تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819662036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزنامه‌نگار سنگالي:سرمايه‌گذاري استكبار براي مبارزه با مسلمانان نفوذ اسلام در قلب ميليون‌ها انسان را به‌دنبال داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: روزنامه‌نگار سنگالي:سرمايه‌گذاري استكبار براي مبارزه با مسلمانان نفوذ اسلام در قلب ميليون‌ها انسان را به‌دنبال داشت
گروه بين‌الملل: اهانت‌ به مسلمانان ناشي از دشمني ديرينه استكبار جهاني با اسلام و ترس و آشفتگي دشمنان است؛ آنان هنوز نمي‌توانند بفهمند باوجود تمام سرمايه‌گذاري‌ها و اقداماتي كه عليه اسلام انجام داده‌اند، اين دين چگونه قلب ميليون‌ها انسان در جهان را به خود معطوف كرده است.
«ابوبكر دياسي»(Boubacar Diassy) سردبير مجله اينترنتي Centpapiers، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش بين‌الملل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب، نشر كاريكاتورها‌ي موهن و پخش فيلم ضداسلامي فتنه را بيانگر مخالفت دشمنان اسلام با اين دين الهي برشمرد و تحريك احساسات مسلمانان را مهم‌ترين هدف شيطاني استكبار جهاني دانست.

وي توضيح داد: به هيچ عنوان نمي‌توان اين اقدامات را با شعار حمايت از آزادي بيان يا آزادي مطبوعات مورد تأييد قرار داد؛ من به‌عنوان يك روزنامه‌نگار كه سال‌ها است در اين زمينه فعاليت مي‌كنم، هرگز به خود اجازه توهين به مقدسات ساير اديان را نمي‌دهم و اين امر را مغاير آزادي بيان مي‌دانم.

دياسي تصريح‌كرد: پس از واقعه يازده سپتامبر و افزايش اتهامات عليه اسلام، جو بدگماني و سوءظن نسبت به مسلمانان در جوامع غيراسلامي به‌ويژه كشورهاي اروپايي و آمريكاي شمالي شدت يافت و در واقع اين كشورها دشمني شديدي را نسبت به اسلام آغاز كردند كه از نمونه‌هاي آن مي‌توان به قانون منع حجاب در كشور فرانسه ـ كه قانوني ضداسلامي و بيانگر ضديت دشمنان اسلام با اين دين‌الهي‌‌است ـ اشاره كرد.

وي افزود: صحيح نيست كه مسلمانان در برابر توطئه‌هاي دشمنان قسم‌خورده اسلام به زور و خشونت متوسل شوند بلكه بايد هوشيارانه و با استفاده از روش‌هاي منطقي توطئه‌هاي آنان را خنثي كنند، به عنوان مثال برادران مسلمان ما در هلند براي مقابله با فيلم فتنه كه در آن اسلام به‌عنوان ديني جنگ‌طلب و خشن معرفي شده است بايد از حقوقي كه قانون اساسي اين كشور براي اقليت مسلمان در نظر گرفته است بهره جويند و تمام امكانات خود را براي خنثي‌سازي اين اتهامات واهي به‌كار گيرند.

سردبير مجله اينترنتي Centpapiers در ادامه خاطر نشان‌كرد: مسلمين بايد هم‌زيستي مسالمت‌آميزي با پيروان ديگر اديان داشته باشند و هرگز براي انتقال اصول اسلامي به زور متوسل نشوند چرا كه آنان معرف اسلام در كشورهاي غيرمسلمان هستند.

ابوبكر دياسي با برشمردن اصول اخلاقي همچون صداقت، ايثار، صبر، وقار، بخشش، وفاداري و ساير خصايل نيكو كه در اسلام به آنان سفارش شده است، افزود: هنگامي كه يك مسلمان در جامعه غيراسلامي زندگي مي‌كند بايد به تمام جزئيات دستورات اسلام توجه كند و نسبت به چگونگي پوشش، رفتار و منش خود حساسيت داشته باشد تا بتواند چهره يك مسلمان واقعي را در جامعه غير اسلامي به نمايش بگذارد.

وي با استناد به آيه‌اي از سوره بقره مبني بر سفارش امر به معروف و نهي از منكر به مسلمانان، نشر مفاهيم قرآن كريم و احكام اسلام را از طريق دو شيوه گفتاري و عملي امكان‌پذير دانست و توضيح‌داد: در روش گفتاري براي بيان دستورات اسلام از «اطلاع‌رساني، تشويق و ترغيب» استفاده مي‌كنيم و در روش عملي با رفتارهاي پسنديده و عملكرد مثبت به‌عنوان يك مسلمان موجب جذب افراد غيرمسلمان به سوي اسلام مي‌شويم، امروزه امر تشويق و ترغيب از طريق راه‌هاي اطلاعاتي كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها مطبوعات است،صورت مي‌پذيرد.

دياسي همچنين با اشاره به وظيفه مسلمانان در مقابل اهانت‌ دشمنان به باورهاي ديني‌شان گفت: مادامي كه جهان غرب عليه اسلام عمل مي‌كند، مسلمانان‌ بايد هوشيارانه آماده دفاع از دين خود در برابر حملات احتمالي باشند و با استفاده صحيح از رسانه‌هاي گروهي به مبارزه عليه دشمنان اسلام و نيز نشر و تبليغ دين خود بپردازند.

وي رسانه‌هاي خبري را اهرمي قدرتمند دانست كه مسلمانان براي تبليغ، معرفي و اشاعه اصول رهايي‌بخش اسلام مي‌توانند بر آن تكيه كنند.

سردبير مجله اينترنتي Centpapiers با بيان اين‌كه مسلمانان بدون تقليد از غيرمسلمانان بايد از تمامي وسايل ارتباط جمعي به‌ويژه تلويزيون و اينترنت دراين راستا استفاده كنند، اظهاركرد: تلويزيون در جايگاه نخست قرار دارد زيرا جذابيت تصاوير رنگي و قدرت تأثيرگذاري آن جواناني را كه اميد مي‌رود جزء انديشمندان آينده اسلام باشند جلب مي‌كند؛ همچنين بسيار راحت‌تر از اينترنت در دسترس همگان قرارمي‌گيرد، به‌ويژه در كشورهاي فقير كه يك خانواده و يا حتي يك منطقه فقط از يك دستگاه تلويزيون برخوردارند؛ اينترنت نيز توانايي ذخيره‌سازي اطلاعات مختلف اسلامي و قرآني را دارا است و مي‌تواند منبعي مهم براي نشر مفاهيم قرآن كريم و اصول اسلامي باشد.

ابوبكر دياسي همچنين مشكلات اقليت‌ مسلمان در كشورهاي غيراسلامي را چنين تشريح‌كرد: مسلماناني كه به‌عنوان اقليت ديني در كشورهاي غيراسلامي زندگي مي‌كنند با دو مشكل اساسي مواجه هستند: يكي موقعيت اجتماعي و مسئله پذيرش اين اقليت از سوي جامعه و ديگري مشكلات زندگي روزمره كه به‌عنوان يك فرد مسلمان در جامعه غيراسلامي با آن روبرو مي‌شوند؛ اگر آنان ‌به‌عنوان اقليتي ديني در كشوري غيرمسلمان كه آزادي بيان محترم شمرده مي‌شود، پذيرفته شوند فقط مي‌ماند مشكل برخورداري از حقوق اجتماعي.

وي در پايان اين گفت‌و گو كشورهاي اسلامي را به حمايت از مسلمانان هلند از طريق برگزاري ‌نشست‌‌ها‌، سمينار‌ها و گردهم‌آيي‌ها در قالب مجالس ملي و بين‌المللي فراخواند.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن