تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798513661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده روحانی درباره راه اندازی قطار سریع السیر تهران اصفهان محقق نشد | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز:با گذشت سه سال از مهلت چهار ساله روحانی در خصوص اجرایی شدن قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان، هم اکنون شاهدیم که هیچ کار اجرایی در این خصوص انجام نشده است.

به گزارش تراز ،بسیاری از وعده‌های اقتصادی دولت یازدهم در آستانه تکمیل روند سریالی «محقق نشدن» می‌باشند، اما برخی حوزه‌ها از جهت عدم تحقق وعده‌ها و ضعف عملکرد، گوی رقابت را از سایر بخش‌ها ربوده‌اند و بدون شک حوزه راه و شهرسازی طی چهار سال اخیر یکی از منفعل‌ترین ارکان اقتصادی این دولت بوده است.
یکی از بزرگترین پروژه‌های ریلی کشور احداث خط آهن تهران- قم- اصفهان بود که باید در مدت چهار سال ساخته شده و با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت، در عرض یک ساعت و نیم تهران را به اصفهان وصل کند، پروژه‌ای که حتی رئیس‌جمهور نیز در بهمن 93 در خصوص آن گفت: «این خط باید سریع‌تر راه‌اندازی شود و برای این منظور 2/6 میلیارد دلار منابع برای آن تامین کرده‌ایم که با تکنولوژی جدید و سرعت ۳۰۰ کیلومتر عملیاتی خواهد شد.»
هر چند در اسفند ماه همان سال آغاز احداث این پروژه با حضور رئیس‌جمهور صورت گرفت اما مدت زیادی نگذشته بود که در مرداد 94 اعلام شد سرعت قطار با کاهش محسوسی از 300 به 250 کیلومتر بر ساعت رسیده است، موضوعی که بر خلاف اظهارات روحانی، وزیر راه نیز در اردیبهشت سال گذشته بر آن صحه گذاشت.
با خسارات جبران ناپذیری که از همان سال نخست احداث این خط آهن (از تغییر غیر کارشناسی سرعت و ارائه قیمت‌های غلط برای ناوگان دسته دوم، ایستگاه، زیرسازی و روسازی تا ضرر‌هایی که با فعال سازی فاینانس و اجرا نشدن پروژه) رخ داد، مشخص شد که در حقیقت این مردم هستند که قربانی سیاست‌های غلط وزارت راه شده‌اند. حال، پس از گذشت سه سال از مهلت چهار ساله اتمام این پروژه، می‌بینیم هیچ پیشرفت اجرایی حاصل نشده و همچنان در نقطه شروع قرار داریم!
با توجه به اجرایی نشدن این پروژه با وجود هزینه‌هایی که صورت گرفته و در حالی که عمده زمان اجرای پروژه نیز سپری شده، باید گفت در حقیقت این مردم هستند که قربانی سیاست‌های غلطی که از مجموعه دولت (علی‌الخصوص قائم مقام وزارت راه و شهرسازی) به کار گرفته شده بود، می‌شوند. متاسفانه این تمام خلف وعده‌هایی که در زمینه راه و شهرسازی می‌شود نیست؛ در آبان سال گذشته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل آزادراه تهران شمال گفته بود: «در قطعه یک با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه هستیم و در بهار سال ۱۳۹۶ این قطعه را زیر بار می‌بریم.»اما با این حال هم اکنون مشاهده می‌کنیم که با وجود گذشت فصل بهار سال 96 نیز خبری از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران شمال نیست. متاسفانه حتی در سال 93 معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل نیز گفته بود: ‌«در حال حاضر این قطعه پیشرفت فیزیکی بالایی دارد و در حال تکمیل است» به عبارت دیگر با اینکه این طرح چند سال است که پیشرفت خوبی داشته اما در موعد مقرر به سرانجام نخواهد رسید!
هر چند اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در اواخر خرداد ماه با تمدید زمان وعده وزیر راه اظهار امیدواری کرد با وجود پیچیدگی‌های فنی و مهندسی تونل‌های طولانی، قطعه یک آزاد راه تهران- شمال تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
هنوز فاجعه قطاری سمنان را فراموش نکرده‌ایم که ضعف فنی وزارت راه باعث کشته شدن هموطنانمان شد و امروز هم وعده‌های وزارت راه (از جمله قطار تهران- قم- اصفهان و قطعه یک آزادراه تهران شمال) نه تنها اجرایی نشده بلکه هر کدام به نوعی دچار تعویق شده‌اند. وقتی نگاهی به پرونده پر ماجرای خرید هواپیما‌های ایرباس و بوئینگ نیز می‌اندازیم، مهم‌ترین نکته‌ای که در این خصوص به نظر می‌رسد نیز، عدم تحقق چهار ساله و ضعف‌های بسیاری از جمله محرمانگی قرارداد‌ها نمایان می‌شود.
با همه کم کاری‌هایی که در زمینه راه‌سازی طی این چهار سال مشاهده کردیم، حوزه مسکن که دیگر حوزه تحت اداره عباس آخوندی بود نیز عملکرد فاجعه باری داشته است. عدم تکمیل به موقع و متوقف کردن طرح مسکن مهر تنها ضعف راهبردی این وزارت خانه در بخش مسکن نبود، چنانچه رشد ارزش افزوده بخش مسکن در سال 94 با رشد منفی 17 درصد و در سال 95 نیز با رشد منفی 13/1 درصدی مواجه شده است. به عبارت دیگر طی تنها دو سال اخیر، بخش مسکن رشد منفی 30 درصدی داشته که در نوع خود بی‌سابقه است!


منبع: کیهان

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 13 تير 1396 - 13:20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن