تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817793096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد بیکاری کابوس جوانان زنجانی/ شرکت‌هایی که روز به روز آب می‌روند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدبیکاری کابوس جوانان زنجانی/ شرکت‌هایی که روز به روز آب می‌روند
خبرگزاری فارس: بیکاری کابوس جوانان زنجانی/ شرکت‌هایی که روز به روز آب می‌روند
بیکاری این روزها در استان زنجان پر رنگ‌تر از هر چیزی شده است و بسیاری از جوانان و افراد بیکار شده به سوی کارهای کاذب روی آورده و بسیاری نیز مواد مخدر را روزی جدید خانواده‌هایشان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، متاسفانه این روزها از هر کس که در مورد بیکاری بپرسی، از بیکاری فرزند یا همسرش می‌نالد و را چاره را فقط توکل بر خدا و روی آوردن به یک سری کارهای کاذب می‌داند. تعطیلی برخی از شرکت‌ها در زنجان چه بسیار خانواده‌هایی را از هم پاشیده و خیلی‌ها را از ریتم زندگی خودشان خارج کرده است، در حالی که متاسفانه مسؤولان امر فقط در خواب غفلت بوده و یا به دنبال سخنانی برای سرگرم کردن مردم هستند. شرکت‌هایی که روزی ده‌ها کارگر را روزی و نان می‌داده‌اند اکنون‎ ورشکست شده و مدیر آن برای تامین معاش خانواده‌اش خود به کارهای کاذب روی آورده است. در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده است برخی از خانواده‌ها حتی به نان شب خود نیز محتاج مانده‌اند، خانواده‌هایی که وقتی به سراغشان می‌روی در وهله نخست دولت را مقصر دانسته و می‌گویند برای گرفتن تسهیلات نیز اقدام کردیم تا اشتغالی را دست و پا کنیم اما متاسفانه سودهای بانکی که در حال حاضر توان پرداخت آن را نداشتیم چنین اجازه‌ای را به ما نداده است. آنها معترض هستند که دولت یا باید از تعطیلی شرکت‌ها جلوگیری کند و یا لااقل شرایط را برای اشتغال دوباره افراد بیکار شده فراهم سازد. بگذریم از تعداد شرکت‌ها و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگی که در سال‌های اخیر دچار نوسانات و چالش‌های شدید شده و متاسفانه تاب و دوام نیاورد‌اند. شرکت‌های بزرگی که پس از چند ماه افتتاح، تعطیل شده‌اند، اشکال کار این شرکت‌ها کجاست!؟ جواب ندانم کاری‌های مسؤولان و صاحبان کارخانه‌ها را باید کارگران بدهند؟ شرکت‌هایی که با هزار امید کارگران در آن جذب می‌شدند و به یک باره عنوان تعطیلی و بیکاری همچون پتکی بر سر آنها فرود می‌آید. بر اساس گفته‌های مسؤولان 314 واحد صنعتی در دوران دولت دهم تعطیل شده است، این در حالی است که به جای بهتر شدن شرایط توسط دولت کنونی بر تعداد واحدهای تعطیل شده نیز افزوده شده است. بر اساس آمار در طول سه سال خدمت دولت یازدهم نیز 67 واحد تعطیل شده است، حال جای سوال این است که روند تعطیلی شرکت‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی تا کی و تا کدامین دولت ادامه خواهد داشت؟! البته به گفته مسؤولان تعدادی از واحدهای تعطیل شده به دلایل مختلفی فرسودگی یا عدم وجود بازار برای محصولات تولیدی آنها امکان راه‌اندازی مجدد را ندارند. از سویی مسؤولان استان اعلام کرده‌اند که به منظور فعال کردن مجدد حدود 295 واحد تعطیل شده که قابلیت راه‌‎اندازی دارند، با شرط علاقمندی صاحبان این واحدها برنامه‌ریزی شده است.

*وجود یک هزار و 409 واحد صنعتی در استان زنجان استاندار سابق زنجان با تاکید بر نقش مهم صنعت و معدن در تدوین اقتصاد مقاومتی برای استان زنجان تصریح کرد: بر طبق آخرین ارزیابی انجام شده استان زنجان یک هزار و 409 واحد صنعتی دارد که یک هزار و 270 واحد از این مجموع دارای پروانه بهره‌برداری هستند. وی افزود: 76 واحد از مجموع یک هزار و 409 واحد صنعتی موجود جزو واحدهای متوسط دارای تعداد کارگر بین 50 تا 100 هستند و 55 واحد هم واحد بزرگ محسوب می‌شوند که بیش از 100 نفر در آن‌ها فعالیت می‌کنند. جمشید انصاری با اشاره به راکد و یا تعطیل بودن 366 واحد از مجموع یک هزار و 409 واحد صنعتی موجود در استان زنجان ادامه داد: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده 164 واحد از این واحدهای صنعتی تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند. وی گفت: 16 واحد از این مجموع بعد از سال 92 تعطیل شده‌اند و باقی واحدها سابقه تعطیلی 20 ساله هم دارند که دولت برای کمک به بخشی از آن‌ها که شامل 45 واحد هستند، برنامه‌ریزی کرده است. استاندار سابق زنجان همچنین در زمینه فعالیت واحدها اذعان کرد: 28.5 درصد از مجموع یک هزار و 43 واحد فعال زیر 50 درصد و 71.5 درصد از آن‌ها بالای 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند.

*تلاش برای راه‌اندازی مجدد بسیاری از واحدهای تعطیل شده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی کوچک در استان زنجان انجام می‌گیرد. ناصر فغفوری یادآوری کرد: پیگیری اجرای برنامه‌های هفت‌گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان ادامه دارد. وی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل و تعطیل در استان زنجان اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم در این راستا در دست انجام است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: با اختصاص 4 هزار و 430 میلیارد ریال به فعالیت‌های صنعتی استان، اجرای طرح‌های صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد مورد حمایت قرار می‌گیرد. وی همچنین تصریح کرد: 543 فقره پرونده از واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات بررسی شده و یا در دست بررسی قرار دارد. فغفوری بیان کرد: در راستای رونق فعالیت‌های واحدهای تولیدی استان زنجان نیز گام‌های مهمی برداشته شده است که از جمله با انتخاب 50 محصول ویژه و ممتاز از واردات آنها جلوگیری می‌شود. وی در زمینه راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل در استان زنجان ابراز کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پنج درصد از واحدهای تعطیل در استان مجددا راه‌اندازی شدند. *ظرفیت‌های موجود در استان مورد توجه باشد استان زنجان به دلیل داشتن شرایط و موقعیت استثنائی خود در سال‌های اخیر شتاب قابل توجهی را در توسعه صنعتی داشته و در شرایط فعلی به یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور تبدیل شده است و با این روند شتابان در حال جذب سرمایه‌های مهم در بخش صنعت و معدن است اما با توجه به ظرفیت‌های صنعتی که در استان وجود دارد هنوز به خوبی از این ظرفیت‎ها استفاده نشده است. صنعت سرب و روی، صنعت برق فشار قوی، تولید انواع نخ تایر، صنایع نساجی، صنایع فلزی، صنایع ساختمانی، صنایع غذایی، سلولزی، شیمیایی و صنایع معدنی از جمله ظرفیت‌های صنعتی زنجان به شمار می‌رود که این ظرفیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرند.

*سهم اشتغال زنجان در صنعت بیش از 30 درصد است مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان اعلام کرد: بر اساس آمار اعلام شده، از نظر نرخ بیکاری در رتبه هشتم کشوری است. احمد غریوی سهم اشتغال استان زنجان را در بخش صنعت 31.8 درصد اعلام کرد. وی تصریح کرد: نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 سال در استان زنجان 19.9 درصد و پایین تر از متوسط کشوری است. شایان ذکر است، همین آمارها و نرخ بیکاری نیز رقم قابل توجهی است و امیدواریم مسؤولان برنامه‌های خوبی در این زمینه داشته باشند. انتهای پیام/73006/ک40/

95/05/27 :: 09:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن