تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 6 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818585792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش ۴۳ درصدی صادرات تسلیحات آمریکا در دوره اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:ایران خبر:
افزایش ۴۳ درصدی صادرات تسلیحات آمریکا در دوره اوباما

داده های اخیر موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم از افزایش ۴۳ درصدی صادرات جهانی تسلیحات آمریکایی در طول دوره ریاست جمهوری اوباما خبر می دهند.
به گزارش ایران خبر ، روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در گزارشی با استناد به داده های ارائه شده اخیر توسط «موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم» از افزایش 43 درصدی صادرات تسلیحات آمریکایی در دوره ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا خبر داد و نوشت آمریکا در سال 2016 میلادی، صادر کننده ارشد جهانی تسلیحات بوده است.
در این گزارش آمده است که تقریبا 40 درصد از کل صادرات بین المللی تسلیحات از سال 2009 تا 2016 میلادی توسط آمریکا صورت گرفته است که این رقم تقریبا دو برابر صادرات تسلیحاتی روسیه به عنوان دومین فروشنده بزرگ تسلیحاتی جهان است.
بر این اساس، تقریبا نیمی از صادرات تسلیحات آمریکا به خاورمیانه گزارش شده است اما در عین حال آمریکا به کشورهایی که از نظر نفتی غنی هستند اما در هیچ جنگ مسلحانه ای درگیر نیستند سلاح فروخته است تا این کشورها انبارهای تسلیحاتی خود که شامل تجهیزات نظامی قدیمی بوده اند را به روز رسانی کنند.
تحلیلگران بر این باورند که بعید است سطح بالای صادرات تسلیحات آمریکا در طول دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا تغییری داشته باشد.
دولت اوباما تقریبا 200 قرارداد تسلیحاتی جداگانه در خاورمیانه را امضا کرده است که بسیاری از این قراردادها هنوز به پایان نرسیده اند و بنابراین، در داده های اخیر موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم نیز وارد نشده اند.
تکمیل این قراردادها سال ها طول می کشد و ارزش و میزان تسلیحاتی که در قالب این قراردادها توسط دولت آمریکا به فروش می رسد، ممکن است تغییر کند و به همین دلیل است که موسسه تحقیقات صلح بین الملل استکهلم در این گزارش خود، صرفا تسلیحاتی را بررسی کرده است که ...
[ مشاهده متن کامل افزایش ۴۳ درصدی صادرات تسلیحات آمریکا در دوره اوباما در پایگاه خبری ایران خبر ]اخبار پیشنهادی:


دوشنبه ، ۲۹خرداد۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران خبر]
[مشاهده در: www.irankhabar.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن