تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796666527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با فروپاشی سوریه چه‌کسی برنده می‌شود؟/بلومبرگ:روسیه به‌دنبال معامله/ترامپ علیه ایران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


ایران به‌خوبی از بازیگران غیردولتی در سوریه استفاده می‌کند
با فروپاشی سوریه چه‌کسی برنده می‌شود؟/بلومبرگ:روسیه به‌دنبال معامله/ترامپ علیه ایران
برد ایران در سوریه از زبان فردی آشنا به مسائل آن کشور که سال ها در آنجا تحت حکومت خاندان اسد زندگی کرده است / در این بازی و چگونگی استفاده از مهره های منطقه ای باید به آن چه خبرگزاری «بلومبرگ» در پرسش و پاسخ با «اندرو تبلر» که سال‌های زیادی را در سوریه تحت حکومت اسد زندگی کرده است از او چشم‌انداز آینده سیاسی سوریه را جویا شده است. این گزارش با این عنوان منتشر شده است: «با فروپاشی سوریه تنها ایران است که قطعا برنده میدان خوهد بود».
روز نو : برد ایران در سوریه از زبان فردی آشنا به مسائل آن کشور که سال ها در آنجا تحت حکومت خاندان اسد زندگی کرده است / در این بازی و چگونگی استفاده از مهره های منطقه ای باید به آن چه
 خبرگزاری «بلومبرگ» در پرسش و پاسخ با «اندرو تبلر» که سال‌های زیادی را در سوریه تحت حکومت اسد زندگی کرده است از او چشم‌انداز آینده سیاسی سوریه را جویا شده است.  این گزارش با این عنوان منتشر شده است: «با فروپاشی سوریه تنها ایران است که قطعا برنده میدان خوهد بود». 


به گزارش روز نو ؛ تبلر با اشاره به اینکه سوریه نیز مانند اردن و عراق کشوری ساختگی بوده است، افزوده است که برخلاف اروپایی‌ها، عثمانی‌ها زمانی که کنترل سوریه را در اختیار داشتند دستکم به مردمان محلی احترام می‌گذاشتند. او اشاره می‌کند که به دلیلی موزائیکی بودن و تنوع زیاد فرقه‌ای در سوریه هرگز هویت واحد سوری وجود نداشت و این باعث ایجاد مشکلاتی شد که محصول دوران استعمار خارجی بر سوریه بود. این کشور به همین‌خاطر با چندین کودتا مواجه بود و پس از آن همیشه با قانون وضعیت اضطراری اداره شد. 


با فروپاشی سوریه چه‌کسی برنده می‌شود؟/بلومبرگ:روسیه به‌دنبال معامله/ترامپ علیه ایران


این فرد آشنا به مسائل سوریه در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی میان بشار اسد و پدرش حافظ اسد وجود دارد، می‌گوید: «حافظ فردی خشن بود و در مقابله با مخالفان سرسخت. رژیم او اما قابلیت کنترل بر اوضاع را داشت و دارای برنامه بود. بشار اسد وعده زیاد می‌دهد اما چندان به وعده‌ها عمل نمی‌کند». 


او در ادامه اشاره می‌کند که توافق اخیر بین ترامپ و پوتین رییس‌جمهوری روسیه درباره جنوب غربی سوریه یک مورد آزمایشی است و هدف اصلی ترامپ جلوگیری از پیشروی نیروهای ایرانی در آن منطقه از سوریه بوده است. در این میان اما میزان قدرت نیروهای شورشی آموزش‌دیده توسط امریکایی‌ها به قدری نیست که قادر به در اختیارگیری کنترل کل سوریه باشند. او اشاره می‌کند که نسبت به این توافق و کارامدی آن شکاک است و تردید دارد چرا که روس‌ها به شدت بر روی حکومت سوریه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 


او در ادامه می‌افزاید: «روس‌ها نظرات مختلفی در مورد سوریه دارند. اگر با وزارت خارجه روسیه صحبت کنید از مذاکرات معقول و را‌حل دیپلماتیک می‌گویند. اگر با وزارت دفاع روسیه صحبت کنید پاسخ بسیار متفاوت و جنجالی‌ای می‌دهد. این دو مرکز در کرملین در برابر یکدیگر قرار دارند. فکر می‌کنم روس‌ها می‌دانند که در نهایت نمی‌توانند به طور کامل از سوریه خارج شوند. آنان خواهان یک معامله هستند اما معامله‌ای که می‌خواهند فقط در مورد سوریه نیست. برای آنان مسئله مربوط به تحریم‌های امریکا به طور خاص موضوع کریمه است. باید دید آیا امریکا حاضر است هزینه دهد و در مورد اوکراین و اهداف پوتین سکوت کند و در برابر آنچه امتیازی را درباره سوریه بدست خواهد آورد». 


این تحلیلگر در ادامه با نگرانی می‌گوید که پس از نابودی داعش در رقه این گروه‌های حامی ایران از جمله حزب الله خواهند بود که در سوریه یکه‌تاز هستند. او می‌افزاید: «اگر شرایط همین‌گونه ادامه یابد حکومت اسد با حمایت ایران پابرجا می‌ماند و نیروهای شیعه مشابه عراق در سوریه قدرت می‌گیرند. ایران از خلاء ایجاد شده به خوبی استفاده می‌کند. 


او در ادامه اشاره می‌کند که مشکل کشورهای سنی منطقه و کشورهای غربی متحد آنان این است که شبه‌نظامیان مشابه ایران را ندارند. دولت‌های شکسته و غیر منسجم در منطقه فاقد توان مقابله با گروه‌های مورد حمایت ایران هستند. اگرچه روس‌ها اسد را در قدرت نگه داشته‌اند اما ایرانی‌ها کسانی هستند که سود اصلی را کسب خواهند کرد.


آفتاب




تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن