تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816913415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده: رالف نادر تابوهاي كانديداهاي انتخابات رياست‏جمهوري آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نويسنده: رالف نادر تابوهاي كانديداهاي انتخابات رياست‏جمهوري آمريكا
خبرگزاري فارس: در اين مقاله، فهرستي كوتاه از آنچه را كه شما از نامزدهاي سرشناس انتخابات رياست جمهوري آتي ايالات متحده نخواهيد شنيد، گرد آورده‏ام. البته شما مي‏توانيد از اين موضوعات به عنوان "تابوهاي كانديداها" ياد كنيد.


چكيده:

در حالي كه رقابت‏هاي انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري ايالات متحده به روزهاي نفس‏گيري رسيده است، اما همچنان هيچ از يك كانديداهاي مطرح هر دو حزب سياسي اصلي اين كشور، به مسايل مهمي نظير فجايع انساني و زيست‏محيطي و اقتصادي ابرشركت‏ها، تأمين حقوق كارگران، اصلاح سيستم مالياتي، اصلاحات در سيستم بيمه‏هاي درماني، توجه به موضوع پيشگيري، سرمايه‏گذاري بر روي انرژي‏هاي پاك، مبارزه با استثمار كشورهاي فقير، كاهش بودجه نظامي، اصلاح سيستم كنوني انتخاباتي ايالات متحده و ناكامي روش‏هاي كنوني در مبارزه با موادمخدر اشاره‏اي نمي‏نمايند. نويسنده كه از اين موضوعات به عنوان تابوهاي كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري نام مي‏برد، معتقد است كه شهروندان بايد از آنان بخواهند كه با شكستن اين تابوها، مشاركت واقعي مردم را در تعيين سرنوشت خود فراهم آورند.

من در اين مقاله، فهرستي كوتاه از آنچه را كه شما از نامزدهاي سرشناس انتخابات رياست جمهوري آتي ايالات متحده نخواهيد شنيد، گرد آورده‏ام. البته شما مي‏توانيد از اين موضوعات به عنوان "تابوهاي كانديداها" ياد كنيد.
1- شما هرگز مطلبي را پيرامون پايان دادن به جرايم، سوءاستفاده‏ها و بدرفتاري‏هاي ابرشركت‏ها كه به سرقت ميلياردها دلار از جيب كارگران و سرمايه‏گذاران، بازنشستگان، ماليات‏دهندگان و مصرف‏كنندگان مي‏انجامد، نخواهيد شنيد. به علاوه، صحبت از لزوم دموكراتيزه نمودن مديريت ابرشركت‏ها به گونه اي كه سهام داران قدرت كليدي را در اختيار داشته باشند، به معناي عبور از خطوط قرمز خواهد بود.
2- شما هرگز مطلبي در مورد لزوم پرداخت حداقل حقوق‏هاي لازم جهت گذران زندگي و نه حداقل حقوق‏هاي پرداختي، نخواهيد شنيد. هيچ يك از اين نامزدها به حمايت از قانون تشكيل اتحاديه‏هاي كارگري نمي‏پردازند تا حقوق مدني كارگران وال مارت و مك دونالد، همچنان لگدمال شود.
3- خروج از پيمان‏هاي سازمان تجارت جهاني و نفتا سومين خط قرمز آنان به شمار مي‏رود. به دنبال تضييع حقوق كارگران و مصرف‏كنندگان و نابودي محيط زيست، زمان آن فرا رسيده كه در جهت مذاكره مجدد پيرامون اين موافقت‏نامه‏هاي تجارت آزاد، گام‏هايي برداشته شود.
4- شما از كانديداهاي انتخابات سال 2008 ميلادي، هيچ جمله‏اي پيرامون اصلاح سيستم ماليات بر درآمد نمي‏شنويد. امروزه كارگران ما ماليات زيادي مي‏پردازند، در حالي كه صنايع آلاينده، دلالان سهام، توليدكنندگان محصولات اعتيادآور و تكنولوژي‏هاي انرژي محور، ماليات اندكي پرداخت مي‏كنند. الزام ابرشركت‏ها به پرداخت ماليات منصفانه با توجه به اينكه در 50 سال اخير، سهم پرداختي ماليات آنها از كل درآمدهاي مالياتي فدرال روندي نزولي داشته، خط قرمز ديگري به حساب مي‏آيد.
5- تابوي ديگر انتخابات آينده، سيستم سلامت با پرداخت‏كننده واحد است. اگرچه 60 سال پيش پرزيدنت ترومن آن را پيشنهاد كرد، اما ما همچنان نيازمند بيمه سراسري براي همه هستيم، برنامه‏اي كه در سايه كنترل هزينه‏ها و كيفيت خدمات ارائه شده، بايد به موضوع پيشگيري نيز توجه نمايد. خدمات همگاني بهداشتي و درماني براي همه، سالانه از مرگ هزاران شهروند جلوگيري نموده و امكان انتخاب پزشك و بيمارستان مناسب را از سوي بيمار فراهم مي‏كند.
6- اينك هيچ دليلي وجود ندارد كه نشان دهد، كانديداها در برابر سودجويي تجاري ابرشركت‏ها از شرايط كنوني در بخش انرژي گامي برخواهند داشت. ما نيازمند راهبردهايي همه‏جانبه در راستاي حفاظت از محيط زيست هستيم كه سرمايه‏گذاري و تحقيق بر روي انرژي خورشيدي، كارايي بيشتر موتور خودروها و پژوهش بر روي فن آوري‏هاي مربوط به انرژي‏هاي پايدار و پاك، از مهم ترين سرفصل‏هاي آن به شمار مي‏رود. در سايه شيوه‏هاي كنوني مصرف سوخت، ما نه تنها روند گرم شدن تدريجي كره زمين را تسريع مي‏كنيم بلكه رشد ابتلا به انواع سرطان، بيماري‏هاي تنفسي و زد و خوردها و جنگ‏هاي زياده‏خواهانه را فراهم مي‏نماييم. سرانجام اينكه، ما از كانديداهاي ورود به كاخ سفيد هيچ صحبتي پيرامون پايان دادن به نژادپرستي زيست‏محيطي كه به آلوده نمودن آب و هوا با انواع آلاينده هاي سمي و خطرناك و همچنين تلنبار شدن پسماندهاي شيميايي در كشورهاي فقير دنيا انجاميده، نمي‏شنويم.
7- با وجودي كه ما در عصري زندگي مي‏ كنيم كه ديگر از اتحاد جماهير شوروي و يا يك كشور دشمن مهم در آن خبري نيست اما همچنان نيمي از بودجه فدرال ما صرف هزينه‏هاي نظامي مي‏ شود و البته هيچ يك از كانديداها نمي‏خواهد كه در زمينه كاهش آن گامي بردارد. تحقيق انجام شده توسط اداره حسابداري ملي و ارزيابي‏هاي داخلي پنتاگون نيز با نظرات بسياري از نظاميان عالي‏رتبه بازنشسته كه اعلام نموده‏اند، اختصاص بودجه هنگفت به بخش نظامي به اسراف‏كاري، تضعيف كشور و همچنين غفلت از اولويت‏هاي اصلي و مهم فراروي ما منجر خواهد شد، به نتايج مشابهي رسيده است.
8- اصلاح سيستم كنوني انتخابات (الكترال) كه به ناديده‏انگاري نظرات بسياري از رأي‏دهندگان آمريكايي منجر مي‏شود، از ديدگاه هر دو حزب سياسي كشور ما، مسأله‏اي مهم به شمار نمي‏ رود. ساير اصلاحات موردنياز در اين بخش شامل كاهش موانع موجود در راه ورود كانديداها به عرصه انتخابات، اصلاح سيستم رأي دادن الكترونيكي همراه با صدور برگه رأي چاپ شده، شفاف نمودن مراحل شمارش و اعلام آراي مردم و از همه مهم تر، تضمين انجام يك انتخابات پاك، خواهد بود.
9- از سوي ديگر، ما از كانديداهاي خود هيچ برنامه‏اي در مورد جنگ شكست خورده ما با موادمخدر كه همه ساله تقريباً 50 ميليارد دلار هزينه بر جاي مي‏گذارد، نمي‏شنويم. همچنين، كانديداهاي سرشناس ما به اين نكته توجه نمي‏نمايند كه افراد معتاد بايد درمان و نه زنداني شوند. به علاوه، امروزه به دليل قوانين مبارزه با موادمخدر، زندان‏هاي ما مملو از افرادي است كه بدون دليل بايد مدت‏هايي طولاني را پشت ميله‏ها بگذرانند. هر چند قضات ما نيز نمي‏توانند با وجود قوانين كنوني، از اختيار عمل خود بهره گيرند.
10- در مبارزات انتخاباتي سال جاري، كارشكني دولت اسراييل بر سر راه انعقاد پيمان صلح سه جانبه با حضور دولت امريكا و دولت خودگردان فلسطين، خط قرمز ديگر آنان به شمار مي‏رود.
11- در شرايط كنوني و در سايه منفعت‏طلبي ابرشركت‏ها، شهروندان ما به ويژه مصرف‏كنندگان و بيماران و كارگران، قربانيان اصلي سوءاستفاده‏ها و جرايم اين غول‏هاي تجاري به شمار مي‏روند. لذا بايد زمينه همبستگي بيشتر مردم ما در جهت مقابله با اقدامات آسيب‏رسان به تجارت منصفانه، فراهم گردد. هر چند اين موضوع نيز جزو تابوهاي انتخاباتي به شمار مي‏رود.
رأي‏دهندگان بايد از صفحات پايگاه‏هاي اينترنتي كانديداها بازديد كنند. گفته‏ها و ناگفته‏هاي آنان را دنبال نمايند. سپس با ارسال ايميل و يا نامه به آنان، از اين افراد بخواهند كه چرا از صحبت كردن در مورد چنين موضوعاتي خودداري مي‏ كنند؛ چرا كه شكستن اين تابوها، بدون مشاركت مردم ما امكان‏پذير نخواهد بود.
منبع: www.Nader.org
....................................................................................
منبع: ماهنامه سياحت غرب، شماره 58
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن