تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834145251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسالت سینمای دینی در نوع عدالت و ضرورت با رسالت پیامبران به یک جا می رسد/ انگار گروه انتخاب فقط با فیلم های دغدغه دار مساله داشته اند - خبرنامه دانشجویان ایران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرنامه دانشجویان ایران: رئیس سابق دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه اگر پیامبران در رابطه با مردم موظف به عدالت بودند به این علت است که در رابطه با تمام ابعاد مخاطب موظف و مؤثر بوده اند، بیان داشت: سینما نیز اینگونه است و از این بابت است که سینما باید عدالت را عهده دار باشد. اینجا محل ورود نظریه پردازان و اندیشمندان است.خبرنامه دانشجویان ایران: چهارمین روز از ششمین دوره سینما انقلاب روز دوشنبه 25 بهمن ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته و در چهارمین روز ششمین هم اندیشی سینما انقلاب فیلم سینمایی انیمیشن «رهایی از بهشت» به کارگردانی علی نوری اسکویی و «سرگشته» به کارگردانی سهیل سلیمی برای منتقدان و هم اندیشان حوزه انقلاب اسلامی به نمایش درآمد. از دیگر برنامه های شب گذشته هم اندیشی سینما انقلاب سخنرانی حجت الاسلام احمد مبلغی با موضوع ابعاد مختلف عدالت گرایی بود. حجت الاسلام مبلغی در این نشست با بیان اینکه سینما به علت برخورداری از چند مؤلفه اهمیت می یابد، گفت: اول اینکه سینما در زمره کارآمدترین رسانه هاست و دوم اینکه سینما با مخاطب خاص در ارتباط نیست، مخاطبانش از مرزها نیز عبور می کند. مبلغی سومین مولفه خود را اینطور بیان کرد: مخاطبان سینما با ذهنیت های انسانی و دینی و اخلاقی به سمت سینما می آیند و از سینما برداشت های انسانی و دینی و فرهنگی و اخلاقی می کنند و به عبارت دیگر سبک زندگی را از سینما برداشت می کنند و با این مقدمه است که عدالت در سینما مطرح می شود. رئیس سابق دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه اگر پیامبران در رابطه با مردم موظف به عدالت بودند به این علت است که در رابطه با تمام ابعاد مخاطب موظف و مؤثر بوده اند، بیان داشت: سینما نیز اینگونه است و از این بابت است که سینما باید عدالت را عهده دار باشد. اینجا محل ورود نظریه پردازان و اندیشمندان است. این استاد حوزه و دانشگاه در تعریف سینمای عدالت بیان داشت: سینمای عدالت یعنی سینمایی که به معنویت و دین توجه اساسی و بنیانی داشته باشد. در این صورت است که سینما در جهت اصلاح بشریت قرار می گیرد. ما نیازمند به نظریه سینمای دینی هستیم. ما نیازمند به تبیین هرچه بیشتر عدالت در سینما هستیم. ما نیازمند تعریف هر چه بیشتر رابطه سینما و مردم هستیم و نیازمند به تبیین رابطه متقابل انسان و سینما هستیم. مبلغی در پایان گفت: اگر با این دید به رسالت سینما توجه کنیم، می بینیم که در نوع عدالت و ضرورت به رسالت پیامبر به یک جا می رسیم. پایان بخش برنامه های روز چهارم ششمین هم اندیشی سینما انقلاب نیز نشست نقد و بررسی فیلم «سرگشته» با حضور سیدناصر هاشم زاده، نویسنده و سهیل سلیمی، کارگردان این فیلم بود که به همراه سعید مستغاثی، منتقد سینما با اجرای صنیعی به بحث و نقد این فیلم سینمایی پرداختند. سعید مستغاثی با بیان اینکه موضوع این فیلم موضوع خوبی است بخصوص که یک مساله روانشناختی (ترس)را در بستر اتفاقات جذاب روز روایت کرده است، ادامه داد: اما در قصه گویی ضعف داشت و پیرامون بحث داعش نه تنها در سینمای ایران که حتی در هالیوود هم به صورت مشخص به آن پرداخته نشده است و این بسیار عجیب است. محسن علی اکبری تهیه کننده فیلم در صحبت هایی به قصد خود و تیم تهیه از نزدیک شدن روایت فیلم، به شیوه روایت گویی شهید آوینی در روایت فتح اشاره ای داشت و خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم به آن سبک فیلم سازی با تعریف شهید آوینی؛ که سینمای روایت است؛ نزدیک شویم و فیلم را به آن شیوه بسازیم اما ضعف ها و ایرادات فیلم را می پذیریم و درصدد رفع آنها هم هستیم. سهیل سلیمی نیز در آغاز سخن، درباره پتانسیل اصلی قصه که در نظر وی بخش روان شناختی ماجرا بود صحبت کرد و گفت: قصد ما این بود که ترس را در میان افراد مدعی بررسی کنیم. افرادی که دیگران را به شجاعت فرا می خوانند ولی کسی به بررسی عکس العمل خود ایشان در موقعیت های دلهره آور و ترسناکی مثل مواجهه با مرگ نپرداخته است. وی با بیان اینکه فیلم با شیوه خاصی روایت می شود، ادامه داد: نگاه این بود که خیلی به وجه درام فیلم نپردازیم و در عوض وجه فیلم نامه را در نظر بگیریم. قصد این بود که زبان فیلمنامه درک شود و فیلم منطبق با این درک و فهم ساخته شود. کارگردان فیلم تحسین شده «فرشتگان قصاب» در ادامه نشست به شیوه انتخاب بازیگران هم گریزی زد و گفت: در انتخاب بازیگران به سراغ چهر ه هایی رفتیم که خیلی برای مخاطب آشنا نباشند و یا حداقل در حوزه دفاع مقدس کار نکرده باشند. تصورمان این بود که در این صورت باورپذیری آنها برای مخاطب بیشتر خواهد بود. البته بازیگر جدید یک نوع دافعه ای برای مخاطب ایجاد می کند و من این دافعه ایجاد شده در مورد شخصیت اصلی فیلم را تا حدودی می پذیرم. علی اکبری در بخش دوم صحبت هایش و در پاسخ پرسشی مبنی بر دلیل مهجوریت فیلم و نادیده گرفتن آن توسط جشنواره سخنان صریح و تندی را بیان کرد و گفت: این سیستم با فیلم بچه حزب اللهی؛ چه قوی باشد و چه ضعیف؛ مخالف است و با آن مساله دارند. سال گذشته نیز اگر داد و فریادهای حاتمی کیا نبود شیار 143 نیز نابود می شد و نادیده گرفته می شد. ما قید جشنواره را زده ایم و برای دل خودمان فیلم می سازیم. وی در ادامه برای بعضی از فیلم های جشنواره از عنوان «زباله های فرهنگی» استفاده کرد و گفت: در 80 درصد فیلم ها از سیگار و مواد مخدر استفاده شد. سیگار از دست خانم های فیلم ها نمی افتاد و مرتب بین آنها و مردان و زنان دیگر فیلم دست به دست می گشت. تعداد زیادی از فیلم ها نیز، به طلاق عاطفی پرداخته بودند. بسیاری از آثار در بحث محتوا به ابتذال رسیده بودند. سلیمی نیز در بخش دوم صحبت های خود و در پاسخ انتقادی مبنی بر باورپذیر نبودن تحول شخصیت داعشی فیلم که طبق نظر یکی از حضار، بسیار سریع اتفاق افتاده بود گفت: همیشه نباید دنبال پیچیده شدن اتفاقات باشیم. لزوماً نباید اتفاق عجیب و غریبی برای آدم ها بیفتد که تغییر کنند. یک حرف تکراری که هیچ وقت برای یک شخص اثرگذاری نداشته است است ممکن است در موقعیت خاصی اثر خودش را بگذارد و ما با این تحلیل، این موقعیت را ساختیم. ضمن اینکه طبق بعضی از شنیده ها و گزارشات، برخلاف افراد القاعده که افرادشان اهل استدلال بودند اعضای داعش بسیار احساساتی هستند و با کوچکترین صحبت و اتفاقی بین جبهه های مختلف رفت و برگشت داشته اند. وی در پایان به داستان واقعی فرمانده فیلم نیز اشاره کرد و گفت: در یکی از عملیات های زمان دفاع مقدس، فرمانده بعد از چندشب بیخوابی که نیروهای تحت امرش را هدایت می کند بدون اصابت هیچ ترکشی، در آرامش شهید می شود. مستغاثی نیز در بخش پایانی صحبت های خود از بعضی از فیلم های جشنواره امسال نام برد که نه شروع داشته اند و نه پایان، در حالی که فیلم سرگشته در هر دو قسمت شروع و پایان، موفق عمل کرده است. وی به طور مشخص از فیلم جایزه گرفته «فِراری» نیز نام برد و گفت: 4 نفر در این فیلم در طول 90 دقیقه فقط می چرخیدند و هیچ اتفاقی نمی افتاد. انگار گروه انتخاب فیلم ها فقط با فیلم های دغدغه دار مساله داشته اند و مابقی فیلم ها را به صورت فله ای پذیرش کرده اند. صنیعی مجری کارشناس برنامه نیز در پایان با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران و یکی از توصیه های ایشان به شاعران جوان و نیز تایید صحبت های مستغاثی مبنی بر داشتن موضوع خوب و همچنین شروع و پایان مشخص و خوب فیلم، گفت: الماسی در فیلم دیده می شود اما برای درخشیدن نیاز به یک تراش خوردگی دارد که ان شاءالله در فرصت قبل از اکران عمومی این کار صورت بپذیرد. سینما انقلاب ققنوس جشنواره فیلم فجر انیمیشن رهایی از بهشت سرگشته حجت الاسلام احمد مبلغی سیدناصر هاشم زاده سهیل سلیمی سعید مستغاثی مرتبط ها یکی از کارهای موفق سینمای غرب، پرداختن به انبیاء(ع) بوده است/ هنرها و از جمله سینما بعد از انقلاب هم به انقلاب کمک کردند و هم از ناحیه انقلاب به آنها کمک شد جشنواره امید برای سینمایی ناامید! بیش از نود درصد آثار سینمایی هیچ ربطی به حیات اسلامی ندارد بعضی از مسؤلان که اطلاعی از سینما ندارند و تصویر را نیز نمی شناسند به محض طرح مسائل اخلاقی و دینی به آنها جایزه می دهند «بایکــوت بـزرگ» داوران جشنواره فیلم فجر


جمعه ، ۱۲خرداد۱۳۹۶


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرنامه دانشجویان ایران]
[مشاهده در: www.iusnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن