تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798320354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشروح پنجمین جلسه دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی: تشریح قرارداد بابک زنجانی با مهدی شمس زاده از سوی رئیس دادگاه و استنکاف متهم از آن


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مشروح پنجمین جلسه دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی: تشریح قرارداد بابک زنجانی با مهدی شمس زاده از سوی رئیس دادگاه و استنکاف متهم از آن
قاضی مقیسه در پنجمین جلسه دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی با توجه به اظهارات مهدی شمس زاده مبنی بر نداشتن قرارداد با هیچکسی در این خصوص ، متن قرارداد این متهم با بابک زنجانی را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ، پنجمین جلسه دادگاه متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی با اعلام جلسه علنی از سوی قاضی محمد مقیسه رئیس دادگاه ، رسمیت یافت.
قاضی مقیسه با تذکر ماده 354 قانون آیین دادرسی کیفری برای رعایت نظم دادگاه از سوی حضار ، اتهامات مهدی شمس زاده متهم ردیف دوم پرونده نفتی را براساس کیفرخواست صادره قرائت کرد و سپس از این متهم خواست تا با حضور در جایگاه به ادامه دفاعیات خود در برابر اتهامات وارده بپردازد.

رئیس دادگاه قبل از حضور متهم ردیف دوم در جایگاه از او خواست دیگر به حاشیه نپردازد و گفت: همه معتقدند(در این پرونده) نفت به شمس زاده واگذار و از طریق او به شرکت فال تحویل داده شد.
قاضی مقیسه ، سرنوشت بقیه پول حاصل از فروش نفت را مبهم دانست و خطاب به متهم گفت: شما حق دارید دفاع کنید و ما هم به دفاعیات شما گوش می دهیم اما مسائل تکراری چند روز گذشته تکرار نشود؛ شما راجع به یک میلیارد و 200 میلیون یورویی که توسط یکی از زیرمجموعه های شرکت نفت برای پرداخت طلب پیمانکاران پارس جنوبی به شما تحویل داده شده است ، توضیح دهید.

وی اضافه کرد: طبق پرونده ، پول ها صرف خرید هواپیما ، کشتی ، هتل و هرچیزی که بابک خواسته، شده است و چیزی به بیت المال بازگردانده نشد.
مهدی شمس زاده پس از این اظهارات قاضی با حضور در جایگاه اظهار کرد: بنده در قالب کیفرخواست ، دفاع کردم و یک به یک موارد اتهامی مانند مشارکت ، اخلال در نظام اقتصادی ، جعل و کلاهبرداری و عواید حاصل از جرم را توضیح دادم ؛ اگر هم دادگاه طول کشید به دلیل پرسش و پاسخ ها است.
این متهم ادامه داد: بنده مشکل کمر و زانو دارم و مایل نیستم اینجا بایستم که از من عکس بگیرند و سوژه شوم.

وی با بیان چند نکته مبنی براینکه کیفرخواست گزینشی، مصادره به مطلوب و مهندسی معکوس نوشته شده است، گفت: مدعی العموم در کار خود عالم و دانا است اما دفاعیه بنده هم با سند و مدرک و به صورت منطقی است.
شمس زاده درباره اتهام مشارکت در اخلال نظام اقتصادی گفت: در جای جای پرونده ، وضعیت زمان تحریم و اضطرار شرایط کشور چون خورشید تابان در یک روز ، روشن است و بدون در نظر گرفتن شرایط تحریم ، نمی توان راجع به پرونده اظهارنظر کرد.

وی با بیان اینکه این ادعانامه با دیدن نیمه خالی لیوان نوشته شده است ، ادامه داد: در مقام عمل کسی مقصر است که به شرکت اس سی تی بنکرز ، اعتبار میلیونی داد. .
وی از دادگاه خواست تا در صورت وصول سندی مبنی بر کلاهبرداری ، آن سند را نشان دهند و افزود: با توجه به نقش کوچکم در این پرونده و نشان دادن عدم هرگونه سوء نیت خودم، فعال ما یشاء بابک زنجانی مشهود است و تنها پنج درصد از شرکت اونرایر سهم من بود که این پنج درصد را هم زمان آزادی خودم پس دادم و قراردادی با کسی امضا نکردم.
قاضی مقیسه در همین حین خطاب به او گفت: شما با کسی قرارداد امضا نکردید ؟ و ادامه داد: با شرکت نفت امضا نکردی، بابک زنجانی چطور ؟

که متهم پاسخ داد: با بابک زنجانی به عنوان کارگزار امضا کردم .
قاضی با استناد به قرارداد روز چهارشنبه مورخ 15 آذرماه 91 ساعت 16 در دفتر بابک زنجانی گفت: در این قرارداد که با حضور شما و بابک زنجانی امضا شد در خصوص نحوه برنامه های شبکه فساد سازمان یافته و اینکه پول ها چگونه خرج شود و به دست شرکت نفت نرسد ، مواردی به امضا رسید که مفاد این قرارداد ، هیچکدام در جهت توسعه اقتصادی کشور و پرداخت طلب پیمانکاران نبود.
ادامه دارد...



۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن