تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799195611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر مقتدی‌صدر به عربستان؛ دورشدن از ایران یا تلاش برای پایان منازعه‌های فرقه‌ای؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سفر مقتدی‌صدر به عربستان؛ دورشدن از ایران یا تلاش برای پایان منازعه‌های فرقه‌ای؟
مقتدی صدر روحانی موثر شیعه روز یکشنبه در سفری نادر به عربستان سعودی رفت و با محمد بن سلمان پادشاه عربستان سعودی دیدار کرد. در بیانیه‌ای از دفتر صدر آمده است که این دیدار موفقیت مثبتی برای روابط عربستان سعودی و عراق است
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- دفتر مقتدی صدر روحانی شیعه عراق به تازگی درباره جلسه‌ای که او با ولیعهد عربستان سعودی داشته با انتشار بیانیه‌ای اشاره کرده است که هدف از این دیدار پایان دادن به اختلافات فرقه ای در خاورمیانه بوده است. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت «میدل ایست آی» در این باره می نویسد: «مقتدی صدر روحانی موثر شیعه روز یکشنبه در سفری نادر به عربستان سعودی رفت و با محمد بن سلمان پادشاه عربستان سعودی دیدار کرد. در بیانیه‌ای از دفتر صدر آمده است که این دیدار موفقیت مثبتی برای روابط عربستان سعودی و عراق است و امیدواریم که این آغاز پایان یافتن منازعه‌های فرقه‌ای در منطقه عربی - اسلامی باشد و جلسه در جده بسیار خوبی بوده است. در مورد دلایل سفر مقتدی صدر به عربستان سعودی آن هم پس از یازده سال اطلاعات کمی منتشر شده است. با توجه به گزارش شبکه خبری کردستان ۲۴ که نزدیک به اقلیم کردستان عراق است موضوع گفت و گوی سلمان و صدر درباره آینده عراق و تاثیر همه پرسی استقلال کردستان در تاریخ ۲۵ سپتامبر بوده است. در گزارش اشاره شده است که سلمان بر لزوم اتحاد عراق تاکید کرده است در حالی که در جلسه اذعان شده که تنش بین اربیل و بغداد افزایش یافته است. 



سفر مقتدی‌صدر به عربستان؛ دورشدن از ایران یا تلاش برای پایان منازعه‌های فرقه‌ای؟



میدل ایست ای در گزارش خود اشاره می کند که صدر در حالی با ولیعهد عربستان سعودی دیدار می کند که از نفوذ رقیب منطقه‌ای ریاض یعنی تهران در عراق و سوریه همسایه آن کشور انتقاد کرده بود. او در ماه اوریل گذشته خواستار کناره گیری بشار اسد شده بود. 


او در بیانیه خود گفته بود که بهتر است اسد از قدرت کناره گیری کند و اجازه دهد مردم سوریه بیش از این از جنگ و تروریسم عذاب نکشند. صدر در ماه اوریل همچنین گفته بود که نیروهای بسیج مردمی در عراق جایی ندارند و آن گروه را دامن زننده به اختلافات فرقه‌ای قلمداد کرده بود؛ گروهی که گفته می شود مورد حمایت ایران قرار دارد. 


او از خانه‌اش در نجف به میدل ایست ای گفته است که با سیاستمداران عراقی مذاکره می کند تا از درگیری‌های فرقه‌ای جلوگیری کند. او گفته است که می ترسد شکست داعش آغاز مرحله‌ای جدید و تعارضات فرقه‌ای و قومی پس از آزادسازی موصل باشد. 


روابط میان عربستان سعودی و عراق پس از حمله ارتش بعثی تحت رهبری صدام به کویت در سال ۱۹۹۰ میلادی به وخامت گرایید و تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی دوباره برقرار شد. دولت عراق نیز اخیرا اعلام کرد که نمی‌خواهد در زمینه اختلاف میان عربستان سعودی و قطر از هیچ یک از طرفین جانبداری کند. این در حالیست که شیخ محمد بن عبدالرحمن ال ثانی وزیر امور خارجه قطر در دیدار ماه مه خود از عراق وعده داد که قطر سفارتی را در بغداد در آینده نزدیک افتتاح خواهد کرد. 


موضوع دور شدن احتمالی رهبران شیعه عراقی از ایران در روزهای اخیر در رسانه‌های نزدیک به سعودی‌ها نیز مطرح شده است. «آفتاب نیوز» نیز در گزارشی(اینجا) تحت عنوان آیا حکیم رهبر مهمترین ائتلاف شیعه عراق به ایران پشت کرده است؟ به گمانه‌زنی درباره دور شدن احتمالی دیگر رهبر ائتلاف سیاسی مهم شیعیان عراق از ایران پرداخته است. 




۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن