تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817446503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا زنان بدتر از مردان می‌خوابند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: چرا زنان بدتر از مردان می‌خوابند؟
بر اساس پژوهش‌تازه‌ای از دانشگاه لایپزیگ آلمان شمار زنانی که به بدخوابی یا کم‌خوابی دچار هستند، به مراتب بیشتر از مردان است. کارشناسان دلایل گوناگونی را برای این پدیده عنوان می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : پژوهشگران حوزه خواب دانشگاه لایپزیگ پس از آزمایش بر روی ۱۰ هزار نفر به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از یک سوم آلمانی‌ها دچار اختلالات خواب هستند: ۴۲ درصد زنان و ۲۹ درصد مردانی که در این پژوهش شرکت کرده‌اند، بد می‌خوابند.


تحقیقات دانشگاه آلمانی بر نتایچ پژوهش‌های گوناگونی که تاکنون در کشورهای دیگر صورت گرفته‌اند، مهر تایید زده است.مجله آلمانی‌زبان فوکوس به نقل از هانس گونتر وس، کارشناس موسسه تحقیقاتی اختلالات خواب آلمان، ۶ دلیل را برای بدخوابی یا کم‌خوابی بیشتر در زنان نسبت به مردان عنوان کرده است:


یک: کنارزدن مشکلات


کارشناس آلمانی می‌گوید، برای راحت خوابیدن باید آسایش روحی و جسمی داشت. اگر انسان هنگام خواب به مشکلات خانوادگی یا کاریش فکر کند، دچار اختلال خواب می‌شود. به همین دلیل کنارگذاشتن مشکلات در پایان روز باعث می‌شود که انسان زودتر و بهتر بخوابد.


وس معتقد است که زنان به دلایل تاریخی، خود را نسبت به جامعه و به‌ویژه خانواده موظف می‌دانند، در حالی که مردان در طول زمان عادت کرده‌اند، مشکلات را حتی اگر قابل حل نباشند، به راحتی کنار بزنند و از خود سلب مسئولیت کنند.




دو: میراث عصر حجر


به گفته هانس گونتر وس، آزمایش‌هایی که تاکنون بر روی زنان صورت گرفته بیانگر این واقعیت هستند که زنان هنگام تنهایی بهتر می‌خوابند. علت این امر، احساس مسئولیت آنها در برابر خانواده است، مسئولیتی که از عصر حجر باقی‌مانده‌. آن زمان زنان در خانه مسئولیت خانواده و افروخته‌ماندن آتش را به عهده داشتند. به همین دلیل، وقتی که زنان در جمع خانواده می‌خوابند، این حس مسئولیت اجتماعی، ناخودآگاه ذهن آنها را مشغول می‌کند.


در دوران سنگی مردان به صورت گروهی به شکار می‌رفتند و در میان گروه احساس امنیت و آرامش می‌کردند و این حس تاکنون دوام آورده است. به همین دلیل آنها در کنار همسرشان راحت‌تر می‌خوابند.


سه: خرناس


بر اساس آمار رسمی، حدود یک سوم آلمانی‌ها خر و پف می‌کنند. شمار مردانی که خرناس می‌کشند به مراتب بیشتر از زنان است. این سر و صدای بعضا وحشتناک مانع خواب دیگران می‌شود .


چهار: زنان "چکاوک" هستند


کارشناسان برای افرادی که شب‌زنده‌دار هستند اصطلاح "جغد" را به‌کار می‌برند و به افرادی که شب می‌خوابند و سحرخیز هستند، "چکاوک" می‌گویند.


وس می‌گوید، به طور متوسط شمار مردان تا سن ۴۰ سال که شب‌زنده‌دار هستند بیشتر از زنان هم‌سن آنهاست. بسیاری از زنان زمان خواب خود را با شوهرانشان تطبیق می‌دهند و این باعث اختلال در خواب آنها می‌شود. 




پنج: نوسان هورمونی


آزمایش‌های متعدد نشان داده‌اند، زنانی که به‌ویژه در دوران یائسگی دچار نوسان هورمونی می‌شوند، به مشکل بدخوابی برمی‌خورند.


شش: توجه به فرزندان


خواب زنان به طور معمول با تولد نخستین فرزند سبک‌تر می‌شود. آنها با هر صدای نوزاد بیدار می‌شوند و این روند را تا رشد فرزند ادامه می‌دهند. شمار زیادی از زنان به این وضعیت عادت می‌کنند و حتی اگر فرزند دیگری نداشته یا فرزندانشان هم بزرگ شوند، خوابشان حالت عادی به خود نمی‌گیرد.


اختلال خواب در زنان و مردان شکل‌های گوناگونی دارد؛ از سخت به‌خواب‌رفتن، تا تداوم نیافتن خواب، یا بیدارشدن‌های متوالی و مشکل از سرگرفتن خواب.


کم‌خوابی و بدخوابی باعث بروز مشکلات عصبی و حتی بیماری‌های جسمی گوناگون می‌شود. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند، در صورت مشاهده اختلال خواب، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.
منبع: Deutsche Welle




۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن