محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829635453
نقد و بررسی Get Even
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی بازی Get Even "به قلم احسان عباسی نسب" داستانسرایی در دنیای بازیها مسیر پرپیچ و خمی را پشت سر گذاشته است و امروزه دیگر بازیهای بسیار زیادی را در قفسههایمان میبینیم که داستانشان به نوعی بازتابی از دنیای واقعی هستند؛ بنابراین چندان تعجبآور نیست اگر میشنویم عرضهی بازی Get Even، که روایتی علمی-تخیلی از یک رویداد تروریستی است، بهدلیل حملهی تروریستی در شهر منچستر با تاخیر مواجه میشود. این اتفاق ممکن است باعث شود که عدهای فکر کنند این بازی نیز یک بازی کلیشهای است که در آن باید در تعقیب آدمبدها باشید اما حقیقت چیز دیگریست، Get Even داستان به شدت پیچیدهتر و تیرهتر از آنچه تصورش را میکنید در خود پرورانده است. در مقالهای که پیش از این برای بازی نوشته بودم، مقدمه داستان را به طور کامل تعریف کردم و فکر میکنم دیگر نیازی نیست دوباره آنها را تکرار کنم، اما در ادامه باید اضافه کنم که پس از حملهی تروریستی و اتفاقاتی که برای "کول بلک" میافتد؛ او سعی میکند به کمک مردی ناشناس که خود را "Red" معرفی میکند و همینطور به لطف تکنولوژی بازسازی خاطرات یعنی پاندورا، تکههای پراکندهی پازل داستان پیچیده بازی را کنار هم چیده و از این طریق پاسخهای مجهول ذهنش را پیدا کند. قصهای که در اینجا برایمان روایت میشود بیش از هرچیز دیگری، کوششی است برای به تصورکشیدن تفاوتهای بین حقیقت و واقعیت، دروغ و خیانت و ظاهر و باطن افراد در مواجه با یکدیگر. داستانی که علیرغم اینکه به هر دری میزند تا ثابت کند رازآلود و چندلایه است اما صادقانه روایت میشود و برای درکاش تنها یه یک جفت چشم تیزبین نیاز دارید. همهی اینها مدیون دو نویسنده خلاق بازی است که مشخصا تمام تلاششان را بهکار گرفتهاند تا چیزی بینقص را به رشته تحریر درآورند.
یکی از ظرافتهای اثر جدید The Farm 51 در این است که به هیچوجه خودش را در دام یکنواختی گرفتار نمیکند. بازی مدام بین 3 منطقه جابهجا میشود. اولی در یک پناهگاه روانی متروکه جریان دارد که پر است از زندانیان دیوانه و چندتایی هم خشن و بهطور کلی در آن جمعآوری شواهد و سرنخها تا حد ممکن حرف اول را میزند. دومی متشکل از خاطراتی است که کول باید به کمک پاندورا دوباره به آنها سر بزند تا از حقایق پنهانشده پردهبرداری کند، البته در این راه باید حواسش به نیروهای امنیتی نیز باشد و در نهایت سومین خط داستانی که از قضا عجیبترین و گیجکنندهترین مورد نیز میباشد، خاطرات مبهمی است که در فضا و زمانی ناشناخته رخ میدهد و اغلب گذشته فردی به نام رابرت رمزی را روبهروی چشمان بلک و بازیکنان به نمایش میگذارد. این نوع سوئیچکردن بین دنیاها یکی از ویژگیهای ممتاز بازی است. از طرفی در همتنیدگی داستان و گیمپلی بازی بینظیر از آب درآمده. از تیمارستان مملو از پازل گرفته تا خاطرات بیشتر اکشن و فضاهای تاریکی که بیشتر روی روایت داستان تمرکز دارد؛ همه و همه تا انتها مخاطب را درنهایت شور و اشتیاق برای پیشروی در مراحل باقی نگه میدارد. با اینوجود ما این تنوع کمنظیر را در رنگبندی ستینگ نمیبینیم. رنگبندی همه محیطها تنها متمایل به خاکستری، آبی و قهوهای است که به عقیده من این تصمیم سازندگان برای کمک به تم سرد و تاریک داستان بازی بوده ولی نتیجه نهایی چندان خوشآیند درنیامده و ممکن است پس از مدتی چشم بازیکنان را خسته کند.
درخشانترین عنصر Get Even بیتردید موسیقی و صداگذاری آن است. در سرتاسر بازی بهطور قابلملاحظهای بر روی موسیقی تاکید شده و خب خوشبختانه از آنطرف نیز حمایت عالی موسیقیها نیز قابلدرک است. موسیقی بازی را آقای اولیویر دریویر (Olivier Derivier) انجام داده است. شخصی که پیشاز این کارهایش را در بازیهایی مانند Remember me و بستهالحاقی Freedom cry بازی AC: BF دیدهایم و تا حد زیادی با سبک آهنگسازیاش آشنا شدهایم. بهترین اثر دریویر اما همین Get Even است. قطعات پرتنش و اضطرابزا که با استفاده از نتهای ناخوشایند الکتریکی ساخته شدهاند آنقدر با روح بازی عجین شده است که گاهی باتعجب این سوال را از خود میپرسید آیا این موسیقی است که برای سناریو ساخته شده یا قضیه برعکس بوده است. دریویر بدونشک یکی از بهترین آهنگسازیهای امسال را Get Even انجام داده است. نکته جالب دیگر این بخش آن است که بالا و پایینآمدن سطح موسیقی بر اساس مکانی است که در آن قرار گرفتهاید. این امر در مسیریابی نیز به کمکتان میآید و گرچه استرس کار را بالا میبرد اما مطمئنتان میسازد که در مسیر درستی قدم برداشتهاید. جلوههای صوتی بهکار رفته نیز شگفتانگیز است. هنگامی که کول به دشمنان نزدیک میشود صداها بلند میشوند و نفسهای عمیق کول سنگینتر به گوش میرسد. حتی اگر دقت کنید، در بعضی مواقع مهم داستانی، صدای تیک تاک ساعت کندتر و بلندتر میشود که نشان میدهد به حادثه مهمی درحال نزدیکشدن هستید. خیلی سخت است بخواهم توصیف کنم که چهقدر ترس موجود در تیکهای پایانی شیرین و درخشان است. صدای شخصیتهای بازی هم عالی است. صداگذاری بلک کار خود را به زیبایی هرچه تمامتر انجام داده و لحظاتی نیز صدایش با صدای ند استارک مرحوم مو نمیزند. در کنار صدای جدی او، گاهی شوخیهای تلخی که بهصورت طعنهآمیز گفته میشود و یا وقتی که کول عصبانی میشود، به خوبی حس موجود در صدایش را میشنویم. سایر صداهای بازی مانند صداگذار Red بسیار عالی از آب درآمده و به هیچوجه زیر سایه صداپیشه اصلی قرار نمیگیرد.
از داستان و صداگذاری Get Even که بگذریم به گیمپلی آن میرسیم. شالوده چیدمان هسته اصلی گیمپلی بازی واقعا متحیرکننده است. همهچیز مثل نخهای یک قالی باهم مرتبط اند. هر عملی، عکسالعملی، هرفعلی، انفعالی و هرکنشی، واکنشی به همراه دارد. کافیاست یک تیر از اسلحه شما شلیک شود یا مثلا از نجات دادن یا ندادن جان یک زندانی بگذرید تا اندکی بعد عاقبت کاری که کردید برایتان روشن شود. ما در مورد فعل و انفعالات داستان صحبت نمیکنیم و اینکه تصمیمات شما چه تاثیری روی داستان خواهد گذاشت اما در همین حد بدانید که هیچچیز در Get Even بیمنطق نیست. سازندگان تلاش کردهاند با افزودن عناصر شوتر و مخفیکاری خود را از کلیشههای موجود در دیگر عناوین همژانر خود مانند Gone Home و یا Dear Esther برهانند و البته تا حدودی نیز در این راه موفق بودهاند. جالب اینجاست که با وجود اینکه شخصیت شما همیشه مجهز است اما بازی شما را تشویق میکند که دست به خشونت نزنید. این امر مخصوصا برای چنین عنوانی که عناصر شوترش –علی الخصوص گانپلی- آنقدرها عمق ندارد، نکته مثبتی تلقی میشود. در طول مسیر خاطرات، Red به کرات گوشزد میکند که به هیچکس شلیک نکنید چرا که ممکن است بر روی ثبات حافظه تاثیر منفی بگذارد و حتی آینده را تغییر بدهد. گرچه از حق نگذریم، به رگبار بستن دشمنان به لطف تکنولوژی هیجانانگیز Corner Gun (که اجازه شلیک با زاویه 90 درجه را میدهد) به شدت لذتبخش است اما در نهایت مجبور میشوید ادامه راه به صورت مخفیکاری جلو بروید. ایراد اصلی گیمپلی بازی همینجا است که خودنمایی میکند؛ مخفیکاری در بازی لنگ میزند یا بهتر است بگویم ناعادلانه عمل میکند. گاهی اوقات بازی در فضای محدود آنقدر گاردهای تا دندان مسلح میگذارد که هرچهقدر هم خوب پیش بروید ناگهان در یکلحظه شخصی شما را از ناکجاآباد میبیند و لو میروید. با اینحال در راس همه مشکلات بخش مخفیکاری باید به نقشه Real time موبایل بلک اشاره کنم که پراز باگهای فنی معتدد است. در این نقشه هر دشمن یک محدوده دید دارد که اگر احیانا در آن قرار بگیرید شما را تشخیص میدهند. اما در طول تجربهای که داشتم، بارها پیش آمد که با وجود دوربودن از این محدوده به یکباره من را پیدا کردند و به طور ناخواسته بازی وارد فاز درگیری و اکشن میشد.
پیش از این درباره اسمارتفون بلک و قابلیتهای مختلفش توضیح داده بودم. قابلیتهای مختلف موبایل بلک غیر از یکی دو مورد، بقیه کارکردی فراتر از معماهای ساده بازی را برایتان نخواهند داشت و صرفا دستنخورده تا انتها باقی میمانند. مهمترین ویژگی این موبایل اما، اسکنر شواهدش است. برای استفاده از این قابلیت بهطور مثال باید پس از پیداکردن سرنخ، با دقت عذابآوری کاری کنید که هر چهار گوشه اسکنر، سبز شود. کافیست یک میلیمتر این طرف و آن طرف بروید تا با خطای "هیچ سرنخی یافت نشد" مواجه شوید. این اسکنر مفید همینطور برای ساختن/از میان بردن آبجکتها در برخی نقاط نقشه نیز بهکار میرود که مخصوصا برای مخفیکاری حسابی نیاز میشود و خداروشکر نیازمند آن همه دقت نیست! خوشبختانه Get Even از نظر گرافیکی نیز سربلند بیرون میآید. اتمسفر خفهکننده تیمارستانی که در آن قرار میگیرید بهشدت عالی از آب درآمده و همین باعث شده که هنگامیکه در فضای باز قرار میگیرید، حس کنید که دقیقا این فرصت را بدست آورده باشید که اندکی نفس گرفته و سپس دوباره به درون اعماق اقیانوس داستانی بازی بپرید. همهی اینها اما به این معنا نیست که بازی هیچگونه نقصی از نظر دیداری نداشته باشد بلکه هنوز هم مشکلاتی در زمینه سایهزنی پویای محیط، هرازگاهی باگهای آزاردهنده مانند گیرکردن شخصیت(مخصوصا هنگام بارگزاری مجدد) و تا حدودی خالیبودن گوشهوکنار فضای اطراف از ضعفهایی هستند که مشاهده کردهام و احتمالش هست با عرضه بهروزرسانیهای آتی حل شوند. بازبینی تصویری
همهچیز با رسیدن به این دختر شروع میشود
معماها تنوع خوبی دارند اما نسبتا آسان خواهندبود.
به غیر از Corner gun اسلحههای دیگری نیز آن بیرون پیدا می شود که ارزش تجربهکردن دارند.
اثری زیبا و قابلتامل از بیمار 19-2
اتاق فکر، جایی برای بررسی دقیق و موشکافانه سرنخها و بهره بردن از سلاحهای مجانی!
لتوپار کردن دشمنان همزمان آسانترین و بدترین ایده برای پیشرفت در مراحل است
ترکیب اتمسفر گیرا، موسیقی متن اضطرابزا و یک داستان جذاب باعث میشود چنین لحظاتی در بازی بهیادماندنی شود نکات مثبت موسیقیمتن بینظیر و درخشان داستانسرایی فوقالعاده و داستانی جذاب همراه با تعلیق تنوع بالا گیمپلی صداپیشگی حرفهای شخصیتها نکات منفی برخی از عناصر گیمپلی ایراداتی دارند گرافیک تکنیکی بازی پایینتر از حد انتظار است سخن آخر Get Even بازی بینقصی نیست، حتی شاید یک بازی ماندگار هم نتوان به آن لقب داد؛ اما حقیقتا برای همه کسانی که دنبال یک بخشتکنفره جذاب، هیجانانگیز و قدرتمند هستند به سان لنگهکفشی در بیابان خواهد بود. اثری که ثانیه به ثانیه و قدم به قدم به هیجانش افزوده میشود و درنهایت با یک پایان زیبا منفجرتان خواهد کرد. Verdic "Get Even" may not be a perfect game, it might not be even a memoriable game, but for those who seek a tremendous and incredible single-player, it is a unique recommendation, It will be a game that"d increase it"s thrill and excitement and finally, ends itself with a mindblowing ending Score: 8 - PC Version
4 ساعت پيش
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]
صفحات پیشنهادی
«فقط پنج دقیقه» نقد و بررسی می شود
فقط پنج دقیقه نقد و بررسی می شود شناسهٔ خبر 3964876 - شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳ ۰۱ فرهنگ > کتاب jwplayer display inline-block; نشست نقد و بررسی تک داستانی از مجموعه فقط پنج دقیقه عصر امروز در فرهنگسرای ملل برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر نشست نقد و بررسی تک داسنقد و بررسی Endless Space 2
نقد و بررسی Endless Space 2 حامد زاهدی تا به حال مهارتهای خود را در عناوین استراتژیک به چالش کشیدهاید اگر میخواهید سطح تواناییهای مدیریت خود را بسنجید و به ایجاد امپراطوری عظیم در میان ستارههایی ناشناخته در آن سوی جهان بپردازید به دنیای سرد و بی&نقد و بررسی ویدئویی Farpoint
Farpoint یکی از عناوین شوتر PlayStation VR است که در E3 2016 معرفی شد و اواخر اردیبهشت روانه بازار گشت این بازی یکی از معدود عناوین PS VR است که در کنار ارائه گرافیکی جاهطلبانه یک شوتر خوشساخت و نسبتا موفق نیز محسوب میشود براساس نقدهای منتشر شده Farpoinنسبت اومانیسم با دین نقد و بررسی می شود
کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی با عنوان بررسی نسبت اومانیسم با دین با تاکید بر آموزه های اسلامی برگزار می شود به گزارش خبرگزاری مهر کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی با عنوان بررسی نسبت اومانیسم با دین با تاکید بر آموزه های اسلامی توسط اداره همکاری های علمی و پژوهشیمحمود صیدی، سید محمد موسوی بررسی و نقد دیدگاه ابن سینا در مورد خیال متصل و منفصل
محمود صیدی سید محمد موسویبررسی و نقد دیدگاه ابن سینا در مورد خیال متصل و منفصل اثبات تجرد مثال متصل با اثبات وجود عالم مثال ملازمه دارد و با اثبات تجرد یکی وجود تجرد دیگری نیز اثبات می شود چکیده اثبات تجرد مثال متصل با اثبات وجود عالم مثال ملازمه دارد و با اثبات تجرد یکی وجودروزی روزگاری: رفیق بی کلک، شات گان! | نقد و بررسی بازی Contra - سایت خبری تحلیلی بازی های کامپیوتری
در سال ۱۹۸۷ کمپانی کونامی که آن موقع ها هنوز همچون حالا بد نام و ملعون نشده بود بازی ای را بر روی پلتفرم های آرکید منتشر کرد به نام Contra بازی ای که با هر بار باختن باید سکه ای دیگر در درون دستگاه می انداختید تا به شما اجازه ی بازی بدهد از قضی این بازی واقعا نیز سخت و دشوار بو[سینماگیمفا]: غربِ تگزاس، ۸۰ سال بعد… | نقد و بررسی فیلم Hell or High Water - سایت خبری تحلیلی بازی های کامپیو
پس از اکران فیلم سیکاریو به کارگردانی دنی ویلنو و موفقیت آن بخشی از توجه ها به سمت نویسنده ی آن یعنی تیلور شریدان معطوف شد او که اصلاً بازیگر است و سابقه ی بازی در سریال تحسین شده ی پسران هرج و مرج را دارد برای اولین بار نویسندگی را در آن مقیاس تجربه می کرد و حالا در سال ۲۰۱۶دستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی/۱ آصفری: وزارت خارجه کمی دیپلماسی انقلابی را چاشنی دیپلماسی لبخند
دستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی ۱آصفری وزارت خارجه کمی دیپلماسی انقلابی را چاشنی دیپلماسی لبخند کند عربستان را به پای میز محاکمه بکشانیم عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مسئولان وزارت خارجه باید کمی دیپلماسی انقلابی را چاشنی دیپلماسی گفتوگو و لبخند کندستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی/۲ فضائلی: وزارت خارجه از انفعال خارج شود/ زحمات تیم مذاکره کننده
دستگاه دیپلماسی در بوته نقد و بررسی کارشناسی ۲فضائلی وزارت خارجه از انفعال خارج شود زحمات تیم مذاکره کننده را نادیده نگیریم برجام خواسته مردم را تامین نکرده کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه مقامات و مسئولان وزارت خارجه باید از حالت انفعال خارج شوند گفت اگر جایگاه جمهوری انقد و بررسی فصل کامل The Walking Dead: A New Frontier
نقد و بررسی فصل کامل The Walking Dead A New Frontier به قلم علیرضا رزمجویی طعم The Walking Dead را به یاد آورید زمانی که دنیای پیرامون بازی به شخصیتها اجازه نمیداد تا به مشکلاتی کوچکتر از بقا و زنده ماندن بیاندیشند زمانی که تصمیمگیری برای سرنوشت شخصیت&-
علم و فناوری
پربازدیدترینها