تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816909913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود دو کتاب جدید به مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



ورود دو کتاب جدید به مدارس
روز نو : رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ورود دو عنوان کتاب جدید برای اولین بار به مدارس خبر داد و گفت: امسال دو  کتاب جدید «انسان و محیط زیست» و «تحلیل رویکرد فرهنگی» در پایه یازدهم برای اولین بار وارد گردونه آموزشی می‌شوند .


به گزارش روز نو ، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در تشریح روند چاپ و توزیع کتب درسی سال جدید اظهار کرد: خوشبختانه امسال در پی تغییر محتواهای درسی بر اساس برنامه درس ملی و سند تحول  بنیادین به پایه یازدهم رسیدیم و در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در حوزه برنامه ریزی درسی سه کار مهم انجام دادیم.


وی افزود: نخست آنکه کتب پایه دهم مورد ارزیابی قرار گرفت. سال گذشته کتب پایه دهم مشمول تغییر شدند و جدیدالتالیف بودند و به صورت آزمایشی در سراسر کشور توزیع و تدریس شدند. امسال  نظرات معلمان و صاحبنظران را درباره این کتب دریافت کردیم تا اگر  تغییری لازم بود، اعمال کنیم.


اعمال اصلاحاتی بر کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای  


اصلاحات جزئی «شیمی» و «زیست»


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از اعمال اصلاحات و تغییراتی در کتب درسی پایه دهم خبر داد و گفت: کتاب‌های پایه دهم که مشمول اصلاح و تغییر شده بودند از فردا به زیر چاپ می‌روند.


محمدیان دربار کتبی که مشمول تغییر و اصلاح شده بودند نیز گفت:  معلمان تذکراتی داشتند که مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد برخی تصاویر و مباحث اصلاح شوند. در  کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای برخی متون خلاصه و به برخی متون اضافه شد و تصاویری تغییر کردند. به هر حال کتاب جدید و محتوای تازه‌ای بود و ایراداتی بر آن وارد شده بود. در دروسی چون شیمی و زیست هم اصلاحات جزئی داشتیم.


وی ادامه داد: کار دوم ما پیگیری تدوین کتب درسی پایه یازدهم بود. موفق شدیم امسال تمام محتواهای آموزشی این دوره را از نو تالیف و تولید کنیم. کتب تولید شده را روی سامانه اعتبار بخشی قرار دادیم و از هر استان معلمان متعددی در برنامه اعتباربخشی شرکت کردند. قصد داریم اسامی معلمانی که در نظرسنجی هر کتاب سهیم بودند را اعلام و از آنها قدردانی کنیم. برای نظرسنجی هر کتاب بیش از ۷۰ معلم مشارکت داشتند و روند فعلی مشارکت، از سال گذشته که برنامه اعتبار بخشی کلید خورد قویتر بود.


معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون محتوای کتاب‌ها تکمیل شده و در مرحله تصویرگری و آماده سازی آنها قرار داریم، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی انجام شده دهه سوم شهریور ماه همه کتاب‌هایی که از زیرچاپ درآمده‌اند توزیع شوند و دیگر در ابتدای سال هیچ دانش آموزی بدون کتاب نماند.


ورود ۲ کتاب جدید به مدارس برای اولین بار 


محمدیان از ورود دوعنوان کتاب جدید برای اولین بار به مدارس خبر داد و گفت: امسال دو  کتاب جدید «انسان و محیط زیست» و «تحلیل رویکرد فرهنگی» در پایه یازدهم برای اولین بار وارد گردونه آموزشی می‌شوند . سال گذشته در پایه دهم کتاب های جدید وارد برنامه درسی شدند و امسال هم دو کتاب جدید به فهرست کتب درسی اضافه خواهند شد. البته کتاب مدیریت فرهنگی که عنوان «تحلیل رویکرد فرهنگی» را دارد درسی انتخابی و نیمه تجویزی است.سال آینده نیز کتاب«خانواده و سبک زندگی» برای پایه دوازدهم جدید خواهد بود.


200 عنوان کتاب جدیدالتالیف در شاخه فنی و کاردانش


وی افزود: نکته حائز اهمیت در تدوین کتب درسی پایه یازدهم آن است که  ما امتداد دوره اول و دوم متوسطه را یکپارچه دیدیم. دوره اول متوسطه دوره عمومی بود و رشته‌های نیمه تخخصصی ریاضی فیزیک، تجربی و علوم انسانی و معارف را داشتیم و در دوره دوم متوسطه نیز رشته‌ها تخصصی تر شدند و اکنون برای فنی و حرفه‌ای و کاردانش نزدیک به ۲۰۰ عنوان کتاب جدید خواهیم داشت که رویکردشان مهارت محوری و اشتغال زایی است.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین به ثبت نام اینترنتی کتب درسی  اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴، ثبت نام اینترنتی کتب درسی مقطع پیش‌دانشگاهی و همچنین پایه اول ابتدایی شهر تهران را به صورت پایلوت اجرا کردیم و سال گذشته ثبت نام اینترنتی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و همچنین پیش دانشگاهی در دستورکار قرار گرفت. امسال این طرح گسترش بیشتری پیدا کرد و علاوه بر کتب پیش دانشگاهی و ابتدایی، دانش آموزان فنی‌و حرفه‌ای نیز برای دریافت کتب درسی خود در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ثبت نام کردند که مزایای خوبی داشته است و نظم خوبی به روند توزیع کتب درسی داده است.


منبع: ایسنا


تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن