تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818604321




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید 11 میلیون دز واکسن فلج اطفال در موسسه رازی


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزی خبر:
تولید 11 میلیون دز واکسن فلج اطفال در موسسه رازی

رئیس بخش واکسن های ویروسی انسانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید 11 میلیون دز واکسن فلج اطفال در نیمه نخست سال خبر داد.
به گزارشخبرگزاری صدا و سیما ؛ دکتر اشرف محمدی گفت: با این میزان تولید از خروج 2 میلیون و 400 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.
میزان تولید این واکسن در مدت مشابه پارسال حدود 6 میلیون و 700 هزار دز بوده است.
محمدی با اشاره به اینکه میزان تولید این واکسن در نیمه اول سال جاری نسبت به همین مدت در سال گذشته با افزایش حدود 64 درصدی مواجه بوده است ، افزود : در این مدت با تولید واکسن فلج اطفال در موسسه رازی از خروج حدود 2 میلیون و 400 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری شده است .
رئیس بخش واکسن های ویروسی انسانی موسسه رازی اظهار داشت : فرایند تولید این واکسن از زمان ایجاد بذر اولیه تا رسیدن به مرحله تولید نهایی بسیار پیچیده و زمان بر است و دست کم چهار سال به طول می انجامد.
دکتر محمدی واکسن فلج اطفال را پیشانی و نماد موسسه رازی و پیچیده ترین واکسن تولیدی در این موسسه عنوان کرد و گفت: به رغم وجود این ویروس در کشورهای همسایه، اما با توجه به سطح ایمنی بسیار بالای این واکسن، در 15 سال اخیر حتی یک مورد هم از ابتلا به این بیماری در کشور گزارش نشده است.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس ایران با تولیدات واکسن باکیفیت فلج اطفال موسسه رازی و نیز پوشش دهی صد درصدی در سطح کشور توسط وزارت بهداشت، موفق به دریافت گواهینامه ریشه کنی فلج اطفال از سازمان بهداشت جهانی شد.
رئیس بخش واکسن های ویروسی انسانی موسسه رازی اضافه کرد: فلج اطفال نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی انسان را درگیر کرده و موجب فلج کامل و یا قسمتی از بدن می شود.
[ مشاهده متن کامل تولید 11 میلیون دز واکسن فلج اطفال در موسسه رازی در واحد مرکزی خبر ]اخبار پیشنهادی:


دوشنبه ، ۲۹خرداد۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزی خبر]
[مشاهده در: www.]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن