تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817326533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنفر از تغییر ساعت رسمی در آغاز بهار بی‌دلیل نیست! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اگر در زمره افرادی هستید که از جلو کشیده شدن زمان رسمی در ابتدای بهار دل خوشی ندارند، پژوهشگران حالا حق را به شما می‌دهند.

به گزارش تراز ،  خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت: تغییر زمان رسمی برای بیشتر آمریکایی‌ها فقط یک معنا دارد: یک ساعت کمتر خوابیدن. پس هدف از این تغییر زمان چیست؟ تعداد رو به افزایشی از پژوهش‌های علمی از منطقی بودن این پرسش حکایت دارد.
«تغییر ساعت تابستانی» یا «صرفه‌جویی در زمان نور روز» )Daylight saving time), جلو کشیدن یک‌ساعت زمان در ماه‌های تابستانی است تا نور خورشید در بخش بیشتری از اوقات عصر قابل استفاده شود. این رسم در بیشتر مناطق آمریکای شمالی و اروپا اجرا می‌شود؛ اما اکثر کشورها از آن تبعیت نمی‌کنند.

وقتی ساعت 2 بامداد روز یکشنبه (امروز به وقت محلی) زمان در تمامی نقاط آمریکا یک ساعت به جلو کشیده شود، این اتفاق بر اساس مطالعات انجام‌شده احتمالاً به بروز سکته و حملات قلبی، وقوع تصادف‌های جاده‌ای بیشتر و کاهش بازدهی نیروی کار منجر خواهد شد. همچنین برخلاف آنچه متخصصان زمانی باور داشتند، این اتفاق هزینه‌های مندرج در قبوض انرژی را کاهش نمی‌دهد.

یک نشریه روانشناسی در ماه دسامبر سال گذشته نتایج پژوهشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد قضات فدرال فردای تغییر زمان رسمی، احکامی صادر می‌کنند که در قیاس با احکامی که یک هفته قبل یا بعد از آن صادر می‌شود، به طور متوسط 5 درصد طولانی‌تر هستند.

به باور پژوهشگران، بروز اختلال – هرچند اندک – در خواب افراد می‌تواند تأثیراتی شگرف به همراه داشته باشد.

«امنیت ساندو،» پژوهشگر دانشگاه کلرادو در این خصوص در سال 2014 به رویترز گفت: «مطالعه ما نشان می‌دهد تغییرات ناگهانی – ولو اندک – در الگوی خواب می‌تواند پیامدهایی مرگبار به همراه داشته باشد.» مطالعه وی بر روی داده‌های دانشگاه میشیگان حکایت از آن داشت که روز دوشنبه، یک روز پس از به جلو کشیده شدن ساعت رسمی، حملات قلبی 25 درصد افزایش می‌یابد.

جلو کشیدن زمان رسمی که تا پاییز ادامه می‌یابد عمدتاً به عنوان یک استراتژی برای ذخیره انرژی در زمان جنگ جهانی دوم به اجرا گذاشته شد. استدلال حامیان آن بر پایه این اصل استوار است که غروبی دیرهنگام، به معنای ساعات کمتر استفاده از لامپ‌ها برای روشن نگاه داشتن منازل است. اما بیشتر مطالعات انجام‌شده نتوانسته اند ذخیره چشمگیر انرژی را بر اثر تغییر زمان رسمی اثبات کنند.

روز شنبه (دیروز) بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی نارضایتی خود را در خصوص کاسته شدن 60 دقیقه از خوابشان در آستانه تغییر زمان رسمی ابراز کردند. «مایکل فاریس جونیور،» یک کاربر توییتر در این خصوص در حساب شخصی خود نوشت: «به جلو کشیدن ساعت به یک طرح کمونیستی شبیه است که می‌خواهد همه ما را گیج و خسته کند تا باور کنیم دولت، قصد کمک به ما را دارد.»

کنار گذاشتن این تغییر یا حتی افزایش ماه‌های اجرای آن در طول سال به تصویب یک قانون در کنگره آمریکا محتاج است. ایالات اجازه دارند این تغییر زمان را به اجرا نگذارند؛ اما تمامی آن‌ها موظف هستند از ماه نوامبر تا ماه مارس، از زمان استاندارد تبعیت کنند.

قانون‌گذاران برخی ایالات در قالب طرح‌هایی ناموفق کوشیده اند قوانینی را برای لغو سنت تغییر زمان رسمی تصویب کنند؛ اما آریزونا و هاوایی تنها ایالت‌هایی هستند که ساعاتشان را در سال، 2 بار تغییر نمی‌دهند. برای سایر آمریکایی‌ها، یکشنبه صبح کمی زودتر از راه می‌رسد.

 
 
 



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 24 اسفند 1395 - 08:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن