تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798309219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنچه که درباره انتخابات سراسری بریتانیا می خواهید بدانید


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آنچه که درباره انتخابات سراسری بریتانیا می خواهید بدانید
از میان نامزدان یک حوزه انتخابیه، فردی که اکثریت آرا را کسب کند راهی پارلمان خواهد شد. هر حوزه انتخابیه تنها یک نماینده در مجلس عوام بریتانیا دارد...
انتخابات سراسری بریتانیا روز هشتم ژوئن (۱۸ خرداد) برگزار می شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از یورونیوز، در این انتخابات زود هنگام بیش از سه هزار نامزد برای کسب ۶۵۰ کرسی پارلمان رقابت می کنند. مراحل اعلام نامزدی برای نمایندگی پارلمان، تنها با پر کردن فرم درخواست و پرداخت پانصد پوند حق ثبت نام عملی می شود.

روش رای گیری در بریتانیا چگونه است؟

رای دهندگان به نامزدان حوزه انتخابیه خود رای می دهند و نه به نامزدی که می خواهند نخست وزیر آینده کشور باشد. از میان نامزدان یک حوزه انتخابیه، فردی که اکثریت آرا را کسب کند راهی پارلمان خواهد شد. هر حوزه انتخابیه تنها یک نماینده در مجلس عوام بریتانیا دارد. حزبی که برنده بیشترین تعداد نمایندگان در پارلمان باشد، حزب پیروز و رهبر آن نخست وزیر خواهد شد. در صورتی که هیچ کدام از احزاب نتوانند اکثریت را بدست آورد موقیعتی به نام «پارلمان معلق» بوجود می آید که بر اساس آن حزب دارای کرسی های بیشتر با یک حزب یا احزاب دیگر دولت ائتلافی تشکیل می دهد.






چه کسانی در انتخابات رقابت می کنند؟

دو حزب اصلی در بریتانیا حزب محافظه کار راستگرا و حزب کارگر با گرایش چپ است. احزاب دیگر شامل حزب راست میانه لیبرال دمکرات، حزب سبز، حزب اتحادگرای دمکراتیک (DUP) در ایرلند، حزب ملی گرا اسکاتلند (SNP) و حزب استقلال بریتانیا (UKIP) هستند.



1111


جرمی کوربین رهبر حزب کارگر است. یکی از مهمترین محورهای برنامه انتخاباتی این حزب افزایش حداقل دستمزد از ۷.۵ به ده پوند در ساعت، ایجاد بانکی با سرمایه گذاری پانصد میلیارد یورو برای تقویت اقتصاد کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا، لزوم رای پارلمان برای تایید توافق نهایی برکسیت با کشورهای اتحادیه اروپا است. این حزب در برنامه انتخاباتی اش خواستار افزایش مالیات شرکتهای بزرگ برای تامین بودجه سامانه خدمات درمانی کشور شده است. در زمینه سیاست خارجی، آقای کوربین وعده می دهد تا دولت فلسطین را بی درنگ به رسمیت بشناسد، فروش تسلیحات به عربستان سعودی را معلق کند. این حزب با وجود اختلاف نظر درونی در مورد موشکهای قاره پیمای اتمی موسوم به ترایدنت سرانجام بر سر برنامه بازسازی آن به توافق رسید و بر پایبندی به تعهدات مالی بریتانیا به پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو تاکید کرده است.



1111


حزب محافظه کار به رهبری ترزا می وعده داده است که تا سال ۲۰۲۵ کسری بودجه کشور را حل کند.یکی از قولهای مهم خانم می که با تحولات سیاسی و اقتصادی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بی ارتباط نیست، کاهش مالیات شرکتهای تجاری به ۱۷ درصد است. ترزا می که بدنبال استعفای ناگهانی دیوید کامرون، از ژوئن گذشته عهده دار مقام نخست وزیری شده است گفت که در صورت عدم توافق با ۲۷ کشور اروپایی در مذاکرات برکسیت، بریتانیا به هر حال از این نهاد خارج خواهد شد. در زمینه سیاست خارجی او به پرداخت سهمیه بودجه نظامی بریتانیا به ناتو و تجدید برنامه موشکی ترایدنت (موشکهای قاره پیمای اتمی) متعهد شده است.



1111


حزب میانه رو لیبرال دمکرات به رهبری تیم فارن تنها حزبی است که وعده برگزاری همه پرسی دوباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را داده است. در گامی که یک چرخش بنیادی از اقدامات سختگیرانه دولت محافظه کار محسوب می شود، حزب لیبرال دمکرات می گوید در صورت بقدرت رسیدن بودجه هفت میلیارد پوندی وزارت آموزش و پرورش را ابقا کرده و یک میلیارد پوند در خدمات بهداشت روانی سرمایه گذاری کند. موضع این حزب در مورد مذاکرات برکسیت متضمن حق رفت و آمد آزادنه شهروندان اروپایی و تداوم عضویت در بازار مشترک اروپایی است.



1111


حزب سبز تنها حزب با دو رهبر، کارولین لوکاس و جاناتان بارتلی پرداخت یارانه سراسری را در راس برنامه های انتخاباتی خود قرار داده است. حزب سبز می خواهد بانکها و سامانه حمل و نقل عمومی را دوباره ملی کند. افزایش حداقل دستمزد به میزان ده پوند در ساعت، ایجاد یک میلیون شغل با هدف ایجاد تعادل اقتصادی بین اقشار مختلف و تلاش برای برقراری هفته ای چهار روز کار برای همه از شعارهای انتخاباتی مطرح شده در بیانیه حزب است. حزب سبز گفته است با پرداخت ودیعه مختصر در ازای شیشه و کاغذهای پسماند برای تشویق شهروندان، بسوی برنامه بازیافت گسرتده تر حرکت می کند.



1111


حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) به رهبری پل ناتل، وعده می دهد تا در پنج سال آینده مهاجرت به بریتانیا را به صفر رسانده و ورود کارگران غیرماهر را نیز ممنوع می کند. در همین زمنیه مانیفست حزب تاکید کرده است که همسران اتباع بریتانیایی پیش از گرفتن حق اقامت باید ثابت کنند چرا ازدواج کرده اند. در این بیانیه آمده است که شرکتها ملزم خواهند بود نیروی کار مورد نظر خود را ابتدا از بریتانیا استخدام کنند. این حزب گفته است محور گفتگوهای برکسیت با اتحادیه اروپا نه ماده ۵۰ پیمان لیسبون که مورد توافق همه کشورها است، بلکه قانون ۱۹۷۲ جامعه اروپایی خواهد بود. این حزب گفته است پوشیدن بورقع و نقاب را ممنوع خواهد کرد.



1111


یکی از محورهای اصلی برنامه انتخاباتی حزب ملی گرای اسکاتلند به رهبری نیکولا استرجن، مبارزه برای برگزاری همه پرسی دیگر برای جدایی اسکاتلند از بریتانیا است. این حزب خواستار حضور خود در مذاکرات برکسیت با اتحادیه اروپا شده است و تاکید می کند که پس از خاتمه این مذاکرات، توافق حاصل شده باید دوباره به همه پرسی گذاشته شود.

این حزب خواستار باقی ماندن اسکاتلند در اتحادیه اروپا و بازار مشترک اروپایی است و به اتخاذ سیاستهای مهاجرتی مستقل از انگلستان اعتقاد دارد. در زمینه سیاستهای مهاجرتی این حزب ملی گرا با ورود مهاجران مخالفتی ندارد. در مورد برنامه های مالیاتی، حزب اس ان پی به رهبری خانم استرجن طرفدار افزایش نرخ مالیات بر درآمدهای بالا است.






نظرسنجی ها چه می گویند؟

نظرسنجی ها نشان می دهد که در دو هفته اخیر، حزب کارگر با سرعت فاصله خود با حزب محافظه کار را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داده است. بنابه سنجی جدید وبسایت دولتی *YouGov*، حزب محافظه کار ۴۲ درصد و حزب کارگر ۳۹ درصد، حزب لیبرال دمکرات هفت و حزب یوکیپ چهار درصد امتیاز دارند. این در حالی است که در نظرسنجی موسسه «پژوهشی آی سی ام» (ICM) آمده است که محبوبیت حزب محافظه کار ۴۸ درصد و حزب کارگر ۲۷ درصد است.


تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 08 June 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن