تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817516906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده باز بقايي تاثيري بر احراز صلاحيتش ندارد!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


بهمن‌شريف‌زاده:
پرونده باز بقايي تاثيري بر احراز صلاحيتش ندارد!
اعلام كانديداتوري حميدبقايي و حمايت‎هاي گاه‌و‌بي‌گاه احمدي‎نژاد و مشايي از وي، اين احتمال را به وجود مي‌آورد كه معادلات اصولگرايان كه در قالب جبهه جمنا به فعاليت مي‎پردازند را برهم بزند.
روز نو : اعلام كانديداتوري حميدبقايي و حمايت‎هاي گاه‌و‌بي‌گاه احمدي‎نژاد و مشايي از وي، اين احتمال را به وجود مي‌آورد كه معادلات اصولگرايان كه در قالب جبهه جمنا به فعاليت مي‎پردازند را برهم بزند.

به گزارش روز نو؛ براي آگاهي بيشتر از شيوه عملكرد ياران احمدي‌نژاد در اين روزها به سراغ بهمن شريف زاده از روحانيون نزديك به اسفندياررحيم‌مشايي رفتيم كه مشروح گفت و گوي «قانون» با اين شخصيت‌سياسي را در ادامه مي خوانيد.
 
به نظرشما احمدي‌نژاد مي‌تواند راي خود رابه سبد راي حميد بقايي انتقال دهد؟
 
آقای بقایی، فردی مردمی و توانا با همان دیدگاه‌ها و روحیات دکتر احمدی نژاد است، پس بدون تردید، مردمی را که به بازگشت دکتر احمدی نژاد امید داشتند به خود جذب خواهد کرد. توانایی و شجاعت او در بیان حقایق، جاذبه قابل توجهی را برای او به وجود آورده است که مردم را مشتاق شنیدن از او خواهد ساخت. نیازی نیست که آقای احمدی نژاد اقدامی کند، زیرا بسیاری از نزدیکان او، با آقای بقایی آشنا و به وفاداری‌اش به آرمان‌های احمدی نژاد اعتقاد دارند اگرچه مانعی از حمایت احمدی نژاد از بقایی وجود ندارد. وقتی شخصیتی همچون آقاي مشایی تمام قد به حمایت از بقایی برپاخاسته است، دیگر تردیدی در همفکری و هم مرامی بقایی با دکتر احمدی نژاد باقی نمی ماند.
 
برخي شخصيت‌هاي نزديك به احمدي‌نژاد، آن علاقه‌اي كه به او داشتند را به آقاي بقايي ندارند، اين موضوع سبب نمي‌شود كه راي جريان شما ريزش پيدا كند؟
 
نخست اینکه حمایت از آقای بقایی با شتاب رو به افزایش است و علاقه مندان به احمدی نژاد به موجب انطباق اندیشه و منش آقای بقایی بر فکر و عمل احمدی‌نژاد و علاقه احمدی نژاد به بقایی، حمایتی گسترده از او خواهند کرد. اگر علاقه شخصی برخی به آقای بقایی کمتر از مردم نيز باشد، به موجب علاقه مکتبی و مرامی، حامی بقایی خواهند بود.
 
برخي با استناد به موضوع جريان انحرافي در تلاش هستند تا فعاليت‌هاي انتخاباتي بقايي را نيز زير سوال ببرند، به نظر شما اين ادعا كاربردي در اين بازه زماني دارد؟
 
آن کسی که با افتخار می گفت من نام جریان انحرافی را ساختم و منتشر کردم، از دنيارفت و کسانی که فریب خوردند و بلندگوی این اظهارات شدند نیز چند سال است که منزوی شد‌ه‌اند، برخی از آقایان اصلاح طلب نيز تصریح بر بی معنا بودن این واژه و برائت اصلاح طلبان از آن کردند، پس دیگر کسی نخواهند ماند که آن ظلم بزرگ را تکرار کند.
 
به نظر شما بيشترين ضربه را از حضور افراد نزديك به آقاي احمدي‌نژاد كدام جريان مي‌خورد؟
 
به نظر من با آمدن آقای بقایی، احتمال انتخاب جناب روحانی به شدت کاهش پیدا می کند. علاقه به احمدی نژاد به اندازه ای وسیع و فراگیر است که مساله‌اي به جز اقبال مردم به نامزد احمدی‌نژادی را در پی نخواهد داشت. اعتماد مردم به آقای روحانی به شدت مخدوش شده است و تنها فرصت او برای انتخاب شدن، نبودن احمدی نژاد در عرصه انتخابات بود. دیگر گروه ها نيز با هر عنوان و نامی، کمترین احتمال برای رای آوردن را نداشته و ندارند، برای همین قابل ذکر نیستند. فقط جناب روحانی بود که نه به خاطر مقبولیت مردمی، بلکه به خاطر رای منفی مردم به دیگر جناح ها و معامله جناحی یک جناح با او بر سر بقای خویش، احتمال آوردن رای دارد که با ورود جناب بقایی و اقبال گسترده مردمی از او، این احتمال با کاهش جدی مواجه می شود.
 
آيا مانند زمان انتخابات‌سال 92 كه رييس‌ستادمشايي بوديد، شما سمتي در ستاد انتخاباتي احمدي نژاد يا بقايي خواهيد داشت؟
 
هر نوع کمکی که از دستم برآید به آقای بقایی که او را یک احمدی نژادی واقعی می دانم، خواهم کرد.
 
تفكر بقايي يا فردي ديگر از نزديكان احمدي‌نژاد كه بخواهد وارد انتخابات شود، بيشتر به كدام جريان يا جناح سنتي اصلاح‌طلب و اصولگرا نزديك است؟
 
جناب بقایی نيز مانند احمدی نژاد به تجميع درستی از اصولگرایی و اصلاح طلبی در وجود خویش رسیده است که او را از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان موجود در جامعه ممتاز می سازد. بقایی مانند احمدی نژاد، اصولگرایی است که‌ضمن اعتماد به داشته های خویش، متوقف و راکد نمی ماند و پیوسته به اصلاح پرداخته و جلو می‌رود. احمدی نژاد،اصلاح طلبی است که ضمن حرکت بالنده و عبور از دیوارها و اصلاح کاستی‌ها، هرگز بر روی اصول خویش، پا نگذاشته و به آرمان‌های خویش، وفادار می ماند و این از نگاه من، اصولگرایی و اصلاح طلبی واقعی است. اصولگرایی که به گمان پایبندی به اصول، از هر تحولی بگریزد و در حصار خویش زندانی شود، از اصلاح خویش و باورها و یافته هایش محروم خواهد ماند و روزی بر روی اصول خویش پاخواهد گذاشت.همچنین اصلاح طلبی که به بهانه نو شدن و اصلاح کاستی‌ها از داشته های خویش عبور کند، به بی هویتی مبتلا خواهد شد؛ از این روست که احمدی نژاد را اصولگرا و اصلاح‌طلب مصطلح نمی دانم.
 
حدود راي مختص به كانديداي آقاي احمدي نژاد را چند هزار يا ميليون تخمين مي‌زنيد؟
 
اگر رای احمدی نژاد را نزدیک به 30 میلیون بدانیم، رای جناب بقایی را نيز نزدیک به 30 میلیون تخمین می زنم .
 
اينكه سخنگوي محترم قوه قضاييه به پرونده باز آقاي بقايي اشاره كردند، سبب مي شود تا اين موضوع در احراز صلاحيت تاثيرگذار باشد؟
 
به نظر من سخن گفتن از باز بودن پرونده کسی که پس از 225 روز زندان که بخش عمده آن را در سلول انفرادی مراکز امنیتی تحت بازجویی های جدی گذرانده و بدون اثبات کمترین اتهامی بدون وثیقه آزاد شده است و اشرفی اصفهانی، ريیس هیات تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری به دليل اتهام ناروایی که به او زده، از او پوزش طلبیده، تاثیری بر روی احراز صلاحیتش نخواهد داشت.

*قانون





تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن