تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817407166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش‌شرط‌های تحقق صادرات ۵۳ میلیارد دلاری | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: مشاور کنفدراسیون صادرات ایران گفت: سفارتخانه‌ها باید به صورت ویژه زمینه‌ای را برای صادرکنندگان واقعی و خوشنام کشور فراهم نمایند که آنها بتوانند حضور بهتری در بازارهای هدف داشته باشند.

به گزارش تراز ، مشاور کنفدراسیون صادرات ایران گفت: سفارتخانه‌ها باید به صورت ویژه زمینه‌ای را برای صادرکنندگان واقعی و خوشنام کشور فراهم نمایند که آنها بتوانند حضور بهتری در بازارهای هدف داشته باشند.
 
به گزارش روابط عمومی کنفدراسیون صادرات ایران، محمدمهدی طباطبایی در خصوص سیاست‌های صادراتی دولت دوازدهم گفت: سیاست‌هایی باید بر روی بخش صادرات به خصوص صادرات غیرنفتی طراحی و عملیاتی شود که بتواند منجر به بازدهی این بخش شود. اگرچه به نظر می‌رسد که صادرات نفت را هم باید رونق داد، چراکه درآمدهای آن می‌تواند صرف توسعه زیرساختها و سرمایه‌گذاری ها شده و برای توسعه صادرات غیرنفتی، پایه‌گذاری مناسب را صورت دهد.   
 
مشاور کنفدراسیون صادرات ایران افزود: در عین حال چنانچه در توسعه صادرات غیرنفتی، بازار اطراف هم مدنظر قرار دهیم، متوجه می‌شویم که کشورهای همسایه ایران، بازار ۵۰۰ میلیون نفری دارند که برای تامین تقاضاهای آنها، حجم عظیمی از صادرات غیرنفتی می‌تواند رخ دهد.   
 
وی تصریح کرد: بازار دیگری که پیش روی صادرکنندگان ایرانی است، بازار فرامنطقه‌ای است به این معنا که می‌توان با توجه به تقاضای بازار مصرفی آنها، برنامه‌ریزی برای صادرات را صورت داد؛ با این تفاوت که در این بازار باید بر روی اقلامی متمرکز شویم که تولید آنها توجیه بیشتری داشته و قیمت تمام شده پایین‌تر و کیفیت بالاتری دارد؛ ضمن اینکه رقابت در این بازارها را هم در برگیرد.   
 
به گفته طباطبایی، در این میان یکی از گام‌های جدی که دولت باید بردارد، حضور پررنگ متخصصان صادراتی در تصمیم‌گیری‌ها است؛ ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشت که در پروسه صادرات، وقتی کالایی به گمرک رسیده و صادر می‌شود؛ ممکن است به دلیل عدم تخصص کافی صادرکننده، بازار تحت الشعاع قرار گیرد و هم به او آسیب رسد و هم سایر صادرکنندگان باتجربه و متخصص کشور در این بازارها متاثر شوند.   
 
وی اظهار داشت: این یک نقطه ضعف است که باید برای آن راهکارهایی در نظر گرفت، بر همین اساس است که تشکل‌های صادراتی بزرگ باید بیش از هر زمان دیگری مورد مشورت قرار گیرند؛ چراکه آنها توانایی ارایه مشورت دارند و می‌توانند در ارایه راهکار، با دولت همکاری کرده و مشکلات صادرکنندگان در بازار هدف کمتر شود.   
 
طباطبایی معتقد است که سفارتخانه‌ها نیز باید به صورت ویژه خدماتی را به صادرکنندگان کشور ارایه دهند و زمینه‌ای را برای صادرکنندگان واقعی و خوشنام کشور فراهم نمایند که آنها بتوانند حضور بهتری در بازارهای هدف داشته باشند.   
 
وی افزود: چنانچه این نکات را در نظر داشته باشیم، حتما با افزایش حجم صادرات مواجه خواهیم بود؛ البته همان ۵۳ میلیارد دلاری که بعنوان هدف صادراتی در سال ۹۶ پیش بینی شده است، رقم بالایی نیست و اگر این راهکارها را در نظر بگیریم، قطعا می‌توانیم به این هدف صادراتی دست یابیم.   
 
طباطبایی همچنین از دولت دوازدهم درخواست کرد تا ضمن ایجاد توازن در مؤلفه‌های اقتصادی موثر بر صادرات، به موضوع نرخ ارز نیز توجه کرده و طبق قانون، نرخ آن را واقعی و البته تک نرخی کند. 
 
 



منبع: مهر

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 17 ارديبهشت 1396 - 09:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن