تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798581054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام وزارت خارجه ایران درباره بحران قطر و عربستان: دعوا بین دشمنان ما شکل گرفته و طبیعی است که اجازه دهیم پیش برود


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مقام وزارت خارجه ایران درباره بحران قطر و عربستان: دعوا بین دشمنان ما شکل گرفته و طبیعی است که اجازه دهیم پیش برود
آمریکایی‌ها خطر وهابیت را دریافته و شروع به قطع آن کرده‌اند/ دعوای بین قطر و عربستان به خاطر اخوان‌المسلمین است
 مدیرکل کشورهای خلیج فارس در وزارت خارجه گفت: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر امریکایی‌ها خطر وهابیت را دریافته و شروع به قطع وهابیت کرده‌اند؛ حتی بسیاری از کشورهای اروپایی مراکز مربوط به وهابیت را بستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، فرازمند در یازدهمین همایش دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در خصوص جریانات تکفیری و داعش گفت: امروزه تحولات بین المللی در تقابل بین جریانات تکفیری و سایر دنیا ایجاد شده که تاثیرگذار است و این تقابلات بین خود تکفیری ها نیز وجود دارد که شاید ریشه در گذشته داشته و اکنون بروز پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه چهار تقابل بین وهابیت و تکفیری وجود دارد که یکی از آنها تقابل جریان سلفی با اهل بیت(ع) و تشییع است، افزود: حکومت سعودی از زمان استقرار خودش بر وهابیت تاکید داشته است و خود را در چارچوب بدعت و نفی تعریف کرده است.

مدیر کل کشورهای خلیج فارس در وزارت خارجه بیان کرد: بزرگترین بدعت گذاری در نظر آنان تشییع می باشد و تمرکزشان به تقابل تشییع و سلفی هاست، در 70 سال گذشته آنچه در ادبیات تشییع وجود داشته پاسخ به شبهاتی است که وهابیت در خصوص شیعه به وجود آورده است.

فرازمند خاطر نشان کرد: سه تقابل دیگر وجود دارد که یکی از آنها برون دینی و دو تای دیگر درون دینی است.

این کارشناس مسائل منطقه ای در ضمن سخنان خود ضمن بیان این نکته که از زمان ایجاد داعش شاهد گسترش افسارگسیختگی آنان در منطقه و فرا منطقه هستیم، تصریح کرد: این افسارگسیختگی آنان امنیت منطقه را به مخاطره انداخته و برای اولین بار شاهد ترویج ادبیات مربوط به وهابیت در ادبیات سیاست غرب هستیم.

فرازمند متذکر شد: تا قبل از حادثه 11 سپتامبر به ندرت در ادبیات سیاسی غرب به واژه وهابیت پرداخته می شد به این خاطر که حکومت وهابی هم پیمان غرب بوده است، اما بعد از حادثه 11 سپتامبر شاهدیم که مقالات بسیاری مربوط به وهابیت در غرب چاپ شده و ده ها کتاب در این خصوص منتشر شده است، هم چنین می بینیم که در غرب مصداق تروریسم را وهابیت معرفی می کنند تا جایی که مقابله با وهابیت در برخی از کشورهای اروپا و امریکا به شکل قانونی درآمده است.

مدیر کل کشورهای خلیج فارس در وزارت خارجه خاطر نشان کرد: در ماه های پایانی ریاست جمهوری اوباما دیدیم که 28 صفحه محرمانه از حادثه 11 سپتامبر منتشر شد که در آنها به صورت آشکار جای پای شخصیت های رسمی عربستان دیده می شود بعد از انتشار این 28 صفحه حتی می توان پادشاه سعودی را که در آن حادثه دست داشته به محاکمه کشید.

این کارشناس مسائل منطقه ای بیان کرد: در غرب هم قانون جاسات تصویب شد که با تصویب این قانون 9 هزار شکایت از دستگاه و شاهزاده های عربستانی به ثبت رسید و بسیاری از کشورهای اروپایی مراکز مربوط به وهابیت را بستند.

وی با بیان اینکه منابع مورد دسترسی پژوهشگران غربی در خصوص وهابیت اسناد سیاسی است و فقهی نیست گفت: وزارت خارجه ایران با همکاری مراکز دینی قم بیش از هزار سند در خصوص وهابیت جمع آوری و در فایلی تهیه و در اختیار مراکز غربی قرار داده است.

وی تاکید کرد: تقابل سوم وهابیت در سال های اخیر تقابل با مکاتب فقهی اهل سنت است .

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به این مطلب که برای پنج دهه شاهد هژمونی فرهنگی وهابی در کشورهای دیگر می باشیم خاطر نشان کرد: وهابیت فرهنگ خود را حتی در جوامع شیعی مانند ایران تعریف کرد و آموزه های دینی خود را به صورت مستقیم آموزش می داد آنچه که باعث شد هژمونی فرهنگی وهابیت بشکند حادثه 11 سپتامبر بود که 15 نفر سعودی در آن دست داشتند.

فرازمند افزود: امریکا امروز خطر وهابیت را دریافته و شروع به قطع وهابیت کرده است.

 وی با یادآوری این نکته که تقابل دیگر وهابیت با اهل سنت است گفت: نمونه آن حادثه اخیر بین عربستان و قطر می باشد که در این چارچوب است.

مدیر کل کشورهای خلیج فارس در وزارت خارجه متذکر شد: قطر بزرگترین پایگاه اخوان المسلمین است و هم چنین متحد قوی ترکیه می باشد و دعوای بین این دو کشور قطر و عربستان به خاطر اخوان المسلمین است.

این کارشناس مسائل منطقه ای بیان کرد: در پشت این جریان امارات وجود دارد که دشمن اخوان است و معتقد است که اخوان المسلمین از خطوط قرمز عبور کرده است.

فرازمند خاطر نشان کرد: امارات توانست عربستان را به این دعوا بکشاند که از نظر تحلیل گران هنوز وقت این که عربستان ورود پیدا کند نبود.

 وی در پایان سخنان خود بیان کرد: دعوا بین دشمنان ما شکل گرفته و طبیعی است که اجازه دهیم پیش برود.


تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۶ - 19 July 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن