تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799039800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دلخوشی روحانی به حمایت سه «اصولگرای شناسنامه‌دار» /مثلثِ اعتدال پشت سر شیخ دیپلمات روحانی در کنار اصلاح طلبان به حمایت‌های بخشی از اصولگرایان هم امیدوار است.


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



دلخوشی روحانی به حمایت سه «اصولگرای شناسنامه‌دار» /مثلثِ اعتدال پشت سر شیخ دیپلمات روحانی در کنار اصلاح طلبان به حمایت‌های بخشی از اصولگرایان هم امیدوار است.
اصول‌گرایان خود را برای نبردی سخت با حسن روحانی در اردیبهشت 96 آماده می‌کنند. آنها می‌خواهند بهترین سرمایه‌های خود را وارد این رقابت کنند تا به هر شکل ممکن راه خروج از قوه مجریه را به حسن روحانی نشان دهند. بسیاری از اصول‌گرایان حداقل در نبودن روحانی با هم اشتراک نظر دارند. در این میان اما سه اصول‌گرا، سه اصول‌گرای باشناسنامه که اتفاقا از لیدرهای این جریان سیاسی هستند از روحانی حمایت می‌کنند و او را بهترین فرد برای ریاست جمهوری می‌دانند.
روز نو :  اصول‌گرایان خود را برای نبردی سخت با حسن روحانی در اردیبهشت 96 آماده می‌کنند. آنها می‌خواهند بهترین سرمایه‌های خود را وارد این رقابت کنند تا به هر شکل ممکن راه خروج از قوه مجریه را به حسن روحانی نشان دهند. بسیاری از اصول‌گرایان حداقل در نبودن روحانی با هم اشتراک نظر دارند. در این میان اما سه اصول‌گرا، سه اصول‌گرای باشناسنامه که اتفاقا از لیدرهای این جریان سیاسی هستند از روحانی حمایت می‌کنند و او را بهترین فرد برای ریاست جمهوری می‌دانند.
 
به گزارش روز نو؛ اولین آنها علی اکبر ناطق نوری است. شیخ نور تمام عمر سیاسی خود را در جریان اصول‌گرایی یا همان راست‌های دیروز سپری کرده است. «شیخ نور» تا انتخابات ریاست جمهوری سال 84 در تمام انتخابات‌های تلاش کرد تا یک اصول‌گرا به قدرت برسد. او حتی خود یک بار برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد و در حالی که تمام جریان راست را پشت سر خود می‌دید مغلوب سید محمد خاتمی شد و وزیر ارشاد دولت هاشمی به ریاست قوه مجریه رسید.
 
کارشکنی برخی نامزدها مانند قالیباف و احمدی نژاد در انتخابات 84 در جریان روند وحدت اصول‌گرایان و همچنین مناظره انتخاباتی 88 میان میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد و حرف‌هایی که رییس دولت نهم علیه خانواده ناطق زد، باعث شد او از جریان اصول‌گرایی فاصله بگیرد.
 
تمام این رفتارها زمینه ساز این شد که ناطق در کنار خاتمی و هاشمی زمینه ساز پیروزی حسن روحانی در انتخابات 92 شود. همکاری که به مثلث اعتدال معروف شد. حالا بعد از درگذشت هاشمی رفسنجانی بسیاری چشم به ناطق نوری دارند تا او نقش فرمانده میدان اعتدالیون را بازی کند. ناطق نوری این روزها از مهم‌ترین حامیان حسن روحانی است. ناطق و روحانی هر دو عضو جامعه روحانیت هستند و البته در این جلسات این جریان شرکت نمی‌کنند.
دلخوشی روحانی به حمایت سه اصولگرا شناسنامه دار
 
دومین اصول‌گرای حامی روحانی که جریانی را با خود به همراه دارد علی لاریجانی است. رییس مجلس‌های هشتم، نهم و دهم مخالف جدی سیاست‌های محمود احمدی نژاد بود و حتی در صحن علنی مجلس با او درگیری لفظی پیدا کرد. ماجرایی که به یکشنبه سیاه معروف شد. لاریجانی از مخالفین جدی جبهه پایداری نیز هست. او در برابر تمام تندروی‌های این جریان ایستاده است.
 
لاریجانی به دلیل همین مواضع به اصول‌گرای معتدل معروف شده بود. رفتاری که باعث شد او به حامیان روحانی تبدیل شود. درحالی که بسیاری از اصول‌گرایان به دنبال رسیدن به سازوکار وحدت هستند او اعلام می‌کند از اصول‌گرایان بی خبر است.
 
رییس قوه مقننه حتی بر این باور است که روحانی به راحتی بازهم به کرسی ریاست جمهوری تکیه خواهد زد.
 
نفر سوم اما کسی است که بسیاری او را از مهم‌ترین عاملین پیروزی روحانی در سال 92 می‌دانند. علی اکبر ولایتی وزیر خارجه هاشمی به شدت از سیاست روحانی در سیاست خارجی حمایت می‌کند. او همچون روحانی دیپلمات است و به خوبی شرایط ایران در عرصه جهانی را می‌شناسد و همین دلیل باعث شده است ولایتی و روحانی به هم نزدیک شوند.
 
روحانی و ولایتی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مخالف سعید جلیلی بودند. آنها مدیریت جلیلی و احمدی نژاد را عامل بسیاری از مشکلات کشور معرفی کردند. ولایتی در حالی هم زبان با روحانی بود که اصول‌گرایان از او می‌خواستند به ائتلاف خود با قالیباف و حداد پایبند باشد و به نفع شهردار تهران از انتخابات کنار بکشد. اصول‌گرایان بر این باور بودند اگر ولایتی از انتخابات کنار می‌کشید رای او به سبد قالیباف ریخته می‌شد و حداقل انتخابات به دور دوم می‌رفت.
 
ولایتی حالا هم وارد سازوکار وحدت اصول‌گرایان نشده است و ساز خود را می‌زند. به نظر می‌رسد نظر او همچنان حمایت از روحانی به ویژه در عرصه سیاست خارجی است.
 
این سه نفر می‌توانند بخشی از سبد رای اصول‌گرایان را به سمت روحانی سوق دهند. روحانی در کنار اصلاح طلبان به حمایت‌های این سه چشم دوخته است.
 
باید دید اصول‌گرایان به ویژه تندروها چه رفتاری در قبال ولایتی، ناطق و لاریجانی خواهند داشت.




تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن