تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816912180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود کمیسیون فرهنگی به پرونده لغو زنجیره‌ای کنسرت‌ها / کنسرت ناظری چرا لغو شد ؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



ورود کمیسیون فرهنگی به پرونده لغو زنجیره‌ای کنسرت‌ها / کنسرت ناظری چرا لغو شد ؟
روز نو : عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع لغو کنسرت‌ها خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول لغو یا صدور مجوز کنسرت‌ها است.
ورود کمیسیون فرهنگی به پرونده لغو زنجیره‌ای کنسرت‌ها / کنسرت ناظری چرا لغو شد ؟
به گزارش روز نو : به نقل از خانه ملت، پروانه سلحشوری در واکنش به ادامه روند لغو کنسرت‌ها در کشور، گفت: بار‌ها در این خصوص موضع‌گیری شده و نسبت به دخالت نابجای دادستانی‌ در لغو مجوز‌ها هشدار داده شده است ولی باز هم شاهد دخالت دادستانی‌ برخی شهر‌ها در امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.
نماینده انگلیس در امور تجاری ایران: اگر واشنگتن از برجام خارج شود انگلیس و اروپا به برجام پایبند می‌مانند
انتقاد شدید ارگان حزب حاکم چین از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی
زاکانی: سازمان منافقین پدران داعش امروزند
چرا آدمهای احمدی نژاد وعده سرنگونی نظام را می‌دهند؟
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی صدور و لغو مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها عنوان و اظهار کرد: نیروی انتظامی نیز مسئول تأمین و برقراری امنیت کنسرت‌ها است.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون Law برای دادستانی‌ها جایگاهی برای ورود به موضوع کنسرت‌ها تعریف نشده است، گفت: لغو مجوز کنسرت شهرام و حافظ ناظری در قوچان مصداق دخالت قوا در حوزه‌های یکدیگر است.
سلحشوری این قبیل اقدامات حاشیه‌ساز و ابزاری برای نشان دادن قدرت از سوی گروه خاص برشمرد و افزود: متأسفانه مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌ها در این خصوص نیز کارکرد خود را از دست داده‌ است و ما هرچه بگوییم فایده‌ای ندارد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس برگزاری کنسرت به شکل غیرمنظم و پراکنده در کشور را بی‌معنا خواند و تصریح کرد: اینکه کنسرت در برخی از مناطق کشور برگزار می‌شود و در برخی مناطق دیگر با دخالت‌های بی‌مورد لغو می‌شود قابل درک نیست.
وی حضور و تقدیر از یکی از خواننده‌‎های زیرزمینی در یکی از جشن‌ها و برخورد آن‌ها با موسیقی سنتی و غنی را متناقض خواند و ادامه داد: برخی جناح‌های سیاسی باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را در مواجهه با موسیقی روشن و مشخص کند.
رییس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در باب شأن نظارتی خود می‌تواند روی وزارت ارشاد اسلامی نظارت کند، ادامه داد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح خواهد شد و باید بررسی شود که چرا نهادهای غیرمرتبط به موضوعات فرهنگی ورود می‌کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا دادستانی از وجود خلأ قانونی برای لغو مجوز کنسرت‌ها استفاده می‌کند، گفت: بیشتر از اینکه در این زمینه خلأ قانونی وجود داشته باشد دخالت نهاد‌ها در امور یکدیگر دیده می‌شود؛ لذا قانون تکلیف را برای اموری مثل برگزاری کنسرت مشخص کرده و نقشی برای دادستانی قوه قضاییه تعریف نشده است.
سلحشوری شأن و جایگاه هنرمندان را بالا‌تر از این خواند که با درهای بسته مواجه شوند و گفت: باید با هنرمندان با ادبیات و رفتار فرهنگی برخورد کرد و برخوردهایی از این دست قابل قبول نیست.
در ادامه جریان لغو کنسرت‌ها در کشور اخیرا کنسرت موسیقی سنتی شهرام و حافظ ناظری به دستور دادستان قوچان، به علت آنچه که نامناسب بودن مکان برگزاری آن اعلام شده، لغو شد.
افشین تحفه‌گر در ارتباط با کنسرت شب گذشته شهرام و حافظ ناظری در قوچان اظهار داشت: با عنایت به اخذ مجوزهای لازم، دادستانی یا ارگان خاصی دستور منتفی‌شدن اجرای صحنه‌ای شهرام ناظری و حافظ ناظری را نداده اما ساعت 16:30 روز برگزاری مراسم، دادستانی با عنوان این که محل برگزاری مراسم مناسب نیست اقدام به پلمب سالن کرد اما تا زمان این اقدام هیچ تذکری مبنی بر نامناسب بودن محل به مسئولان برگزاری مراسم داده نشده بود.
وی ادامه داد: اعلام دادستانی مبنی بر نامناسب بودن محل برگزاری مراسم در حالی صورت می‌گیرد که در نامه‌ای که فرمانداری به نیروی انتظامی برای اعلام نظر در زمینه محل برگزاری مراسم ارسال کرده بود، نیروی انتظامی طی نامه شماره 10/16/1423/1968 مورخ 31 تیرماه 96 اعلام کرد مراتب در گزارشی به دادستان رسید و در پی نویس مقرر شد وفق مصوبه شورای فرهنگ عمومی اقدام شود و برگزاری این مراسم در سالن کارگران قوچان را بلامانع دانست و به لحاظ قانونی تنها مرجع اعلام نظر در مورد مکان نیروی انتظامی است.
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی ادامه داد: پس از اعلام دادستانی، پیگیری‌های زیادی انجام شد که با توجه به حضور مردمی که از راه‌های دور و نزدیک آمده بودند مراسم در ساعت مقرر برگزار شود اما پیگیری‌ها به نتیجه نرسید.
تحفه‌گر بیان داشت: با وجود پیگیری‌های انجام شده متاسفانه سالن فک پلمب نشد و دادستان نیز هیچ نامه‌ای مبنی بر علل لغو این برنامه به فرمانداری یا ارشاد ارسال نکرد؛ ساعت 23:30 شب گذشته به دستور معاون استاندار خراسان رضوی و توسط جانشین فرماندار درب‌ها باز شد و مردم وارد سالن شدند.
وی افزود: بنا بود این برنامه با وجود تاخیری که داشت، برگزار شود اما با توجه به این که عده‌ای از مردم بازگشته بودند و ساعت زیادی گذشته بود حافظ ناظری در سالن حضور پیدا کرده و از حال نامساعد پدر خبر داد و افزود در حال حاضر نیز شرمنده مردم هستیم.
معاون هنری و سینمایی اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی ادامه داد: این برنامه به درخواست هنرمندان و مردم و موافقت تمامی مسئولان شهرستان صورت گرفته است که در ابتدا قرار بود مراسم در سالن معلم برگزار شود اما نیروی انتظامی این سالن را مناسب عنوان کرد و تصمیم گرفته شد مراسم در این سالن برگزار شود.


ركنا




تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن