تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798134368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر ارتباطات: تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفت


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: معاون وزیر ارتباطات: تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفت
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به فارس گفت: تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفته و با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شبکه‌های بین‌المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان را به ایران بیاورند و برای این کار به آنها مهلت می‌دهیم.


نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری در نمایشگاه الکامپ بیست و سوم در پاسخ به سؤال فارس، گفت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شرکت‌های بین المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان به داخل ایران بیاید که برای این کار، به آنها زمان و مهلت می‌دهیم و به دلیل همین الزام، تلگرام پذیرفته که بیاید، در غیر این صورت مشمول سیاست‌های مصوب خواهند شد. 


وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیرو این مصوبه که آیا درباره فیلتر شدن شبکه‌های جدیدی تصمیم‌گیری شده، گفت: در جریان نیستم. 


وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه بسته شدن استارتاپ‌هایی که در بستر تلگرام مبادله پول انجام می‌دادند، گفت: مبادله پول روی تلگرام انجم نمی‌دهیم. 


* گزارش فاز 3 شبکه ملی اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی ارائه می‌شود


جهانگرد از برگزاری دو نمایشگاه الکامپ و تلکام به طور همزمان در سال آینده و احتمالاً در همین زمان الکامپ خبر داد. 


وی درباره وضعیت پروژه موتورجستجوهای بومی گفت: هم‌اکنون دو موتور جستجوی فارسی‌جو و یوز، 4 میلیارد صفحه فارسی را جستجو می‌کنند که پس ز این مرحله به دنبال بسترهای اقتصادی برای پایداری این سرویس‌ها هستیم. 


جهانگرد درباره اینکه آیا اقدامات وزارت ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات مورد تأیید شورای عالی فضای مجازی است، گفت: در طول اجرای دو فاز شبکه ملی اطلاعات دو بار به شورای عالی گزارش دادیم و گزارش فاز سوم که به زودی افتتاح می‌شود را نیز ارائه می‌کنیم و در مجموع با مرکز علمی ارتباط دائم داریم. 


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سؤالی درباره اینکه مدیرعامل شرکت زیرساخت از عدم همکاری دستگاه‌ها به شبکه ملی اطلاعات انتقاد کرده، گفت: به نظرم نمی‌آید مطلب درست منتقل شده است. در ایران چیزی غیر از شبکه ملی اطلاعات نداریم و همه مبادلات اطلاعات در بستر شبکه ملی اطلاعات است، به نظرم صحبت آقای جهرمی درباره ترافیک سوئیچ تبادل اطلاعات تهران بوده که برخی می‌خواهند مستقیم به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند و برخی خواهان اتصال از طریق IXP هستند. 


وی گفت: انتظار می‌رود مطالعه در این زمینه بیشتر شود و هر مطلبی بیان نشود. 


وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره دغدغه برخی کاربران از عنوان اینترنت ملی که به اشتباه در گذشته برای شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌شد، گفت: این سؤال خیلی کهنه است و این دغدغه اکنون برطرف شده است. 


*آغاز به کار دولت موبایلی تا دو روز دیگر 


جهانگرد در مورد اقدامات این سازمان در مورد اجرای دولت الکترونیک گفت: توسعه دولت الکترونیک دارای دو بخش متمرکز (تأمین استانداردها و برنامه‌ها) با متولی‌گری شورای اجرای فناوری اطلاعات و بخش دوم اجرا در دستگاه‌ها است. 


وی گفت: در بخش دوم 8 پروژه تعریف شده که فاز مقدماتی موبایل گاورمنت (دولت موبایلی) به عنوان یکی از این پروژه‌ها طی دو روز آینده اعلام می‌شود و همه خدمات دولت الکترونیک روی موبایل قابل دریافت خواهد شد. 


جهانگرد افزود: 2 هزار مجوز در نظام اداری ایران وجود دارد که بروکراسی ایران ترکیبی از این مجوزهاست که با طرح پایش مجوزهای کسب و کار، صدور مجوزها وارد فاز الکترونیکی شدن و یکپارچه‌سازی می‌شود. 


رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین از اتصال کارپوشه ملی ایرانیان به سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات خبر داد و گفت: داده‌ها در کارتابل قرار می‌گیرد و به این طریق اسناد حفظ و امنیت می‌شوند و از بین نمی‌روند. 


* تحریم ارائه خدمات میزبانی به سایت‌های ایرانی از سوی آمریکا اعلام نشده


جهانگرد در پاسخ به سؤالی درباره رونق اپلیکیشن‌نویسی در ایران و نظارت بر آنها گفت: در بخش ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران، خدمات تست و ایمن‌سازی برای اپلیکیشن‌ها فراهم است و شورای عالی فضای مجازی، نظارت بر اپلیکیشن‌ها را تأکید کرده است. 


وی ادامه داد: 140 هزار اپلیکیشن در ایران نوشته شده که بسیاری از آنها از بستر اطلاعاتی دولتی باید استفاده کنند و معتقدیم اگر دولتی‌ها اطلاعات خود را آزاد کنند، اپلیکیشن بیشتری نوشته خواهد شد. 


جهانگرد در پاسخ به سؤالی درباره اعمال محدودیت برای برخی سایت‌های ایرانی که در خارج هاست می‌شوند، توسط سرویس‌دهنده هاست خارجی گفت: خبر رسمی از این موضوع ندارم، اما به طور کلی همواره سایت‌هایی که اطلاعات خود را در آمریکا هاست می‌کردند مشکل داشتند و گاهی که سرویس‌دهنده نمی‌توانست پول خود را بگیرد، از ارائه سرویس خودداری می‌کرد که شاید این اتفاق نیز در همین موضوع رخ داده و سیاست کلی درباره تحریم در این بخش اعلام نشده است. 


تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۶ - 22 July 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن