تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798272602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهانگیری: اعلام ورشکستگی نباید ترفندی برای عدم پرداخت معوقات بانکی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: جهانگیری: اعلام ورشکستگی نباید ترفندی برای عدم پرداخت معوقات بانکی باشد
جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی عصر روز دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيري در اين جلسه با تاكيد بر اهميت موضوع مقابله با زمين خواري، به عنوان يكي از مظاهر مفاسد اقتصادي، گفت: جلوگيري از دست اندازي متخلفين و سوء استفاده گران به اراضي ملي و طبيعي، از دغدغه هاي مردم و نظام است و بايد راه را بر كساني كه به ناحق و از راه هاي نامشروع نظير تغيير كاربري غيرقانوني اراضي و زد و بند ها به ثروت مي رسند، مسدود كنيم.

معاون اول رييس جمهور افزود: البته در اين خصوص تا كنون مباحث مختلفي در جلسات ستاد مطرح شده كه منجر به شكل گيري كارگروه فراقوه اي مبارزه با زمين خواري شده است.

جهانگيري با اشاره به مسئوليت اين كارگروه فرا قوه اي براي آسيب شناسي در خصوص پديده زمين خواري و پيشنهاد اين كارگروه مبني بر ايجاد پنجره واحد و سامانه يكپارچه براي نظارت الكترونيك بر امور مرتبط با زمين،گفت: اصل ايجاد چنين سامانه اي مورد تاييد است و با ايجاد آن، بستري براي هماهنگي هاي لازم ميان دستگاههاي مربوطه صورت خواهد گرفت. البته لازم است كه اين سامانه هماهنگ و در راستاي دولت الكترونيك باشد.

وي با اشاره به برخي نظرات كه در اين جلسه در خصوص سامانه مذكور مطرح شد، از كارگروه فراقوه اي كه مسئوليت آسيب شناسي پديده زمين خواري را بر عهده دارد خواست ضمن هماهنگي هرچه بيشتر با دستگاه هاي مرتبط، نظرات ارائه شده را مورد بررسي قرار دهد.

جهانگيري همچنين با اشاره به سخنان پزشكيان نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي مبني بر اينكه در صورت اجراي قوانين و طرح هاي شفاف سازي، از بسياري از تخلفات پيشگيري مي شود، گفت: لازم است اين موضوع در يكي از جلسات ستاد در دستور كار قرار گيرد و زمينه اجراي كامل اين طرح ها فراهم شود.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي مبني بر اطلاع رساني و شفاف سازي درباره طرح هاي جامع و تفصيلي و صدور مجوزها و پروانه ها، اين پيشنهاد را مثبت و سازنده ارزيابي كرد و خواستار مد نظر قرار دادن آن شد.

وي همچنين پس از ارائه گزارشي در خصوص اعلام ورشكستگي از سوي بدهكاران كلان بانكي و تلاش براي توسل به ورشكستگي براي فرار از دين و بازپرداخت بدهي ها به شبكه بانكي، گفت: اين موضوع در گذشته در ستاد مورد بحث و بررسي قرار گرفته بود و بانك مركزي به موقع اين آسيب شناسي را ارائه كرده بود و قرار شد كه بانك مركزي و قوه قضائيه اقداماتي را در اين خصوص انجام دهند كه اقدامات مناسبي در اين خصوص صورت گرفت اما موضوع جديدي كه مطرح شده نيز مهم است و بايد پيگيري شود.

جهانگيري از رييس كل بانك مركزي خواست به همراه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، دادستان تهران، دبيرخانه ستاد و با حضور مديران عامل بانك ها، موضوع جديد در خصوص ورشكستگي را طي جلساتي بررسي و نتيجه را به ستاد ارائه كنند.

معاون اول قوه قضائيه هم در اين جلسه با ارائه توضيحاتي در خصوص بحث ورشكستگي، به اقدامات دستگاه قضايي در اين خصوص اشاره و خاطرنشان كرد: قوه قضائيه طي بخشنامه هايي به دادگستري ها و دادستاني هاي كل كشور مقرر داشته در جهت كشف حقيقت و حفظ حقوق، قبل از صدور حكم ورشكستگي در خصوص وضعيت فرد ورشكسته از بانك مركزي تحقيق شود تا احكام با استواري مناسبي صادر شود و حقوق بانكها در صدور اين احكام لحاظ شود.

حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي افزود: گزارشاتي كه داريم بيانگر آن است كه از حجم انبوه صدور احكام ورشكستگي كاسته شده و قوه قضائيه آمادگي دارد همچنان در اين زمينه همكاري لازم را انجام دهد.

پزشكيان نائب رييس اول مجلس شوراي اسلامي هم در اين جلسه ضمن اشاره به برخي ظرفيت هاي قانوني در شفافيت اطلاعات، خواستار توجه هرچه بيشتر به اين ظرفيت ها شد.

وي با تاكيد بر ضرورت تقويت دولت الكترونيك به منظور هماهنگي دستگاه ها با يكديگر و آگاهي مردم، افزود: با هماهنگي و تبادل اطلاعات ميان دستگاه هاي مختلف، امكان جعل و زمين خواري به حداقل ممكن خواهد رسيد.

در اين جلسه كه وزراي جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي و دادگستري، رييس سازمان برنامه و بودجه كشور، رييس كل بانك مركزي، رييس سازمان بازرسي كل كشور و رييس بنياد انقلاب اسلامي نيز حضور داشتند، دبير ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي گزارشي از برگزاري جلسات متعدد كارگروه فرا قوه اي براي آسيب شناسي پديده زمين خواري ارائه كرد و ضمن اشاره به سامانه جامع مجوزها و استعلامات حوزه زمين، گفت: در پنجره واحد هماهنگي موثري ميان همه دستگاههاي متولي امر زمين در بستر اين سامانه ايجاد خواهد شد و با شفاف سازي استعلامات و مجوزها بخشي از تخلفات و مفاسد در اين زمينه از بين خواهد رفت.
در اين جلسه گزارشي نيز از جزئيات اين سامانه ارائه شد و پس از توضيحاتي در خصوص وضعيت موجود در صدور استعلامات و مجوزها در حوزه زمين، به ارائه گزارشي در خصوص آسيب شناسي صورت گرفته و مشكلات فرآيند فعلي صدور استعلامات و مجوزها پرداخته شد.

در اين گزارش راهكار حل مشكلات و فرآيند فعلي صدور استعلامات و مجوزها، تبادل هوشمند استعلامات و مجوزها ميان دستگاه ها و نيز هوشمند سازي اطلاعات عنوان شد.

در اين جلسه پس از بحث و بررسي درباره سامانه جامع مجوزها و استعلامات حوزه زمين، با اصل ايجاد اين سامانه موافقت و مقرر شد كارگروه فرا قوه اي نظرات مطرح شده در جلسه را مد نظر قرار دهد.

در اين نشست همچنين مقرر شد رييس كل بانك مركزي طي جلسه اي با مديران بانك ها و نمايندگان قوه قضاييه، مجلس شوراي اسلامي و دبيرخانه ستاد در خصوص موضوع اعلام ورشكستگي برخي از بدهكاران بانكي، راهكارهاي اجرايي موثر را براي پيشگيري از سوء استفاده افراد و ترفند توسل به اعلام ورشكستگي براي عدم بازپرداخت بدهي ها را بررسي و نتايج را اعلام نمايد.



۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن