محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1846714170
امام چگونه از 12 تا 22 بهمن انقلاب را مدیریت کرد؟/در تهران مشروب فروشى بیشتر از کتاب فروشى بود/ افشاگری امام خمینی درباره مراکز فحشا در تلویزیون +عکس - پایگاه تحلیلی خبری دیارآفتاب
واضح آرشیو وب فارسی:دیارآفتاب: امام خمینی در طول 12 تا 22 بهمن 57 تمرکز خود را وحدت کلمه و انسجام ملی قرار داده و در همین راستا با آغوش باز ارتشیان را به حضور پذیرفتند.به گزارش دیار آفتاب ؛به نقل از مشرق - پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که محمدرضاشاه از پشتوانه2500ساله شاهنشاهی در ایران بهره می برد و به جدیدترین ابزارآلات نظامی مجهز بود و همه ابرقدرت ها نیز به حمایت از حکومت وی برخاسته بودند و ایران را مهد ثبات در منطقه به شمار می آوردند [1] ، برای بسیاری از متفکران داخلی و خارجی هنوز هم مایه بهت و حیرت است. چنانکه ناظران خارجی و داخلی از تحلیل آن به شگفتی آمده و معتقدند که انقلاب اسلامی ایران انقلابی متفاوت از سایر انقلاب های جهان و انقلابی به نام خدا بود. [2] انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید که متفکران جهان، دین را افیون توده ها و مساله ای کاملا جدا از اجتماعیات به حساب می آوردند. اما در کمال ناباوری و بهت مردم جهان انقلاب به رنگ و بوی دین و خدا به وقوع پیوست و اساس همه ی نظریات انقلاب را به هم ریخت. بی شک و به تصریح همه ی تحلیل گران انقلاب اسلامی در داخل و خارج، نقش رهبری امام خمینی به ویژه در حضور ایشان در ایران، موثرترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رفت. لذا تحلیل محتوای بیانات ایشان در آن روزها(12بهمن تا 22بهمن) می تواند گوشه ای از مدیریت بی نظیر این شخصیت بزرگ تاریخی را برای نسل جوان روشن کند. لذا در این یادداشت با بررسی اهم نکاتی که حضرت امام در طول این 10روز به آن اشاره داشته اند، اندکی با نحوه ی مدیریت انقلاب توسط ایشان در آن دوره ی حساس آشنا می شویم. پیروزی هنوز ناتمام است حضرت امام در بدو ورود به ایران با تشکر از ملت قهرمان و خانواده های شهدا و ایثارگران و همه ی طبقات کشور از روحانی و دانشجو و بازرگان و کسبه و کارمند و کارگر و... [3] به همه ی ملت گوشزد می کند که هرچند قدم های خوبی در راستای نابودی حکومت پهلوی برداشته شده است اما هنوز مبارزه ادامه دارد و مردم باید تا انتها در صحنه بمانند و خیابان ها را خالی نکنند. دلیل این تاکید امام بر ادامه ی حضور مردمی آن است که بعضی درصدد شبهه افکنی هستند که شاه بماند و سلطنت بکند اما حکومت نکند و قصد دارند با این شعار، بین مردم تفرقه افکنی کرده و آنها را متفرق کنند. اما امام مقتدارنه می ایستد و می فرماید: «این کارها و این چیزهایى که اخیراً واقع مى شود و دست و پا مى زنند .... رژیم سلطنتى را حفظ کنند، این مطلب را باید بدانند که گذشته است مطلب؛ و اینطور مسائلى که شما پیش مى آورید دست و پایى بیش نیست و اگر تسلیم ملت نشوید، ملت شما را به جاى خودش مى نشاند.» [4] وحدت کلمه، رمز پیروزی ملت ایران با بررسی دقیق بیانات حضرت امام در طول این ده روز متوجه می شویم که ایشان بیشترین تاکیدشان بر حفظ وحدت کلمه و دوری از تفرقه و انشعاب ملت است. ایشان اساسا رمز پیروزی انقلاب اسلامی را در اتحاد کلمه همه ی آحاد ملت و همه ی طبقات از پیر و جوان و کوچک و بزرگ و به ویژه اتحاد دانشگاهی و حوزوی می دانند: «من بزرگترین پیروزى را آشتى بین دانشگاه و مدارس علمى [حوزه هاى علمى ] مى دانم. اگر ما هیچ پیروزى پیدا نکرده بودیم الّا همین معنا که بین دانشگاه و طبقه روحانى نزدیک کردیم و تفاهم حاصل شد و این دست خیانتى که سالهاى طولانى جدایى انداخته بود بین این دو طبقه قطع شد و بحمد اللَّه، هم روحانى فهمید که دانشگاهى آنچه اجانب گفته اند نبود و هم طبقه جوان و دانشگاهى فهمیدند که روحانى آنطور که براى اینها توصیف کرده بودند نبود. آنها مى خواستند که ملت را از هم جدا کنند و تمام هستى ملت را ببرند، و خود ملت [را] باز به هم ریزند .... شما ملت ایران ثابت کردید که با وحدت کلمه، یدِ اجانب، دست آنها را قطع کردید؛ دست این شاه ظالم، دست این محمدرضاى ظالم را که مى خواست تمام هستى ما را به باد فنا بدهد قطع کردید.» [5] غیرقانونی بودن سلطنت، دولت و مجلس حضرت امام اساس سلطنت را غیرعقلانی [6] ، غیرقانونی و غیرملی و خلاف حقوق بشر [7] خواندند. زیرا حکومت رضاشاه با زورسرنیزه و کودتا بر سرکار آمد و مجلس موسسان بر خلاف قانون اساسی، حکومت پهلوی را به رسمیت شمارد و محمدرضا نیز توسط انگلیس روی کار آمد و با کودتای 28مرداد توانست حکومتش را با زور ارتش و ساواک بر مردم ادامه دهد. اما امام به انتقاد از اساس سلطنت اکتفا نمی کرد و دولتها و مجالسی که در دوران پهلوی شکل گرفته اند را نیز غیرقانونی و نامشروع می دانست: «حالا مى آییم سراغ دولتهایى که ناشى شده از سلطنت محمدرضا و مجلسهایى که ما داریم. در تمام طول مشروطیت- الّا بعض از زمانها آن هم نسبت به بعض از وکلا- مردم دخالت نداشتند در تعیین وکلا! شما الآن اطلاع دارید که در این مجلسى که حالا هست- چه مجلس شورا و چه مجلس سنا- و شما ملت ایران هستید، شما ملتى هستید که در تهران سکنى دارید، من از شما مردم تهران سؤال مى کنم که آیا این وکلایى که در مجلس هستند- چه در مجلس سنا و چه در مجلس شورا- شما اطلاع داشتید که اینها را خودتان تعیین کنید؟ اکثر این مردم مى شناسند این افرادى را که به عنوان وکیل مجلس سنا یا مجلس شورا در مجلس هستند یا این هم با زور تعیین شده بدون اطلاع مردم؟ مجلسى که بدون اطلاع مردم است و بدون رضایت مردم است، این مجلس مجلسِ غیرقانونى است.....اما دولتى که ناشى مى شود از یک شاهى که خودش و پدرش غیرقانونى است، خودش علاوه بر او غیرقانونى است، وکلایى که تعیین کرده است غیرقانونى است، دولتى که از همچو مجلسى و همچو سلطانى انشا بشود، این دولت غیرقانونى است.» [8] خسارت های ناشی از حکومت پهلوی حضرت امام در طول این 10روز بنای خود را بر روشن گری عمومی و بصیرت بخشی به مردم قرار دادند که از این طریق ملت با چشم باز و نه از سر احساسات به مبارزه با رژیم طاغوت بپردازند. در این راستا ایشان در سخنرانی های مختلف خود و به فراخور مخاطب، گوشه هایی از خسارت های شاه مخلوع را به ملت یادآوری می کردند. ایشان در جمع صادرکنندگان خشکبار به آسیب های اصلاحات ارضی که منجر به ازبین رفتن کشاورزی کشور و وابستگی بی حدوحصر به اجانب بود اشاره کرده و اقتصاد شاه را اقتصادی وابسته و متکی به غرب دانستند که با فروش نفت فراوان، ایران را بازار خرید اسلحه و ادوات نظامی می کرد و به جای سرمایه گذاری در داخل کشور به پرکردن انبارهای تسلیحات نظامی خود می اندیشید. [9] فساد دربار شاه از فسادهای اخلاقی گرفته تا فسادهای مالی موضوع دیگری است که امام امت، مردم را نسبت به آن آگاه می کند [10] و حکومت پهلوی را مسبب ترویج فساد و بی بند و باری در بین جوانان معرفی می کند که این امر موجب بی اخلاقی و دورشدن آنان از فضای تحصیل علم و معنویت نیز شده است: «این آدم به واسطه نوکرى که داشته، مراکز فحشا درست کرده. تلویزیونش مرکز فحشاست، رادیوش- بسیارى اش- فحشاست. مراکزى که اجازه دادند براى اینکه باز باشد، مراکز فحشاست. اینها دست به دست هم دادند. در تهران مرکز مشروب فروشى بیشتر از کتاب فروشى است، مراکز فساد دیگر الى ماشاء اللَّه است. براى چه؟ سینماى ما مرکز فحشاست. ما با سینما مخالف نیستیم، ما با مرکز فحشا مخالفیم. ما با رادیو مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم. ما با تلویزیون مخالف نیستیم، ما با آن چیزى که در خدمت اجانب براى عقب نگه داشتن جوانان ما و از دست دادن نیروى انسانى ماست، با آن مخالف هستیم. ما کىْ مخالفت کردیم با تجدد؟ با مراتب تجدد؟ .... سینما یکى از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم، در خدمت تربیت این مردم باشد؛ و شما مى دانید که جوانهاى ما را اینها به تباهى کشیده اند.» [11] نحوه مواجهه امام با ارتش سیاست امام در برخورد با ارتشیان سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی است. طبیعتا تعداد محدودی از ارتشیان که در مدارج عالی رتبه بوده و در به شهادت رساندن فرزندان ملت نقش کلیدی و محوری داشته اند، قابل بخشش نیستند اما اغلب ارتشیان که خود را قطره ای از اقیانوس بی کران ملت به حساب آورده و از بند حکومت پهلوی خود را آزاد کرده و به ملت پیوسته باشند، نه تنها بخشیده که مورد احترام و تقدیر امام امت نیز خواهند بود. در این راستا امام به ارتشیانی که به جریان انقلابیون بپیوندند اطمینان خاطر می دهد که توبه آنها پذیرفته و از جانب ملت مورد احترام و عزت تمام خواهند بود. [12] ایشان در مواجهه با ارتشیان بر ایجاد ارتش مستقل و به دور از وابستگی به اجانب تاکید دارد و از ارتشیان می خواهد که برای تحقق این هدف با جریان مردمی همراهی کرده و از بندطاغوت و اربابان خارجی آنان، خود را آزاد سازند: «این منطق ماست. ما فریاد مى کنیم که استقلال مى خواهیم، استقلال ارتشى مى خواهیم، ارتش ما استقلال ندارد؛ ما فریادمان این است. ما داریم مى گوییم آقا مى خواهیم شما حاکم خودتان باشید، مستقل باشید » [13] تاسیس دولت موقت، گام عملیاتی برای تحقق انقلاب اسلامی تشکیل دولت موقت دومین گام عملیاتی و رسمی امام بعد از تشکیل شورای انقلاب به شمار می رود تا به همگان ثابت شود که امام تنها اهل شعار و حرف نیست بلکه در راستای تحقق اهدافش هرکاری را که لازم باشد انجام می دهد. اگر امام سلطنت را به رسمیت نمی شناسد فقط شعار نمی دهد بلکه شورای انقلاب تشکیل می دهد و اگر حکومت بختیار را غیر قانونی و نامشروع می داند، خود حکومتی مشروع و مردمی را بر سر کار می گذارد. لذا ایشان در تاریخ 15بهمن با انتخاب مهندس بازرگان به ریاست دولت موقت آب پاکی را روی دست همه ی کسانی که اندک امیدی به ادامه حکومت پهلوی داشتند، ریخت و دولت موقت را دولتی مشروع و قانونی و متکی به آرای مردم معرفی کرد و از ملت خواست تا با حضور خود در خیابان ها حمایت خود را از دولت موقت بیان دارند. [14] نکته ی مهم و قابل توجه آن است که حضرت امام در بینات مکرر خود بعد از تشکیل دولت موقت، حکومت بازرگان را به این دلیل مشروع و واجب الاتباع می دانند که از طرف خود ایشان به عنوان حاکم شرع نصب گردیده و به پشتوانه ی مردمی نیز مستظهر است. یعنی این تفکر که اساس حکومت اسلامی با مشروعیت دینی و مقبولیت مردمی حاصل می شود، از همان ابتدا توسط امام مورد تاکید قرار گرفت تا همگان بدانند که اگر حکومتی بخواهد اسلامی باشد باید دوشرط مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی را دارا باشد که اولی توسط امام معصوم یا نایب ایشان(فقهای جامع الشرایط) و دومی توسط رای و نظر مردم حاصل می شود. ایشان در تبیین قسمت اول یعنی مشروعیت الهی دولت موقت می فرمایند: «من باید یک تنبه دیگرى هم بدهم و آن اینکه من که ایشان را حاکم کردم، یک نفر آدمى هستم که به واسطه ولایتى که از طرف شارع مقدس دارم، ایشان را قرار دادم.» [15] و در تشریح قسمت دوم یعنی مقبولیت مردمی نیز حضور مردم و حمایت از این دولت را لازم و موجب کارآمدی و بسته شدن دهان یاوه گویان می دانند، لذا از مردم می خواهند که با حضور در خیابان ها، موافقت خود را با دولت موقت منصوب امام ابراز دارند. [16] خنثی کردن تفرقه افکنی ها حضرت امام با فراست و تیزبینی تمام در میانه ی همه ی این اتفاقات، فریب هایی را که توسط برخی برای تشتت صفوف به هم پیوسته ملت و تفرقه افکنی در میان مردم القا می شد، درمی یافت و در اسرع وقت در صدد پاسخگویی و رفع شبهه از آن بر می آمد. یکی از این فریب ها، بحث توبه شاه بود. میگفتند که اگر شاه توبه کند، باید توبه او پذیرفته شده و به وی حق سلطنت دوباره بدهیم تا جبران مافات کند که این حرف از دل نظریه ی«شاه باید سلطنت کند نه حکومت» در می آمد. امام مقتدرانه در مقابل این حرف غلط ایستادگی کرده و فرمودند: « گاهى گفته مى شود .... به اینکه خوب شاه مى آید توبه مى کند و توبه هم کرد؛ خوب دیگر چه مى گویید؟ خدا که توبه را قبول مى کند، شماها چه مى گویید دیگر؟! این را من کراراً عرض کردم که اولًا توبه شرایطى دارد که تا آن شرایط تحقق پیدا نکند، خداى تبارک و تعالى قبول نمى کند. آنچه بى شرطْ خداى تبارک و تعالى قبول مى کند آن چیزهایى است که مربوط به حقوق اللَّه است .... و اما حقوق ناس- حقوق ناس را، توبه اش را تا این حق رد نشود قبول نمى کند. شما بفرمایید که حالا این شخص که آمده توبه کرده- فرضاً عرض مى کنم- این راضى است به اینکه بیاید اموالى را که از مردم برده پس بدهد و کارهایى که از قبیل چپاول هست، اینها را جبران بکند؟ .... فرض کنید ..... آن اموال شخصى را مى دهد و جبران مى کند، خوب این ده سال حبسى که کرده و این قدرت انسانى را تلف کرده کى جبران مى کند؟ کى مى تواند جبران کند این ده سال حبس، پنج سال حبس این علما، این دانشمندان، این رجال سیاسى که اینها را به هدر داده است؟ ... اینها دیگر جبران نمى خواهد! اگر یک کسى را هدر دادند همه زندگى اش را، اینها را جبران کى مى کند؟ این همه جراحت که بر اشخاص، بر قلوب مؤمنین، بر قلوب پیرزنها، پیرمردها، جوانها وارد کرده است، اینها را کى جبران مى کند؟ یک نفر آدم یک شخص را اگر کشت، این قصاصش به این است که این یک نفر را در مقابل او بکشند؛ اگر یک نفر آدم هزاران آدم را کشت، حالا ما چطور آن را جبران بکنیم؟ اینکه هزاران نفر از بهترین اولاد این وطن را، بهترین اولاد این اسلام را در این حبسها کشته- پاهایشان را اره کردند! ....حالا ما فرض کنیم که یک جان دارد این و ما یک جان را در مقابل یک جان گرفتیم، باقى اش چه؟ ما چطور از یک آدمى توبه قبول بکنیم، و بگوییم که این سلطان باشد و حکومت نکند! همان سلطنت بکند! ... همه مى دانیم که این [توبه ] بیش از اینکه یک نیرنگى هست، نیست چیز دیگرى. این نیرنگ براى این بود که ما را بازى بدهد و ما راضى بشویم به اینکه این آقا سلطان باشد و حکومت نکند تا این انقلاب بخوابد! .... این نقشه است.» [17] اجنبی ها تنها حامیان حکومت پهلوی و دولت بختیار امام با طرح این سوال که چرا حکومتی که نه شرعی و قانونی است و نه مردم آن را قبول دارند، هنوز هم به کار خود ادامه می دهد، پرده از یک واقعیت مهم و پنهان برمی دارند که آن، حمایت اجنبی ها به ویژه آمریکا و انگلیس از حکومت پهلوی و دولت بختیار است. ایشان فرستادن ژنرال هایزر آمریکایی را نیز در راستای اجبار ارتش به حمایت همه جانبه از حکومت بختیار تحلیل کرده و بقای حکومت پهلوی را نیز همچون تاسیس آن به دلیل حمایت ها و فشارهای خارجی بر ملت ایران می دانند. [18] ترسیم حکومت اسلامی مطلوب امام از آن دسته انقلابیونی نبود که تنها به فکر تخریب و از بین بردن سلطنت باشد بلکه حتی در این ایام پرهیاهو نیز حکومت مطلوب اسلام را برای مردم تبیین می کرد تا ملت بدانند بعد از حکومت پهلوی باید به دنبال چگونه حکومتی باشند و اساسا حکومتی که می خواهد ادامه ی حکومت امیرالمومنین علیه السلام باشد، چگونه حکومتی خواهد بود. در این راستا ایشان، ابتدا تعریف خود را از اسلام حقیقی ارائه داده و مکتب اسلام را مکتب انسان سازی معرفی می کنند اما نه فقط انسان سازی در امور فردی بلکه تربیت ابعاد اجتماعی انسان را نیز از جمله ابعاد برنامه ی تربیتی اسلام برای انسان به شمار می آورند. [19] در نظر ایشان، اسلام تنها برای بیان احکام فردی نیامده بلکه اموری مانند جهاد، نمازجماعت و جمعه، خمس و زکات و حج و بسیاری از معارف دیگر در راستای تربیت بعد اجتماعی انسان می باشد که از جمله مهم ترین این مسائل نیز، بحث تشکیل حکومت اسلامی است: «آنقدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است. شما پنجاه و چند کتاب فقه را ملاحظه مى کنید، هفت- هشت تا کتابى است که مربوط به عبادات است، باقى اش مربوط به سیاسات و اجتماعیات و معاشرات و اینطور چیزهاست. ما همه آنها را گذاشتیم کنار و یک بُعد را، یک بعد ضعیفش را گرفتیم. اسلام را همچو بد معرفى کرده اند به ما که ما هم باورمان آمده است که اسلام [را] به سیاست چه! سیاست مال قیصر و محراب مال آخوند!- محراب هم نمى گذارند براى ما باشد- اسلام دین سیاست است؛ حکومت دارد. شما بخشنامه حضرت امیر و کتاب حضرت امیر به مالک اشتر را بخوانید ببینید چیست. دستورهاى پیغمبر و دستورهاى امام- علیه السلام- در جنگها و در سیاسات ببینید چه دارد. این ذخایر را ما داریم، عُرضه استفاده اش را نداریم.» [20] حضرت امام آرزو می کند که حکومت آینده ایران نیز با الگو گیری از حکومت عدل علوی در راستای تحقق عدالت اجتماعی گام بردارد: «ما آرزوى یک همچو حکومتى داریم. یک حکومت عادل که نسبت به افراد رعیت علاقه مند باشد؛ عقیده اش این باشد که باید من نان خشک بخورم که مبادا یک نفر در مملکت من زندگى اش پست باشد، گرسنگى بخورد. ما مى خواهیم یک همچو حکومت عدلى ایجاد کنیم.» [21] انقلاب اسلامی انقلاب ثبات است نه هرج و مرج در روزهای پایانی و منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، امام امت با ارسال پیام های متوالی و در بیانات مختلف، ملت ایران را دعوت به آرامش و جلوگیری از هرج و مرج و آشوب و فتنه انگیزی می کند و از آنان می خواهد دربرابر کسانی که قصد سوء استفاده از شرایط فعلی را دارند، بایستند و اجازه ندهند که انقلاب اسلامی در جهان به عنوان یک آشوب و هرج و مرج داخلی تلقی شود. ایشان ملت را به همکاری با دولت موقت و حفظ امنیت و آرامش دعوت کرده و از ایشان می خواهد که از هدررفت منابع و امکانات کشور و بدنام کردن انقلاب اسلامی درجهان برحذر باشند: «از شما مى خواهم که اولًا مانع آشوب و هرج و مرج بشوید و نگذارید آشوبگران مغرض به عملیاتى از قبیل غارت، آتش سوزى، مجازات متهمان و از بین بردن آثار علمى و فنى و صنعتى و هنرى و اتلاف اموال عمومى و خصوصى دست بزنند. دشمن براى خراب کردن چهره نهضت از طریق نفوذ دادن افراد مفسد و مغرض در میان توده مسلمان دست به چنین کارها مى زند تا نهضت ما را ارتجاعى و وحشیانه قلمداد نماید. من اکیداً اعلام مى کنم که هرکس دست به چنین عملیاتى بزند، از جامعه انقلابى ملت مطرود و در پیشگاه خداوند متعال مسئول است. ... دشمن از انواع وسایل و دسایس بهره مند است و توطئه ها در کمین ماست. تنها هوشیارى و انضباط انقلابى و اطاعت از فرمانهاى رهبرى و دولت موقت اسلامى است که همه توطئه ها را نقش برآب مى سازد.» [22] نتیجه گیری حضرت امام خمینی در طول ده روزه ی حضور خود در ایران تمرکز خود را بر حفظ وحدت کلمه و انسجام ملی قرار داده و در همین راستا با آغوش باز ارتشیان را به حضور می پذیرفتند و در قبال آنان سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را پی گرفتند. ایشان ضمنا با ترسیم وضع موجود جامعه، سلطنت و دولت و مجلس را غیرقانونی توصیف کرده و بنابراین با تشکیل دولت موقت، دولت مشروع و قانونی مورد نظر خود را منصوب کردند. ایشان همچنین با بیان خسارت های حکومت پهلوی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، سعی در بیدارکردن خفتگان داشتند. خنثی کردن فتنه افروزی ها و تفرقه افکنی های داخلی و خارجی نیز از دیگر عرصه های مدیریتی ایشان به شمار می رود که همگی در جهت متحدنگاه داشتن ملت برای نهایی کردن مبارزه با طاغوت و برپایی حکومت اسلامی صورت می گرفت. مدیریت ایشان در ایام پرتنش و سخت و دشوار مبارزه با طاغوت و برقراری حکومت اسلامی حقیقتا مصداق روشنی است از یک مدیریتی دینی و انقلابی که شایسته است مورد توجه همه پیروان و علاقه مندان به مکتب امام راحل رضوان الله تعالی علیه قرار گیرد. [1] اشاره به سیاست دوستونی نیکسون-کیسینجر در منطقه خلیج فارس [2] اشاره دارد به عنوان کتابی که دو روزنامه نگار فرانسوی درباره انقلاب اسلامی ایران به رشته تحریر درآورده اند. [3] صحیفه امام، ج6، ص8 [4] همان، ص9 [5] همان، ص21 [6] همان، ص56 [7] همان، ص11 [8] همان، صص13و12 [9] همان، ص77 [10] همان، ص46 [11] همان، ص15 [12] همان، ص38 [13] همان، ص34 [14] همان، ص61 [15] همان، ص59 [16] همان، ص58 [17] همان، صص25تا27 [18] همان، ص31 [19] همان، ص41 [20] همان، ص43 [21] همان، ص57 [22] همان، صص126و125 ت
یکشنبه ، ۳۱اردیبهشت۱۳۹۶
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: دیارآفتاب]
[مشاهده در: www.diyareaftab.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]
صفحات پیشنهادی
امام چگونه از 12 تا 22 بهمن انقلاب را مدیریت کرد؟ - پایگاه خبری تحلیلی یزدما
امام خمینی در طول 12 تا 22 بهمن 57 تمرکز خود را وحدت کلمه و انسجام ملی قرار داده و در همین راستا با آغوش باز ارتشیان را به حضور پذیرفتند سرویس تاریخ مشرق - پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که محمدرضاشاه از پشتوانه2500ساله شاهنشاهی در ایران بهره می برد و به جدیدترین ابزارآلات نظامینماز جمعه این هفته تهران مصادف با ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله امامی کاشانی برگزار می
مشاهده متن کامل نماز جمعه این هفته تهران مصادف با ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله امامی کاشانی برگزار می شود سخنران پیش از خطبه ها حجت الاسلام علیرضا پناهیان است در نسیم آنلاین اخبار پیشنهادی شنبه ۳۰اردیبهشت۱۳۹۶رییس جمهوری : مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهند ارتباط ناگسستنی با انقلاب، امام و رهبری دارند
در حاشیه نشست سران قوا رییس جمهوری مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهند ارتباط ناگسستنی با انقلاب امام و رهبری دارند تهران - ایرنا - رییس جمهوری تصریح کرد مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهند داد که با انقلاب اسلامی و امام راحل و مقام معظم رهبری یک ارتباط ناگسستنی دارندپیام آیت الله سعیدی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب/دعوت از مردم برای حضور حداکثری در راهپیایی ۲۲ بهمن - شبکه خ
تولیت آستان حضرت معصومه علیهاالسلام و امام جمعه قم با صدور پیامی ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از همه اقشار جامعه برای حضور حداکثری در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه دعوت کرد به گزارش تهران نیوز آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه علیهاالسلام و امام جمعه قم با صدور پیاممردم با حضور گسترده در روز 22 بهمن، ارتباط ناگسستنی خود را با انقلاب، امام و رهبری نشان دهند
نشست مشترک سران قوای مجریه قضاییه و مقننه روز سه شنبه و همزمان با ایام دهه مبارک فجرِ انقلاب اسلامی به میزبانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت رییس جمهوری پس از نشست مشترک با آیت الله صادامام جمعه زرین شهر: مردم، صلابت انقلاب را در 22 بهمن به دنیا نشان می دهند
امام جمعه زرین شهر مردم صلابت انقلاب را در 22 بهمن به دنیا نشان می دهند زرین شهر اصفهان- ایرنا- امام جمعه زرین شهر گفت مردم ایران صلابت و شادابی انقلاب را در راهپیمایی 22 بهمن به دنیا نشان می دهند به گزارش خبرنگار ایرنا حجتالاسلام والمسلمین قاسم باقریان در خطبههای نماز جنماز عبادی سیاسی جمعه 22 بهمن ماه 1395 به امامت آیت الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار می شود - پایگاه
ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد با گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نماز عبادی سیاسی جمعه 22 بهمن ماه 1395 از ساعت 10 30 وبه امامت آیت الله امامی کاشانی دردانشگاه تهران برگزارمی شود برنامه پیش از خطبه ها 1 تلاوت قرآن مجید سوره مبارکه فصلت آیات 30 الی 35 و سوره کوثر تامام جمعه موقت تهران: مکتب ملت ایران، مکتبی انقلابی و ولایی است
امام جمعه موقت تهران مکتب ملت ایران مکتبی انقلابی و ولایی است مراغه - ایرنا - امام جمعه موقت تهران و استاد حوزه های علمیه کشور با اشاره به لزوم توجه به فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه گفت مکتب ملت ایران مکتبی انقلابی و ولایی بوده و باید در این راستا حرکت شود به گزارش ایرنامردم با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ارتباط ناگسستنی خود را با انقلاب ، امام و رهبری نشان می دهند - پایگا
رییس جمهوری پس از نشست مشترک با آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و دکتر علی لاریجانی رییس قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران همه مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد دکتر روحانی با بیان اینکه در این جلسه مسایل مهم کشور منطقه و برخی از مسایل بینمردم با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ارتباط ناگسستنی خود را با انقلاب ، امام و رهبری نشان می دهند
خبرگزاری شبستان نشست مشترک سران قوای مجریه قضاییه و مقننه روز سه شنبه و همزمان با ایام دهه مبارک فجرِ انقلاب اسلامی به میزبانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت رییس جمهوری پس از نشست مشترک-
گوناگون
پربازدیدترینها