تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798964050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار سیمرغ: بهره‌برداری بی‌رویه از منابع زیرزمینی تهدید جدی برای سلامت مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار سیمرغ:بهره‌برداری بی‌رویه از منابع زیرزمینی تهدید جدی برای سلامت مردم است
خبرگزاری فارس: بهره‌برداری بی‌رویه از منابع زیرزمینی تهدید جدی برای سلامت مردم است
فرماندار سیمرغ با بیان اینکه وضعیت آب این شهرستان از مناطق زیرزمینی تأمین می‌شود، گفت: امروز بهره‌برداری بی‌رویه از منابع زیرزمینی یا چاه‌ها برای تأمین آب شرب یک تهدید جدی برای سلامت مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، فرج‌الله یدالله‌پور سه‌شنبه‌شب در نخستین جلسه کارگروه تخصصی ایمنی آب این شهرستان، اظهار کرد: تأمین سلامت و امنیت شهروندان وظیفه جدی همه مسؤولان است و همه باید تلاش کنیم شهروندان به لحاظ تأمین ایمنی و سلامتی دغدغه و نگرانی نداشته باشند. وی افزود: در این حوزه بحث آب با توجه به اینکه مایع حیات است و مورد نیاز مردم شهرستان، باید تلاش کنیم از سلامت لازم برخوردار باشد. * بهره‌برداری بی‌رویه از منابع زیرزمینی تهدید جدی برای سلامت مردم است فرماندار سیمرغ با بیان اینکه آب این شهرستان از مناطق زیرزمینی تأمین می‌شود، تصریح کرد: امروز بهره‌برداری بی‌رویه از منابع زیرزمینی یا چاه‌ها برای تأمین آب شرب یک تهدید جدی برای سلامت مردم است.  

این مسؤول ادامه داد: باید در بحث آب شرب به سمت بهره‌گیری از آب سدهای برای تأمین آب شهروندان حرکت کنیم که این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی و فراهم کردن زیرساخت‌ها دارد. * همه مسؤولان در ارتباط با تأمین آب شرب شهروندان مسؤول هستند یدالله‌پور با اشاره به اینکه با نگاهی که مسؤولان استانی دارند در آینده به این سمت حرکت می‌کنیم، بیان کرد: تا زمانی که منابع تأمین آب ما چاه‌ها هستند باید موضوع ایمنی لازم برای استفاده بهینه از آب چاه‌ها مدنظر قرار داشته باشد و دستگاه‌های مسؤول در این حوزه باید کمک کنند تا سلامت شهروندان ما در ارتباط با بحث آب شرب با خطر روبه‌رو نشود. وی افزود: هماهنگی و همکاری بین همه دستگاه‌ها لازم است و همه در ارتباط با تأمین آب شرب شهروندان مسؤول هستند. * برخوردار بودن از آب سالم، بهداشتی و باکیفیت حق شهروندان است فرماندار سیمرغ با بیان اینکه هر دستگاهی متناسب با شرح وظایف خودش در ارتباط با منابع آبی شهرستان اقداماتی که باید انجام دهد، تصریح کرد: در جلسات بعدی گزارش این اقدامات دریافت می‌شود که چه اقداماتی انجام‌شده و در این موضوع بحث اقدام و عمل اعمال شود. این مسؤول در پایان گفت: برخوردار بودن از آب سالم، بهداشتی و باکیفیت حق شهروندان است و مائیم که باید به‌گونه‌ای در آب شرب شرایطی را فراهم کنیم که مردم در مصرف آب دغدغه نداشته باشند. * طی چند سال اخیر با کمبود آب مواجه شده‌ایم مدیر امور آب و فاضلاب شهری سیمرغ در ادامه این جلسه، اظهار کرد: آب در متون اسلامی جایگاه رفیعی دارد، کلمه آب در قرآن کریم با واژه «ماء» 63 بار به‌کار رفته و توجه ویژه‌ای به آن شده است. محمد کریمی افزود: قرآن کریم در آیات زیادی ریشه زندگی همه منشأ آفرینش را آب می‌داند و کمتر نعمتی با آن برابری می‌کند. وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت آب لزوم و مدیریت این مایع حیاتی چند برابر می‌شود و طی چند سال اخیر با توجه به کاهش میزان بارندگی و افزایش جمعیت دنیا با کمبود آب مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: ایران هم از این امر مستثنی نیست.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سیمرغ ادامه داد: مازندران با بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در حال حاضر آب شرب 570 هزار و 500 مشترک در سطح استان مازندران از طریق 280 حلقه چاه و 30 دهنه چشمه و 3 نقطه از سطح به حجم 7 هزار و 900 لیتر در ثانیه تأمین می‌شود. * آب شهرستان سیمرغ از طریق 9 حلقه چاه تأمین می‌شود این مسؤول با بیان اینکه آب شهرستان سیمرغ از طریق 9 حلقه چاه تأمین می‌شود، اظهار کرد: با به مدار آمدن حلقه چاهی جدید در شهرستان 380 الی 390 لیتر در ثانیه به حجم آب شهرستان اضافه‌ شده است که در شهرستان سیمرغ، جویبار و شهر بهنمیر توزیع می‌شود. کریمی اضافه کرد: بحث ایمنی آب از نقطه تولید تا نقطه شیر را در بر می‌گیرد. * قبل از ورود هر بحران شناسایی ریسک‌ها و خطرات ارجحیت دارد وی با اشاره به اینکه برنامه ایمنی آب (WSP) از حوزه آبی شروع و تا آبی که به شیر منازل می‌رسد را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: این برنامه در زمینه ضمانت پایدار و کیفیت آب منابع آبی شروع و عضویت سازمان‌های تأثیرگذار در کیفیت تأمین آب نظیر جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، صنایع و معادن، آب منطقه‌ای و حفاظت نفت را در بر می‌گیرد. مدیر امور آب و فاضلاب شهری سیمرغ ادامه داد: قبل از ورود هر بحران شناسایی ریسک‌ها و خطرات ارجحیت دارد و به همین خاطر شرکت آب و فاضلاب که وظیفه‌اش تأمین و توزیع آب شرب باکیفیت قابل‌ قبول و استانداردی است که به‌دست مردم می‌رسد پیشنهادی را در اجرای برنامه ایمنی آب در کارگروه سلامت استان ارائه داده که با پذیریش استاندار محترم این کارگروه فعالیت خود را شروع کرده است. * سه شهرستان در حال کنترل آب تولیدی سیمرغ است این مسؤول با بیان اینکه آبی که تولید می‌کنیم توسط سه شهرستان و سه مرکز بهداشت سیمرغ، جویبار و بابلسر در حال کنترل است و این سه مرکز در حال کنترل آب و انجام آزمایش میکروبی، شیمیایی و کلر سنجی را انجام می‌دهند، اظهار کرد: تا امروز یک مورد اعتراض، نامه یا شکایتی از این سه مرکز به دست ما نرسیده و به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم آب شرب و گوارایی را تحویل مردم می‌دهیم. کریمی در پایان گفت: همچنین یک آزمایشگاه بسیار مجهز در قائم‌شهر که مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی هم است تمام آب ما را چه از لحاظ میکروبی، شیمیایی و آلاینده‌هایی که دارند به‌صورت لحظه‌به‌لحظه در حال چک کردن هستند. * منابع آبی نقش موتورهای توسعه‌ای دارند مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای شهری مازندران نیز اظهار کرد: همه ما از اهمیت حیاتی آب و بهداشت آن در سلامت و رفاه انسان‌ها همچنین نقشی که به‌عنوان موتورهای توسعه‌ای دارند آگاه هستیم. علی معزی افزود: برنامه ایمنی آب یکی از برنامه‌های مشترک سازمان جهانی بهداشت و یونیسف و جزو برنامه پایش مشترک این گروه است.

وی با اشاره به اینکه مطابق این برنامه باید تمام سازمان‌های عضو WHO تا سال 2015 این برنامه را در سطح کشور به اجرا درآورند، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته و درحال‌توسعه این برنامه به اجرا درآمده که به عینه کشورهای آسایی پیشرفته‌ای همچون ژاپن را داریم که در این کار پیش‌قدم هستند و بسیار رشد کرده‌اند. مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای شهری مازندران ادامه داد: کشورهایی مثل ایران که جزو کشورهای در حال رشد است و به‌عنوان یکی از کشورهای خشک و نیمه‌خشک هم پذیرفته‌شده، 15 مرکز استان را در سال 1389 به‌عنوان پایلوت قرار داد که خوشبختانه یکی از آن استان‌ها، مازندران و شهرستان ساری برای این کار در نظر گرفته شد. * اگر همچنان از منابع آب زیرزمینی استفاده کنیم چیزی برای آیندگان باقی نمی‌ماند این مسؤول با اشاره به اینکه اولین حرکت روبه‌جلو تشکیل کارگروه بوده است، اظهار کرد: حساسیت‌هایی که با توجه به آمار آلاینده‌هایی که از منابع تأمین استان داشتیم ما را به این وا‌داشت این موضوع را در سطح استان مطرح و شهرستان‌ها را با این موضوع درگیر کنیم. معزی اضافه کرد: مطابق با برنامه توسعه پایدار، مدیریت یکپارچه منابع آبی، فعالیت‌های سازمان آبفای شهری و روستایی و آبفای منطقه‌ای همچنین شرایط اقلیمی، آب و هوایی، کیفیت منابع آب و افت سفره‌های آب زیرزمینی را بررسی می‌کنیم متوجه تأثیرگذاری و کاهش روزبه‌روز کمیت آب می‌شویم. * باید توجه ویژه به منابع آب زیرزمینی هم داشته باشیم وی با بیان اینکه اگر قرار باشد همچنان از منابع آب زیرزمینی استفاده کنیم چیزی برای آیندگان باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: در برنامه توسعه پایدار باید نیم‌نگاهی به استفاده از منابع آب سطحی برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی داشته باشیم. مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شرکت آبفای شهری مازندران در پایان گفت: در این مورد باید توجه ویژه به منابع آب زیرزمینی هم داشته باشیم تا خطری متوجه این منابع نشود و بتوانیم منابع آب زیرزمینی را برای آیندگان محفوظ نگه‌ داریم. انتهای پیام/86036/ن30

95/05/26 :: 22:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن