیاست های امریکاست. تشدید تحریم ها علیه ایران باعث ایجاد ناامنی ذهنی و روانی می شود و تنش نظامی میان ایران و امریکا را افزایش می دهد و فضای مانور را برای روحانی در عرصه سیاست داخلی کاهش خواهد داد. این مورد باعث تقویت دست اصولگرایان می شود که اخیرا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و پیش تر در انتخابات مجلس شکست خوردند  آنان را قادر می سازد تا به بهانه وجود تهدید خارجی از اجرای دستور کار دولت در زمینه بازسازی اقتصادی جلوگیری کنند و در ادامه این بهانه را پیدا کنند که بگویند دولت کفایت لازم را برای اداره امور ندارد و در انتخابات بعدی از آن استفاده کنند».
این روزنامه در ادامه می نویسد:«البته بزرگترین بازنده در این شریط مردم ایران هستند. آنان از زمان انقلاب به این سو با امید به تکامل تدریجی و حرکت به سوی اقتصادی بازتر و قدرت سیاسی متکامل تر با توجه به انتخاب محدودی که داشتند با روحانی رای همکاری دیپلماتیک با غرب هم پیمان شدند و از او حمایت کردند. 
در عوض، سیاست ممنوعیت سفر ایرانیان به امریکا مورد امضای ترامپ و سرنش ایران پس از داعش به نفع نیروهای اصولگرا در انتخابات بعدی می شود. در سال ۱۹۵۳ میلادی امریکا مهندسی کودتا علیه دولت ایران را در دست داشت و یک جنبش دموکراتیک نوظهور را سرنگون کرد اما این تصمیم در جهت معکوس عمل کرد و باعث تحریک احساسات ضد امریکایی شد و چند دهه پس از آن سفارت امریکا در ایران به تصرف درآمد. 
در اینجا یک درس برای دولت ترامپ نیز وجود دارد. روحانی شریکی ایده ال برای واشنگتن نیست و ایران تحت رهبری او می تواند هوشمندانه رفتارهای ایران در منطقه را به ضرر خود آن کشور بازگرداند و می تواند به طور قانونی برا اجرای دقیق توافق هسته ای اصرار داشته باشد. با این حال، گسترش تنش منطقه ای، تشدید شکاف های فرقه ای ، لغو برجام و تعقیب سیاست تغییر رژیم و جلوگیری از اقدامات دیپلماتیک امری خطرناک هستند. دولت ترامپ سازوکار داخلی ایران را در مسیری نادرست در لحظه ای حساس قرار می دهد و بار دیگر سبب می شود تا مبارزات دموکراتیک در ایران به نتیجه ای تلخ و رنج اور منتهی شوند».






تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن