تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815442185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران؛ سجادپور: منتقدان، بازوهاي مشورتي سياستگذاران سينماي كشور هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در آستانه جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران؛ سجادپور: منتقدان، بازوهاي مشورتي سياستگذاران سينماي كشور هستند
خبرگزاري فارس: منتقدان و نويسندگان سينما بازوهاي مشورتي موثري براي مديران و سياستگذاران سينمايي هستند.


سيد عليرضا سجادپور از مديران فرهنگي كشور و تهيه كننده سينما در آستانه برگزاري جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران كه دهم تيرماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود، با بيان اين مطلب افزود: سينماي ما در حال حاضر با كمبودها و تنگناها و مشكلات وحشتناكي مواجه است كه مي‌توان گفت به چهار گروه فيلمسازان، مخاطبان عمومي،‌ منتقدان، نويسندگان و مديران و مسئولان سينما مربوط مي‌شود.
وي ادامه داد:‌ منتقدان در گره‌گشايي مشكلات سينمايي و زمينه‌سازي براي رشد و سازندگي و تحول در سينما نقشي حائز اهميت دارند و بايد با خودآگاهي به جايگاه ممتاز خود، تلاش‌‌هاي آگاهي بخش و روشنفكرانه خود را گسترش دهند.
اين هنرمند و كارشناس فرهنگي جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران را مهم‌ترين فرصت براي آسيب‌شناسي سينماي ايران خواند و اضافه كرد: متاسفانه در جامعه ما بسياري از هنرمندان و فيلمسازان «منتقد گريز» هستند در حالي كه مي‌توان با ايجاد مناسبات درست و تاثيرگذار و تعامل و همكاري متقابل ميان هنرمندان منتقدان فضايي را فراهم آورد كه شاهد تحول، رشد، بلوغ و بالندگي سينما و شاخه‌هاي مختلف هنري بود.
به گفته وي، با رابطه متقابل هنرمند و منتقد، حركتي به‌وجود مي‌آيد كه نفعش را مردم و مخاطبين خواهند برد.
سجادپور با بيان اينكه فيلمسازان بايد حرفه‌اي‌تر و جدي‌تر به منتقدين نگاه كنند، يادآور شد: نبايد از تاثيرات جامعه منتقدان و نويسندگان سينمايي و تحليل‌ها و ديدگاه‌هاي آنها در رشد و پيشرفت سينما و تلويزيون غافل بود.
وي، جشن منتقدان و نويسندگان را همچنين فرصت مغتنمي خواند براي آسيب‌شناسي نقد و منتقد در سينماي ايران و افزود: در كشور ما‌،‌ اكنون با تعدد جشنواره‌ها و افزايش جشن‌ها مواجه هستيم اما با اين احوال، جا براي جشن منتقدان باز است و اين قشر به خاطر نقش مهم، جهت بخش و تاثيرگذاري كه دارند اولويت دارند.
سيدعليرضا سجادپور خطاب به فيلمسازان و سينماگران گفت‌: شايسته است فيلمسازان از ديدگاه‌ها، تحليل‌ها و نقدها استفاده سازنده‌ و مفيدتر نمايند و منتقدگريز نباشند.
جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينماي ايران 10 تيرماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن