تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817387549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورشکستی تأمین اجتماعی زیر بار وعده‌ها | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: این روزها سازمان تأمین اجتماعی، زیر بار وعده‌های مالی هر روز زیر فشار است و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی می گوید که بیش از یک میلیون مستمری بگیر به این سازمان تحمیل شده است.

به گزارش تراز ، این روزها سازمان تأمین اجتماعی، زیر بار وعده‌های مالی هر روز زیر فشار است و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با عنوان این مطلب که بیش از یک میلیون مستمری بگیر به این سازمان تحمیل شده است، گفت: بار مالی آن فقط در سال 94 حدود 800 میلیارد تومان بود که ادامه دارد. این درحالی است که طرح سلامت نیز از سوی دیگر فشار مالی به بیمه‌ها را افزایش داده و لابی‌های وزارت بهداشت در مجلس سبب شد تا تحقیق و تفحص از این طرح و ابهامات مالی فراوان آن در مجلس رأی نیاورد!

آقای سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در همایش سراسری مدیران سازمان تأمین، با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 65‌هزار میلیارد تومان تجهیز منابع در سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است، افزود: برای ایفای تعهدات بیش از 52 هزار میلیارد تومان منابع حق بیمه در سازمان تجهیز شد که 23 درصد بیش از سال 94 بود. تحقق برنامه‌های وصول حق بیمه در شرایطی انجام شده است که کارگاه‌های تولیدی از لحاظ نقدینگی در شرایط سختی قرار دارند و سازمان تأمین اجتماعی با توجه به این وضعیت توانست برنامه وصول حق بیمه و تعهدات خود را در قبال جامعه تحت پوشش، انجام دهد.


وی با اشاره به حجم بالای گردش مالی در سازمان تأمین اجتماعی در مقایسه با سایر حوزه‌های کشور گفت: در ماه اسفند 8400 میلیاردتومان برای ایفای تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است که 1840 میلیارد تومان از این مبلغ برای پرداخت عیدی صرف و در سازمان تأمین اجتماعی برابر با بودجه یک سال سازمان بهزیستی فقط عیدی پرداخت شده است. همچنین 3500 میلیارد تومان در این ماه مستمری پرداخت و 220 میلیارد تومان برای بیمه بیکاری و 2000 میلیارد تومان نیز به مؤسسات درمانی طرف قرار داد پرداخت شده است. در حال حاضر 25 درصد مستمری بگیران سازمان پیش از موعد و سخت و زیان آورند. این سازمان مطابق با قانون اولیه باید امروز 2 میلیون مستمری بگیر داشت ولی امروز 3 میلیون و 500 هزار نفر مستمری‌بگیر دارد.


نوربخش با بیان اینکه بیش از یک میلیون مستمری بگیر بر خلاف قانون تأمین اجتماعی و الزامات بیمه‌ای به این سازمان تحمیل شده‌اند، گفت: بار مالی آن فقط در سال 94 حدود 800 میلیارد تومان بود که ادامه دارد.


هفته گذشته نیز سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مخالفت این کمیسیون با سه طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت خبر داد و گفت که این سه طرح در صورت اصرار متقاضیان در صحن علنی مجلس به رأی نمایندگان گذاشته خواهد شد.


آقای محمدرضا امینی در توضیح جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این جلسه درباره سه طرح تفحص از وزارت بهداشت بحث و بررسی صورت گرفت. این طرح‌ها شامل تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت، نحوه اجرای طرح نظام سلامت و عملکرد سازمان غذا و داروست. بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته و مجموع جلسات متعدد برگزار شده، در نهایت اعضای کمیسیون بهداشت به این تفحص رأی مخالف دادند، بدان معنا که ضرورتی به تفحص وجود ندارد. البته اگر متقاضیان اصرار به مطرح شدن تقاضای خود در صحن علنی داشته باشند این سه طرح برای تصمیم‌گیری نهایی در مجلس نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. بعد از اینکه سه تقاضا به کمیسیون ارسال شد با توافق صورت گرفته بین هیأت رییسه مجلس، کمیسیون و طراحان مقرر شد به دلیل پیوستگی موضوع سه طرح تفحص در یک قالب تجمیع شود بر همین اساس جلساتی با طراحان و وزیر بهداشت و اعضای کمیسیون برگزار شد. در آخرین جلسه کمیسیون بهداشت در سال گذشته نیز درباره اعمال ماده 236 در این طرح نیز رأی گیری صورت گرفت که اعضا به آن رأی مخالف دادند این ماده بدان معناست که بعد از تصویب تفحص در مجلس، موضوع به قوه قضاییه ارجاع شود. البته در جلسه امروز نیز در رأی کمیسیون تشکیک ایجاد شد. لذا مجدداً رأی‌گیری صورت گرفت و بازهم اعضای کمیسیون به اعمال ماده 236 رأی موافق ندادند.


نادر قاضی‌پور، نایب‌رییس فراکسیون کارگری مجلس در برنامه مناظره شبکه یک سیما در پاسخ به سؤال برنامه که آیا تجمیع بیمه‌های درمانی و انتقال آن به وزارت بهداشت به نفع مردم است، افزود: تجمیع به نفع کارگران و ملت نیست. تجمیع اگر باشد کارفرما و پیمانکار یکی است و این باعث می‌شود فساد و رانت و تخلف بوجود بیاید لذا لازم است وزارت بهداشت در نقش حاکمیتی نظارت کند و سازمان تأمین اجتماعی نیز کار خود را انجام دهد. در نهایت نیز در رأی گیری کلی اعضای کمیسیون به عدم ضرورت تفحص در این سه مورد درباره وزارت بهداشت رأی مثبت دادند. با این استدلال که به‌رغم وجود برخی کاستی‌ها، توفیقاتی حاصل شده و می‌توان از طریق برنامه ششم و نظارت کمیسیون و مجلس مشکلات موجود را نیز حل کرد که از جمله مهم‌ترین آن سیستم ارجاع است.


قاضی‌پور نایب در ادامه سخنان خود در برنامه «مناظره» شبکه یک سیما افزود: چرا کمیسیون بهداشت مجلس، طرح تحقیق و تفحص ما از جمله تحقیق و تفحص از عملکرد طرح تحول سلامت، مسائل مالی و غذا و دارو را رد کرد و چرا نمی‌خواهید شفاف‌سازی شود؟ اگر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی این سه تحقیق را می‌کرد به نفع شما بود.


قاضی‌پور با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی به دو بخش درمان و اقتصادی تقسیم می‌شود، گفت: کسی حق ندارد سهم یک بخش را بر دارد و آقایانی که برداشتند در دادگستری پرونده دارند. دادستان اسبق تهران بابت این موضوع در قوه قضاییه محاکمه شد.


منبع: صبح نو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 2 ارديبهشت 1396 - 13:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن