تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798479837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییرِ مراسم دعای کمیل در حج به درخواست عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تغییرِ مراسم دعای کمیل در حج به درخواست عربستان
روز نو : «امسال سعودی‌ها اعلام کردند مشکلات امنیتی دارند، به حدی که توان تامین امنیت محل برگزاری مراسم دعای کمیل را ندارند و به همین دلیل ما هم پذیرفتیم امسال دعای کمیل را در هتل ها برگزار کنیم.»
به گزارش روز نو :حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در آستانه اغاز اعزام حجاج ایرانی به عربستان برای مناسک حج درباره انجام برخی مراسم و شعائر شیعیان در موسم حج گفت: در مورد برگزاری مراسم پرفیض دعای کمیل ما سال‌های قبل نیز با مسئولین عالی‌رتبه و پلیس عربستان هماهنگ می‌کردیم و سعودی‌ها امنیت دعای کمیل را تامین می‌کردند، اما امسال آنها اعلام کردند که مشکلات امنیتی دارند، به حدی که توان تامین امنیت محل برگزاری مراسم دعای کمیل را ندارند.


وی اظهار کرد: به همین دلیل ما هم پذیرفتیم امسال دعای کمیل را در هتل‌ها برگزار کنیم و در مورد سال‌های بعد هم در موقع خودش مذاکره خواهیم کرد. بنابراین حکومت عربستان از ما توقع بیش از این نداشت و فقط در مورد دعای کمیل این بحث را داشتند.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با حضور در برنامه "لقاء خاص" شبکه جهانی الکوثر همچنین با اشاره به اقدامات عملی سعودی‌ها برای بهتر برگزار شدن حج امسال گفت: سعودی‌ها تمام مسیرهای عبور حجاج را در منا تعریض کرده‌اند و امکانات بسیار دیگری را برای خدمات‌رسانی به حجاج فراهم کرده‌اند و قرار بر این شده امسال با هماهنگی حج عربستان و بعثه مقام معظم رهبری، برنامه و مسیر و زمان حرکت حجاج ایرانی به کاروان‌ها داده شود.


قاضی عسکر تصریح کرد: نکته بسیار مهم این است که نگاه ما به فریضه حج به هیچ وجه نگاه فرقه‌ای نیست و اینکه عده‌ای با تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران، ما را متهم می‌کنند به اینکه ما در حج به دنبال ترویج مذهب هستیم، یک تفکر غلط و اتهام واهی به جمهوری اسلامی ایران است و هدف از آن ایجاد اختلاف میان فرق مختلف اسلامی و نهایتا ایجاد خدشه در اتحاد بین مسلمانان است.


وی خاطرنشان کرد: مبنای ما این است که فریضه حج کانون وحدت اسلامی و اتحاد بین جمیع مسلمانان است؛ بسیاری از علمای عالیقدر ما از جمله حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و بسیاری از آیات عظام فتاوای گوناگونی دارند مبنی بر اینکه حجاج ایرانی حتما در مساجد و اماکن مقدس اهل سنت و پشت سر ائمه جماعت اهل سنت نماز بخوانند و حتی شکل نماز را هم مانند آنها بجای آورند.


قاضی عسکر درباره اینکه آیا برگزاری حج امسال مرتبط با بحث مصالح کلان کشور بود یا اینکه درخواست سعودی‌ها بوده و یا اینکه لزوم حضور حجاج ایرانی در این فریضه الهی مورد نظر بوده، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه کسی تحلیل سیاسی در این زمینه داشته باشد، باید بگویم که ما فریضه حج را یک فریضه واجب می‌دانیم و هیچ دلیلی برای ترک آن نداریم. حج برکات فراوانی برای جهان اسلام دارد، با توجه به اینکه در این دوران اتفاقاتی در حال رخ دادن است که چهره اسلام را مخدوش کرده است، فریضه مقدس حج یک امر وحدت‌آفرین و در واقع یکی از امور موثر در مقابله با این تهدیدات و خطرات به شمار می‌آید و در واقع بهترین زمان برای همفکری میان مسلمانان برای حل مشکلات است.


وی در پاسخ به این که چه تضمینی وجود دارد این حوادث دیگر تکرار نشود و طرف سعودی چه اقداماتی برای جبران اتفاقات گذشته انجام خواهد داد گفت: بنابر اذعان خود مقامات حج سعودی، حجاج ایرانی جزو منظم‌ترین و بهترین حجاج در بین تمام کشورها محسوب می‌شوند و ما در این زمینه با مقامات حج عربستان توافقنامه دو جانبه‌ای امضا کرده‌ایم و مقامات حج عربستان در این توافقنامه متعهد شده‌اند تا تمام امکانات و تجهیزات رفاهی، خدماتی و لجستیکی را به بهترین شکل برای خدمت‌رسانی به حجاج ایرانی بکار گیرند.


منبع: خبرانلاین


تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن