تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816089513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقایسه ۶ داشبورد جدید خودروهای ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:الف: مقایسه ۶ داشبورد جدید خودروهای ایرانی


در این گزارش با داشبوردهای جدید ۶ خودرو ایرانی بیشتر آشنا می شوید.


تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
هنگام خرید یک خودرو مؤلفه های زیادی مورد توجه و بررسی قرار می گیرند اما شاید مهمترین آیتم در هنگام خرید یک خودروی جدید برای بسیاری از افراد طراحی بیرونی آن باشد. ولی از سوی دیگر، طراحی داخلی خودرو نیز اگر نگوییم مهمتر از طراحی بیرونی است، قطعاً اهمیتی یکسان با استایل بیرونی یک خودرو دارد چراکه این طراحی داخلی است که راننده مدام با آن سروکار داشته و باید از همه لحاظ مناسب باشد. در این گزارش با داشبوردهای جدید ۶ خودرو ایرانی بیشتر آشنا می شوید.  1-پراید: گرچه داشبورد جدید پراید X۱۰۰ از ظاهر مدرن تری نسبت به قبل برخوردار شده اما کیفیت بسیار پایینی حتی نسبت به داشبورد قدیمی پراید دارد. در هرحالی از تغییرات داخلی پراید نسبت به قبلی می‌توان به تغییر دریچه های تهویه با قابلیت بسته شدن، تغییر رودری ها، تغییر کنترلرهای سیستم تهویه و تغییر غربیلک فرمان اشاره کرد که البته در سری های جدید پراید که مجهز به دوایربگ هستند غربیلک فرمان بازهم تغییر کرده و ظاهر زیباتری پیدا کرده است. علاوه براین، در صفحه آمپر هم تغییراتی اعمال شده که از مهمترین آنها می‌توان به تغییر آمپرهای بنزین و دمای آب از آنالوگ به نمونه دیجیتالی اشاره کرد.

2-پژو پارس ای ال ایکس طراحان ایران خودرو در داشبورد بالاترین عضو خانواده پارس که اصطلاحا لوکس تر از دو سدان دیگر ایران خودرو است، از قطعات تزئینی طرح چوب استفاده کرده اند تا نمایی لوکس به کابین ببخشند. خوشبختانه داشبورد پارس از تریم دورنگ مشکی - کرم برخوردار بوده و چند وقتی است غربیلک فرمان جدیدی هم برای آن ارائه شده که با ۴۰۵ و آریسان متفاوت است و در مجموع استانداری بالاتر از خودروهای تولید داخلی دارد.

3-سمند به عنوان نخستین خودروی به اصطلاح ملی ایران خودرو، از خویشاوندان پژو ۴۰۵ محسوب می شود که هم اکنون در دو نسخه اس ای و ای ال ایکس در حال تولید است. سمند نیز در داخل خود از زمان معرفی در سال ۱۳۷۹ تغییرات عمده ای را تجربه نکرده و فقط می‌توان ارائه غربیلک فرمان جدید و مجهز به ایریگ را تنها تغییر عمده نمای داخلی سمند در طول این سالها دانست که البته فرم کلی آن کاملاً با غربیلک آریسان یکسان است. با این حال طراحی داخلی و داشبورد سمند ال ایکس هنوز هم نسبتا زیبا بوده و با استفاده از رنگ کرم، قطعات طرح چوب و رودری های پارچه ای، تا حدودی لوکس به نظر می رسد.

4-رانا این ماشین که در اصل نسخه ارزان سازی شده پژو ۲۰۶ اس دی محسوب می شود، در داخل از نمایی کاملا متفاوت با ۲۰۶ برخوردار است. این داشبورد هرچند بعد از داشبورد پژو ۲۰۶ طراحی شده و جدیدتر محسوب می شود اما نمی توان آن را به زیبایی داشبورد ۲۰۶ دانست. علاوه بر این، در داشبورد و رودری های رانا برخلاف ۲۰۶ اثری از پارچه نبوده و تماما از پلاستیک استفاده شده است.



5-ساینا ساینا نسخه فیس لیفت شده تیبا سدان در داخل تغییرات تقریباً کاملی را تجربه کرده است. این خودرو از داشبورد جدیدی با تریم دو رنگ مشکی - نقره ای استفاده می کند که در بخش بالایی همانند پژو ۲۰۶ نمایشگر کوچکی قرار گرفته و در کل طراحی بهتری نسبت به داشبورد بی روح و کسلی کننده تیبا دارد.



6-دنا در نهایت در پایان مطلب نیز به گران ترین خودروی تولید داخلی با برند ملی یعنی دنا نگاهی می اندازیم. دنا که نسخه کاملا تغییر یافته ای از سمند یا سورن محسوب می‌شود، از داشبورد کاملا جدیدی هم سود می‌برد که با دو تریم تک رنگ مشکی و دو رنگ مشکی - کرم ارائه می‌شود. کاملا واضح است که در طراحی این داشبورد از محصولات هیوندای الهام گرفته شده است و می‌توان تا حدودی آن را زیبا و به‌روز دانست درحالی که نسخه تریم دو رنگ آن نمای لوکس‌تری دارد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن