تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798267594




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«چرا آمريکايی‌ها اينقدر گستاخ شده‌اند؟» در شماره جدید خط حزب الله | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: در شماره 89 خط حزب‌الله در گزارشهایی با عناوین «چرا آمريکايی‌ها اينقدر گستاخ شده‌اند؟»، «الزامات اتحاد ملی و ايجاد فضای جديد از کار و همکاری» منتشر شد.

برای دانلود شماره جدید خط حزب الله کلیک کنید.به گزارش تراز ،جمهوريخواه‌ها و دموکرات‌های آمريکايی، با همه‌ی تفاوت‌هايشان، در يک چيز با هم مشترکاند: "تغيير رژيم ايران". گرچه راهبردها و تاکنيک‌هايي که برای اين موضوع اتخاذ کرده‌اند، با هم تفاوت دارد، اما نهايت آرزوی آنان، تغيير رژيم ايران است. برای مثال، باراک اوباما در گرماگرم مذاکرات هسته‌ای ايران، در مصاحبه با روزنامه‌‌ی نيويورک تايمز چنين گفت: "فکر می‌کنم ترکيب يک مسير ديپلماتيک که مسئله‌ی هسته‌ای را در يک طرف قرار داده و همزمان پيامی روشن به ايرانی‌ها بفرستد مبنی بر اينکه شما بايد رفتار خود را به‌طور گسترده تغيير دهيد و اينکه اگر شما به اقدامات تهاجمی بی‌ثبات‌کننده‌ی خود ادامه دهيد، ما از متحدان خود حفاظت می‌کنيم، ترکيبی است که به‌صورت بالقوه خيال دوستان ما را راحت می‌کند."



سياست تغيير رژيم در دولت ترامپ
با روی کار آمدن ترامپ اما اين موضوع با صراحت بيشتری بيان شد. او از همان هفته‌های اول رسيدن به کاخ سفيد، شروع به حمله به ايران و پيگيری سياست تغيير رژيم کرد. اولين اظهارنظر جنجالی او بيان اين جمله بود که "ايران بزرگ‌ترين دولت حامی تروريسم است". بعد از آن، رکس تيلرسون، وزيرخارجه‌ی ترامپ، در کميته‌ی امور خارجي مجلس نمايندگان گفت: "سياست در قبال ايران در دست تدوين است و هنوز به رئيس‌جمهور ارائه نشده است اما می‌توانم به شما بگويم که ما قطعا به حضور ادامه‌دار بی‌ثبات‌کننده‌ی ايران در منطقه... حمايتشان از حزب‌الله واقف هستيم و در پاسخ به هژمونی ايران اقدام می‌کنيم. تحريم‌هايی عليه افراد و ديگران وضع شده است." وزيرخارجه‌ی آمريکا همچنين گفت: "سياست ما در قبال ايران پس زدن اين هژمونی، مهار کردن توانايی‌شان براي ساخت سلاح هسته‌ای و تلاش برای حمايت از عناصري در داخل ايران است که به تغيير مسالمت‌آميز رژيمشان منجر می‌شود." بلافاصله بعد از اين سخنان، مجلس سنای آمريکا، با ۹۸ رأی موافق و ۲ رأی مخالف، طرح تحريم‌های جامع يا اصطلاحا "تحريم‌های مادر" را عليه ايران تصويب کرد.

اوايل هفته‌ی جاری نيز، نمايندگانی از آمريکا در نشست سالانه‌ی سازمان تروريستی منافقين شرکت کرده و آنجا نيز از موضوع تغيير رژيم در ايران سخن گفتند. "تد پو"، نماينده‌ی مجلس نمايندگان آمريکا، از تلاش‌های خود براي خروج نام منافقين از ليست گروه‌های تروريستی خبر داد و در عين حال، از گزينه‌ی تغيير رژيم در ايران سخن گفت. "رودی جوليانی"، از نزديکان ترامپ و شهردار سابق نيويورک نيز خواستار تغيير رژيم در ايران شد و اعلام کرد دولت ايالات متحده از گروهک تروريستی منافقين حمايت می‌کند. وی گفت: "با اختياراتی که دارم اين حرف را می‌زنم... ما و شما (آمريکا و منافقين) ديدگاه مشترکی عليه ايران داريم." "جو ليبرمن"، سناتور سابق ايالت کنتيکت که ۲۴ سال در آمريکا سناتور بوده نيز صراحتا اعلام کرد: "کشورهای عربی و آمريکا همراه شما (منافقين) هستند تا تغيير رژيم در ايران محقق شود." وی در اظهارنظری گستاخانه بيان داشت: "خيلی زود شايد سال آينده اين گردهمايی را در تهران برگزار می‌کنيم!"



چرا آمريکايی‌ها اينقدر گستاخ شده‌اند؟
در بررسی چرايی گستاخی آمريکايی‌ها در سخن گفتن از تغيير رژيم و اعمال تحريم‌ها عليه ايران می‌توان به چند دليل اشاره کرد، يکی از آنها افزايش نفوذ ايران در سطح منطقه‌ای و بين‌المللی است. مايک پمپئو، رئيس سازمان سيا در مصاحبه با شبکه‌ی "ام اس ان بی سی" درباره‌ی ايران گفت: "امروز، اين کشور نفوذ بسيار زيادی دارد، نفوذی که فراتر از نفوذ آنها در ۶ يا هفت سال گذشته است. خواه اين نفوذ آنها بر دولت بغداد باشد، خواه افزايش قدرت حزب‌الله و لبنان، خواه همکاری آنها در کنار الحوثی در يمن و شيعيان عراق که هم‌اکنون در امتداد مرز سوريه در حال مبارزه هستند و به‌طور قطع نيروهای شيعه که در سوريه درگير هستند. ايران در همه‌جای خاورميانه حضور دارد."

اما يکی ديگر از اين دلايل به عدم واکنش متقابل و متناسب با اقدامات دشمن بر می‌گردد. وقتی در مقابل ضربه‌ی دشمن، "ضربه‌ی‌ متقابل" و متناسب و بلکه محکم‌تر و صريح‌تر صورت نگيرد، اين سيگنال به دشمن مخابره خواهد شد که حريف، راهکار و چاره‌ی خاصي ندارد، بنابراين راهبرد درستی اتخاذ شده و می‌بايست ادامه پيدا کند. اين همان موضوعی است که رهبر انقلاب نيز در ديدار کارگزاران نظام به آن اشاره کرده و فرمودند: «وقتی طرف مقابل با وقاحت می‌آيد می‌ايستد و يک چيزی را می‌گويد، ما هرچه در اين زمينه کوتاه بياييم، حمل بر ضعف خواهد شد؛ حمل بر اين خواهد شد که ما ناچاريم، ناگزيريم؛ احساس ناچاری در ما، دشمن را تشجيع می‌کند به اينکه بر فشارهای ناحقّ خودش بيفزايد» (۱۳۹۶/۰۳/۲۲)



اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 15 تير 1396 - 11:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن